Hoe zinvol is het nu te sparen bij bank van de post (actievoorwaarden)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Hoe zinvol is het nu te sparen bij bank van de post (actievoorwaarden)
Volgens de website van de Bank van de Post (wwW.bpo.be) loopt op de spaarrekening momenteel een actie:
Basisrentevoet 1,50%
Aangroeipremie 2%
Tijdelijk aanbod!
Getrouwheidspremie 0,50 %
Als ik nu bijvoorbeeld op 25 maart 2009 een bedrag stort. Welk bedrag heb ik dan op 26 september 2009. Zal ik dan mijn aangroeipremie verworven hebben? Of loopt die aangroeipremie hoe dan ook af op 1 april 2009 en verval ik dan op de 0,5% getrouwheidspremie?
Basisrentevoet 1,50%
Aangroeipremie 2%
Tijdelijk aanbod!
Getrouwheidspremie 0,50 %
Als ik nu bijvoorbeeld op 25 maart 2009 een bedrag stort. Welk bedrag heb ik dan op 26 september 2009. Zal ik dan mijn aangroeipremie verworven hebben? Of loopt die aangroeipremie hoe dan ook af op 1 april 2009 en verval ik dan op de 0,5% getrouwheidspremie?
Re: Hoe zinvol is het nu te sparen bij bank van de post (actievoorwaarden)
Je zal vanaf 1 april de basisrente krijgen die van toepassing is op die datum.
De aangroeipremie van 2 % zal hervallen naar de getrouwheidspremie die van toepassing is op 1 april.
Kortom, je kan fluiten naar die 2 % .
De aangroeipremie van 2 % zal hervallen naar de getrouwheidspremie die van toepassing is op 1 april.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Correct Gorge, jouw stelling werd bevestigd tegen mij door iemand van de post zelf...Gorge schreef: Je zal vanaf 1 april de basisrente krijgen die van toepassing is op die datum.
Dit staat ook vermeld bij de " veelgestelde vragen " over de nieuwe spaarrichtlijn op de website van de Bank van de Post .
De periode loopt verder maar de aangroeipremie zelf wordt deze van de getrouwheidspremie na 1/4 .
Het enige voordeel van nog voor 1/4 te storten is dat je slechts 6 maanden je geld moet op de spaarrekening plaatsen om een premie te krijgen. Na 1/4 moet je je geld 12 maanden beleggen vooraleer je recht hebt op een premie .
De periode loopt verder maar de aangroeipremie zelf wordt deze van de getrouwheidspremie na 1/4 .
Het enige voordeel van nog voor 1/4 te storten is dat je slechts 6 maanden je geld moet op de spaarrekening plaatsen om een premie te krijgen. Na 1/4 moet je je geld 12 maanden beleggen vooraleer je recht hebt op een premie .
Ik kreeg antwoord van de post per mail:
Geachte heer,
In antwoord op uw e-mail, graag deze informatie.
Onze actie op de 299- (spaarrekening) is nog steeds : 1.50% basisrente (niet gegarandeerd omdat dit afhankelijk is volgens de marktevolutie), 2% aangroeipremie (is wel gegarandeerd en verworven na een periode van 6 maand) en 0.50% getrouwheidpremie (is gegarandeerd en verworven nadat de aangroeipremie is bekomen en nadien dit bedrag nog voor een periode van 12 maanden is blijven staan).
Overgangsbepalingen vanaf 01-04-2009 :
De lopende periodes van verwerving van de aangroeipremie en getrouwheidspremie blijven verder lopen tot hun einddatum doch zijn beperkt in tijd :
1/ 31-12-2009 voor de aangroeipremie
2/ 31-03-2010 voor de getrouwheidspremie
Wij blijven tot uw dienst op het telefoonnummer 022/012345, van maandag tot vrijdag, vanaf 8u tot 19u. Op zaterdag, van 8u30 tot 12u.
---
Je zou denken dat die 2% doorloopt.
Ik ben niet zeker dus ga ik er maar niet op ingaan. Maar 1,5 + 2 zou in deze tijden mooi zijn geweest...
Geachte heer,
In antwoord op uw e-mail, graag deze informatie.
Onze actie op de 299- (spaarrekening) is nog steeds : 1.50% basisrente (niet gegarandeerd omdat dit afhankelijk is volgens de marktevolutie), 2% aangroeipremie (is wel gegarandeerd en verworven na een periode van 6 maand) en 0.50% getrouwheidpremie (is gegarandeerd en verworven nadat de aangroeipremie is bekomen en nadien dit bedrag nog voor een periode van 12 maanden is blijven staan).
Overgangsbepalingen vanaf 01-04-2009 :
De lopende periodes van verwerving van de aangroeipremie en getrouwheidspremie blijven verder lopen tot hun einddatum doch zijn beperkt in tijd :
1/ 31-12-2009 voor de aangroeipremie
2/ 31-03-2010 voor de getrouwheidspremie
Wij blijven tot uw dienst op het telefoonnummer 022/012345, van maandag tot vrijdag, vanaf 8u tot 19u. Op zaterdag, van 8u30 tot 12u.
---
Je zou denken dat die 2% doorloopt.
Is toch duidelijk niet? Als je voor 1/04 stort krijg je nog de aangroeipremie van 2%.
Bij bank van de post haal je nog 3,5% tot en met overmorgen
Het is dus duidelijk: ik heb contact opgenomen en diverse kanalen bevestigen me dat 1,5+2% van kracht blijft als je stort voor 1/4.
Ontvangen bericht:
Geachte Heer,
de grondregel is :
De aangroeipremie en getrouwheidspremie die lopende zijn op 1 april, blijven verder lopen tot hun einddatum.
Maw, wanneer de valutadatum vóór 1-4 valt, blijft de aangroeipremie van 2 % van kracht.
Deze is in uw voorbeeld verworven op 30-9-2009.
Zoals mijn collega reeds aanhaalde, kan de basisintrest nooit als gegarandeerd worden beschouwd.
Nog te noteren dat de uitbetaling van de intrest steeds plaats vindt op 31-12.
Vriendelijke groeten,
Ik heb althans mijn overschrijving gedaan...
BTW, iemand idee over de rating van de bank van de post?
Ontvangen bericht:
Geachte Heer,
de grondregel is :
De aangroeipremie en getrouwheidspremie die lopende zijn op 1 april, blijven verder lopen tot hun einddatum.
Maw, wanneer de valutadatum vóór 1-4 valt, blijft de aangroeipremie van 2 % van kracht.
Deze is in uw voorbeeld verworven op 30-9-2009.
Zoals mijn collega reeds aanhaalde, kan de basisintrest nooit als gegarandeerd worden beschouwd.
Nog te noteren dat de uitbetaling van de intrest steeds plaats vindt op 31-12.
Vriendelijke groeten,
Ik heb althans mijn overschrijving gedaan...
BTW, iemand idee over de rating van de bank van de post?
Ben je dat 100% zeker. Hun twee antwoorden vermelden uitdrukkelijk dat die 2% blijft lopen. En eigenlijk zou dat toch kunnen; een aangroeipremie is toch gegarandeerd. Ik heb vaak deelgenomen aan de +2% aangroeipremie-acties bij Fortis (rond de nieuwjaarswissel en ik heb die steeds ontvangen ook).Boss schreef: Uw aangroeppremie stopt met te bestaan op 1 april 2009
de wervingsperiode zal doorlopen maar het tarief zal gelijkgesteld worden aan de geboden getrouwheidspremie.
Deze getrouwheidspremie kan vanaf 1 april maximaal 1,5% bedragen.
Door het feit dat Fortis Bank de operationele zijde van Bank van de Post op zich neemt verbaas ik me niet dat men ook daar de klanten desinformeert.
Vergeet dus die 2%
Zijn er nog mensen die zeker zijn dat die 2% woensdag automatisch 0,5% wordt?