Hoe werkt tegenrekening Binckbank?
TIP
Re: Hoe werkt tegenrekening Binckbank?
Als het een beetje druk is staat het Binck scherm zodanig te flikkeren dat ik er zenuwachtig van wordNete schreef:Ik denk dat je nog nooit een BinckBank scherm in actie gezien hebt

tot nu toe enkel in testrekening, nog efkens wachten op de postbode.JurgenG schreef:Als het een beetje druk is staat het Binck scherm zodanig te flikkeren dat ik er zenuwachtig van wordNete schreef:Ik denk dat je nog nooit een BinckBank scherm in actie gezien hebt

Dat flikkeren is volgens mij gewoon computers die onder elkaar spellekes spelen, heb ik weinig aan. Maar een algemene indruk is wel handig ja.
-
- VIP member
- Contacteer:
't is middag en bij veel aandelen ligt de handel al meer dan een uur stilzeverare schreef:als er geen transacties zijn zijn er ook geen updatesNete schreef: Ben eens gaan kijken, maar als dat realtime is voor jou, dan ben je snel tevreden hoor.![]()
vergeet niet dat vandaag veel mensen in verlof zijn

Het ging over realtime koersen zonder meer, natuurlijk ben ik daar niet mee tevreden en dus overweeg ik de opening van een binckbankrekeningNete schreef:Ben eens gaan kijken, maar als dat realtime is voor jou, dan ben je snel tevreden hoor.Obby schreef:
Voorbeeld van realtime koersen op euronext en de Tijd (als de beurs open is natuurlijk). Maar inderdaad enkel de koers, zelfs niet de bid en de ask:
http://www.euronext.com/trader/summariz ... ectedMep=3
http://www.tijd.be/beurzen/60189683
Intussen ook het welkompakket ontvangen van binckbank met handleiding, tarieven, voorwaarden e.d.. zéér luxueus, maar volledige informatie (ze zouden hier misschien wat op kunnen besparen om nog betere voorwaarden te geven).Obby schreef:Heb intussen ook de handleiding gevonden in het document-center, en daar staat alles inderdaad heel duidelijk uitgelegd.Obby schreef:
Allez toch raar dat de transactieregels niet duidelijk op de website staan.
Je moet alleen vinden waar het staat: http://www.binck.com/be/welkom/data/pdf ... ing_nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vorige week vrijdag het welkomstpak ontvangen, zondag op de bus gedaan (geen lichting) en vandaag een welkomstmail in m'n mailbox dat ze alles goed ontvangen hebben. Ik verwacht nu een overschrijving zodat ik de eerste storting kan doen waarna ze mijn paswoord gaan doormailen.Obby schreef:Intussen ook het welkompakket ontvangen van binckbank met handleiding, tarieven, voorwaarden e.d.. zéér luxueus, maar volledige informatie (ze zouden hier misschien wat op kunnen besparen om nog betere voorwaarden te geven).
Heb wel eens gebeld naar hun 0800-nr. Toch wel raar, geen wachtmuziekje ofzo of "welkom bij Binck". Beetje vreemd vond ik toch.
Wel goed geholpen geweest.
Eigenlijk wel erg dat een mens al verwonderd geraakt als je belt en je een "mens" aan de lijn krijgt ipv eerst een computerstem en daarna een call-center robotje.Rez schreef:Obby schreef: Heb wel eens gebeld naar hun 0800-nr. Toch wel raar, geen wachtmuziekje ofzo of "welkom bij Binck". Beetje vreemd vond ik toch.
Wel goed geholpen geweest.
Chique van BinckBank.
Nete schreef:Eigenlijk wel erg dat een mens al verwonderd geraakt als je belt en je een "mens" aan de lijn krijgt ipv eerst een computerstem en daarna een call-center robotje.
Chique van BinckBank.
Inderdaad. Ik maakte me de bedenking ook pas achteraf. Tegenwoordig zijn ze we zo gewoon geraakt aan een robotstem die ons vraagt om eerst ons op 1 te drukken voor nederlands, dan ons nr in te geven, dan nog eens te drukken voor de code, dan nog eens om te kiezen, dan nog eens.... om dan een tijdje een muziekje te moeten aanhoren omdat alle medewerkers in gesprek zijn.

Ik vond het wel een persoonlijk touch van Binck, een mens is dat niet meer gewoon

Wel spijtig dat je eerst naar die ING-rekening moet overschrijven en dat ze daarna dat geld op jouw rekening zetten.
Nog een vraagje: om de RT-koersen te kunnen bekijken moet je blijkbaar zo een lijstje invullen. Ze vragen naar je werkgever en adres? In hoeverre moet je dat correct invullen? Heb zoiets van: "daar hebben ze geen zaken mee".
Overal "not applicable" invullen of correct invullen?
Wat heeft de NYSE interesse in mijn werkgever?
Nog een vraagje: om de RT-koersen te kunnen bekijken moet je blijkbaar zo een lijstje invullen. Ze vragen naar je werkgever en adres? In hoeverre moet je dat correct invullen? Heb zoiets van: "daar hebben ze geen zaken mee".
Voor zover ik weet is dat enkel voor de USA beurzen en zo zwaar moet je daar nu ook niet aan tillen.Rez schreef: Nog een vraagje: om de RT-koersen te kunnen bekijken moet je blijkbaar zo een lijstje invullen.
Waarom is dat spijtig? Daar heb je toch geen last van, het gaat immers niet om een spaarrekening of zo. En dan nog...Rez schreef:Wel spijtig dat je eerst naar die ING-rekening moet overschrijven en dat ze daarna dat geld op jouw rekening zetten.
De reden dat ze naar je werkgever vragen is omdat die realtime koersen niet gebruikt mogen worden voor zakelijke doeleinden, enkel als particulier. Ze mogen die enkel zo geven van de NYSE. Het beste is om de correcte gegevens in te vullen.
Intussen mijn eerste verrichtingen gedaan via binckbank. Het enige wat ik mis in realtime is de diepte van het orderboek(slechts 5), voor aandelen die niet te vlug verhandelen is euronext (-15 min, maar dieper-10) nog steeds een waardevolle informatiebron.robokat schreef:Op euronext zie je het orderboek onder de tab "Advanced market", maar niet in realtime, er is altijd een vertraging van 15 minuten.
Obby schreef:Intussen mijn eerste verrichtingen gedaan via binckbank. Het enige wat ik mis in realtime is de diepte van het orderboek(slechts 5), voor aandelen die niet te vlug verhandelen is euronext (-15 min, maar dieper-10) nog steeds een waardevolle informatiebron.robokat schreef:Op euronext zie je het orderboek onder de tab "Advanced market", maar niet in realtime, er is altijd een vertraging van 15 minuten.
Een mooi voorbeeld was vandaag telenet. het aandeel bleef een hele tijd hangen rond euro 23.20 . In het dieper orderboek van euronext waren grote volumes te zien rond 23.14 (niet diep genoeg via binckbank). eventjes is telenet gedaald tot 23.12. Ik heb een pakketje gekocht aan 23.15
peanuts natuurlijk en morgen kan het nog lager zijn maar het is wel leuk om op zo een dipje te kunnen kopen
http://grafieken.tijd.be/60189683