Hoe warm wordt het in huis
TIP
Hoe warm wordt het in huis
Beste
Er is in mijn buurt een project waar er enkele gesloten bebouwingen verkocht gaan worden.
2 verdiepingen, plat dak.
Woning wordt gebouwd met de momenteel geldende isolatie normen, ventilatie D, vloerverwarming ...
De tuintjes liggen op het westen, maar je hebt al zon vanaf kort na de middag tot zonsondergang schat ik zo..
Heel de achtergevel op gelijkvloers (zo'n 6,5 meter) is één grote raampartij om voldoende lichtinval te hebben.
Boven 2 slaapkamers aan die kant met een 'normaal' raam.
Ziet er mooi uit, maar ik vraag me af wat dat gaat geven in de zomer?
Je hoort soms (horror)verhalen van mensen die 's zomers van de hitte bijna uit hun nieuwbouw drijven bij manier van spreken.. Rolluiken zijn standaard niet voorzien.
Reacties zijn welkom.
Mvg
Eric
Er is in mijn buurt een project waar er enkele gesloten bebouwingen verkocht gaan worden.
2 verdiepingen, plat dak.
Woning wordt gebouwd met de momenteel geldende isolatie normen, ventilatie D, vloerverwarming ...
De tuintjes liggen op het westen, maar je hebt al zon vanaf kort na de middag tot zonsondergang schat ik zo..
Heel de achtergevel op gelijkvloers (zo'n 6,5 meter) is één grote raampartij om voldoende lichtinval te hebben.
Boven 2 slaapkamers aan die kant met een 'normaal' raam.
Ziet er mooi uit, maar ik vraag me af wat dat gaat geven in de zomer?
Je hoort soms (horror)verhalen van mensen die 's zomers van de hitte bijna uit hun nieuwbouw drijven bij manier van spreken.. Rolluiken zijn standaard niet voorzien.
Reacties zijn welkom.
Mvg
Eric
Re: Hoe warm wordt het in huis
Heb eens rolluiken laten plaatsen in een nieuwbouwapp. Dat zorgt voor een extra marge tijdens hittegolven van 1 of 2 dagen. Voordeel is dat je je ramen kan laten openstaan s nachts en de rolluiken op de gaatjes. Maar met zomers van 20° ...
Wat je ook kan doen is extreem zonwerende beglazing maar dan ga je in koude periodes niets hebben aan een een winterzonnetje. En eens je geregeld wat open doet komt de hitte ook wel langzaam binnen vermoedt ik. Qua kost ook redelijk duur.
Effectiefste lijkt me een echte airco. Volgend jaar gaan we er enkele ruimtes in huis mee uitrusten.
Prijs kwaliteit lijkt airco me de beste keuze.
Wat je ook kan doen is extreem zonwerende beglazing maar dan ga je in koude periodes niets hebben aan een een winterzonnetje. En eens je geregeld wat open doet komt de hitte ook wel langzaam binnen vermoedt ik. Qua kost ook redelijk duur.
Effectiefste lijkt me een echte airco. Volgend jaar gaan we er enkele ruimtes in huis mee uitrusten.
Prijs kwaliteit lijkt airco me de beste keuze.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Over hoe warm het wordt in een nieuwbouw kan ik het u niet zeggen.
Maar vorige lente een Airco geplaatst en geen seconde spijt van gehad.
Goede isolatie zou uw huis ook wel vrij koel moeten houden, maar Airco maakt alles zo veel aangenamer.
Al was het maar enkel voor in de slaapkamer
De zekerheid dat je goed gaat slapen was voor mijn gezin onbetaalbaar.
Maar vorige lente een Airco geplaatst en geen seconde spijt van gehad.
Goede isolatie zou uw huis ook wel vrij koel moeten houden, maar Airco maakt alles zo veel aangenamer.
Al was het maar enkel voor in de slaapkamer
De zekerheid dat je goed gaat slapen was voor mijn gezin onbetaalbaar.
Ik zou screens aan de buitenkanten monteren. Die kunnen mooi in de raamkaders verwerkt worden, ogen moderner, rammelen niet bij felle wind en laten ook beperkt licht binnen. Plaatsing ervan heeft ook voordeel op je EPC-waarde.
Als de warmte toch eenmaal binnen zit, dan brengt enkel airco soelaas.
Als de warmte toch eenmaal binnen zit, dan brengt enkel airco soelaas.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Voor mensen die willen verbouwen, er bestaat ook zonnewering IN het raam, tussen de glaslagen.
Praktisch naar onderhoud toe en esthetisch.
Praktisch naar onderhoud toe en esthetisch.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
In een raam en tussen de glaslagen, dat lijkt hard op isolerend/ warmtewerend glas ... Of waar heb je het over, Spruit? 
Screenline. Je kan dat hebben in verschillende uitvoeringen: plisse, jaloezieen, blackout. Wel redelijk beperkt in afmetingen.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Hopla, weer wat bijgeleerd. Lijkt me wel gevoelig voor condensvorming. Maar ik moet me eerst bijlezen vooraleer te oordelen.
Mijn vraag was eigenlijk.... wordt het in een nieuwbouw echt zo warm....?
Dat er screens , rolluiken etc bestaan weet ik wel ...vraag is : heb ik dat nodig?
Zijn er mensen met een nieuwbouw, raam op het zuiden/westen die inderdaad van miserie maar zonwering hebben geplaatst....
Dat er screens , rolluiken etc bestaan weet ik wel ...vraag is : heb ik dat nodig?
Zijn er mensen met een nieuwbouw, raam op het zuiden/westen die inderdaad van miserie maar zonwering hebben geplaatst....
Wij hebben sinds vorig jaar een gelijkaardige nieuwbouwwoning. HOB en 2 etages met plat dak.
Ik kan u zeggen dat het inderdaad heel warm kan komen binnen als de zon van 's morgens vroeg tot 's avonds op ons groot raam
schijnt.
Voorlopig al wat kunnen oplossen met een zonneluifel.
Voordeel dat we wel merken is dat we tijdens de winter niet echt veel moeten verwarmen. Dat de woning zijn warmte behoud.
Airco zal hier misschien ook wel nog komen.
Ik kan u zeggen dat het inderdaad heel warm kan komen binnen als de zon van 's morgens vroeg tot 's avonds op ons groot raam
schijnt.
Voorlopig al wat kunnen oplossen met een zonneluifel.
Voordeel dat we wel merken is dat we tijdens de winter niet echt veel moeten verwarmen. Dat de woning zijn warmte behoud.
Airco zal hier misschien ook wel nog komen.
Eric schreef: ↑2 november 2020, 18:52 Mijn vraag was eigenlijk.... wordt het in een nieuwbouw echt zo warm....?
Dat er screens , rolluiken etc bestaan weet ik wel ...vraag is : heb ik dat nodig? Het antwoord is: JA! En best een combinatie van airco + een verduistering.
Andere mensen kunnen dat toch ni weten, in uw specifieke situatie.Eric schreef: ↑2 november 2020, 18:52 Mijn vraag was eigenlijk.... wordt het in een nieuwbouw echt zo warm....?
Wacht af wat de volgende zomer zegt, en zoek dan naar een oplossing indien dit nodig moest zijn..
Nieuwbouw appartement, bouwjaar 2018. Ventilatie D. EPC 28. Zuidoost-orentatie.
Momenteel is het 22 graden binnen, zonder enige verwarming. Deze zomer gedurende enkele dagen 37 aangetikt. Door 's nachts wat ramen open te zetten krijg je dat wat omlaag richting 30. Zodra de zon er is gaat het weer pijlsnel omhoog.
Momenteel is het 22 graden binnen, zonder enige verwarming. Deze zomer gedurende enkele dagen 37 aangetikt. Door 's nachts wat ramen open te zetten krijg je dat wat omlaag richting 30. Zodra de zon er is gaat het weer pijlsnel omhoog.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
Ja, het wordt echt zo warm.Eric schreef: ↑2 november 2020, 18:52 Mijn vraag was eigenlijk.... wordt het in een nieuwbouw echt zo warm....?
Buitenscreens zijn essentieel bij zo grote ramen.
Ik spreek uit ervaring, zuidgericht glas in living 9 m breed en meer dan 3 m hoog.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Hier ook grote ramen op het zuiden, oud gebouw, maar wel oversteken. Daardoor valt het nog goed mee in de zomer als de zon hoog staat.
Ik heb wel airco maar die staat maar een uur of 100 - 150 aan per jaar om te koelen.
Dient vooral om te warmen op momenten zoals nu.
Ik heb wel airco maar die staat maar een uur of 100 - 150 aan per jaar om te koelen.
Dient vooral om te warmen op momenten zoals nu.