Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Aankondigingen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Hoeveel kost het gebruik van uw kredietkaart?

Alle aankondigingen in verband met spaargids komen hier
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
31 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
johan d
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer johan d
Verstuur privébericht

Re: Hoeveel kost het gebruik van uw kredietkaart?

• Citeer

Bericht door johan d » 8 augustus 2011, 10:12

saemonb schreef:
johan d schreef:als je zo'n gratise kaart van argenta neemt, dan moet je daar een zichtrekening openen (en zijn daar kosten aan verbonden). Moet daar ook geld op staan?

Wij gebruiken VISA zeer weinig, en zoeken een gratise oplossing.
Je kunt natuurlijk ook een gratis mastercard bij Europabank aanvragen.
Zonder daar een zichtrekening te hebben.
Europabank...? hoe zit dat met betrouwbaarheid en addertjes onder het gras? Is dat te vergelijken met Citibank, want daar ben ik niet zo voor...

freetotax2005
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer freetotax2005
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door freetotax2005 » 8 augustus 2011, 10:31

zit met een gratis mastercard bij Deutsche Bank.
Europabank weet ik niet zo, is van reputatie toch meer vergelijkbaar met Citibank. Denk dat je dan toch beter af bent Argenta :)

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 8 augustus 2011, 11:12

johan d schreef:
saemonb schreef:
Je kunt natuurlijk ook een gratis mastercard bij Europabank aanvragen.
Zonder daar een zichtrekening te hebben.
Europabank...? hoe zit dat met betrouwbaarheid en addertjes onder het gras? Is dat te vergelijken met Citibank, want daar ben ik niet zo voor...
Ik heb deze begin dit jaar aangevraagd en er zitten geen addertjes onder het gras.
Alles is zeer vlot verlopen en de Visakaart (je kunt ook Mastercard kiezen) is gratis, zonder dat je bij Europabank een rekening hoeft te openen.

Opmerking 1 : als je geen rekening opent bij hen, moet je wél een zichtrekening-nummer opgeven waarop de kredietkaart via domiciliëring betaald wordt. (=maandelijks in 1 keer te betalen begin van de maand; afsluiting laatste dag vd maand).

Opmerking 2 : je kunt met deze gratis Europabank-kredietkaarten geen online-betalingen doen.
Europabank biedt als alternatief ook "virtuele" kredietkaarten aan, waarmee je wél online kunt betalen, maar daar ken ik de voorwaarden niet van. (mogelijk openen rekening verplicht ?)

WebsterMC
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer WebsterMC
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door WebsterMC » 8 augustus 2011, 13:28

Nefertari schreef:
johan d schreef: Europabank...? hoe zit dat met betrouwbaarheid en addertjes onder het gras? Is dat te vergelijken met Citibank, want daar ben ik niet zo voor...
Ik heb deze begin dit jaar aangevraagd en er zitten geen addertjes onder het gras.
Alles is zeer vlot verlopen en de Visakaart (je kunt ook Mastercard kiezen) is gratis, zonder dat je bij Europabank een rekening hoeft te openen.

Opmerking 1 : als je geen rekening opent bij hen, moet je wél een zichtrekening-nummer opgeven waarop de kredietkaart via domiciliëring betaald wordt. (=maandelijks in 1 keer te betalen begin van de maand; afsluiting laatste dag vd maand).

Opmerking 2 : je kunt met deze gratis Europabank-kredietkaarten geen online-betalingen doen.
Europabank biedt als alternatief ook "virtuele" kredietkaarten aan, waarmee je wél online kunt betalen, maar daar ken ik de voorwaarden niet van. (mogelijk openen rekening verplicht ?)
Met de citibank visakaart kun je wel online aankopen doen, en zelfs een domiciliering is niet nodig.
Ik krijg gewoon per maand een mail dat de afrekening gemaakt is en die kan ik dan downloaden vanaf hun site, waarna ik per overschrijving betaal

Ook heb ik bij citi een "Internet Cash Back" erbij gekregen. Op elke online aankoop krijg ik 3% terug betaald. Dat word verrekend op de volgende aanrekening.

Zolang je op tijd betaald is citibank visa veruit de meest flexibele, maar als je niet altijd tijdig de afrekening vereffent, dan krijg je wel woekerintrest aangerekend.

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 8 augustus 2011, 19:35

WebsterMC schreef:
Nefertari schreef: Ik heb deze begin dit jaar aangevraagd en er zitten geen addertjes onder het gras.

Met de citibank visakaart kun je wel online aankopen doen, en zelfs een domiciliering is niet nodig.
Ik krijg gewoon per maand een mail dat de afrekening gemaakt is en die kan ik dan downloaden vanaf hun site, waarna ik per overschrijving betaal

Ook heb ik bij citi een "Internet Cash Back" erbij gekregen. Op elke online aankoop krijg ik 3% terug betaald. Dat word verrekend op de volgende aanrekening.

Zolang je op tijd betaald is citibank visa veruit de meest flexibele, maar als je niet altijd tijdig de afrekening vereffent, dan krijg je wel woekerintrest aangerekend.
Die opmerkingen over Europabank-kredietkaarten heb ik uitsluitend ter info meegegeven, en ik ben daar voor de rest heel tevreden over.

Voor mij is dat van geen belang, omdat ik de Europabank-Visakaart er alleen bijgenomen heb als 2de kaart (reservekaart voor reizen in landen waar niet altijd alle kaarten aanvaard worden).

Voor mijn online-betalingen gebruik ik mijn (eveneens gratis) Argenta-Mastercard, waarover ik ook tevreden ben, en die bij gebruik in het buitenland er veruit als de voordeligste uitkomt.

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 8 augustus 2011, 20:15

Bij visa-mastercard kan je ook nog meedoen aan spaar en pluk

per aankoop van25 euro minstens, krijg je later aankoopchequen van 1 euro.

Als ik bij carrefour voor bv 110 euro aankoop ga ik daar 4 keer langs de kassa, op één dag.
Die kassajuffen denken dan dat ik dat speciaal voor hun mooie decolete doe

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 8 augustus 2011, 20:25

paul schreef:Als ik bij carrefour voor bv 110 euro aankoop ga ik daar 4 keer langs de kassa, op één dag.
Die kassajuffen denken dan dat ik dat speciaal voor hun mooie decolete doe
Hmmm... dat is dan nog 'n 2de voordeel van visa :P

cardoman
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door cardoman » 8 augustus 2011, 21:02

Als ik bij carrefour voor bv 110 euro aankoop ga ik daar 4 keer langs de kassa, op één dag.
Die kassajuffen denken dan dat ik dat speciaal voor hun mooie decolete doe[/quote]

Paultje ;)

behave ;)

p l e a s e

kvaruni
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer kvaruni
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door kvaruni » 9 augustus 2011, 07:31

Nefertari schreef: Opmerking 2 : je kunt met deze gratis Europabank-kredietkaarten geen online-betalingen doen.
Deze informatie klopt helemaal niet ... Je kan met de Europabank kredietkaarten (je kan zelf kiezen of je een VISA of MasterCard wil) perfect online aankopen uitvoeren. Ik hen zelf een VISA, ik heb geen zichtrekening bij Europabank en ik gebruik deze kaart voor alles, ook onlne betalingen. Het systeem met virtuele nummers is bovendien schitterend. Even inloggen op online banking, opgeven voor welk bedrag je een kaart wil maken (kan eender wat zijn, tussen 1 EUR en vele duizenden EUR) en je krijgt direct een virtueel nummer dat je slechts één keer kan gebruiken (ook voor online betalingen) en waar niemand die je nummer dus ook maar iets mee is: het nummer kan maar één keer gebruikt worden én kan niet gebruikt worden voor een groter bedrag dan opgegeven.

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 13 augustus 2011, 10:36

kvaruni schreef:
Nefertari schreef: Opmerking 2 : je kunt met deze gratis Europabank-kredietkaarten geen online-betalingen doen.
Deze informatie klopt helemaal niet ... Je kan met de Europabank kredietkaarten (je kan zelf kiezen of je een VISA of MasterCard wil) perfect online aankopen uitvoeren. Ik hen zelf een VISA, ik heb geen zichtrekening bij Europabank en ik gebruik deze kaart voor alles, ook onlne betalingen. Het systeem met virtuele nummers is bovendien schitterend. Even inloggen op online banking, opgeven voor welk bedrag je een kaart wil maken (kan eender wat zijn, tussen 1 EUR en vele duizenden EUR) en je krijgt direct een virtueel nummer dat je slechts één keer kan gebruiken (ook voor online betalingen) en waar niemand die je nummer dus ook maar iets mee is: het nummer kan maar één keer gebruikt worden én kan niet gebruikt worden voor een groter bedrag dan opgegeven.
Als dat zo is : sorry voor de verkeerde info. ::)
Maar : dit werd mij op die manier uitgelegd in het Europabank-kantoor waar ik in december 2010 mijn Visakaart ging afhalen.
Er werd mij gezegd dat voor online-betalingen een virtuele kaart kon aangevraagd worden.

(wat ik niet nodig had, gezien deze voor mij enkel als "reserve"kaart moest dienen)

En ik vraag mij dan toch af waarom daarbovenop ook nog een Virtuele Kaart aangeboden wordt ; én als je daarvoor moet inloggen op online-banking, dan heb je toch wél een rekening nodig ? (of ik begrijp er niets meer van ;) )

PS : Toevallig heb ik binnen de week een online-betaling te verrichten.
Ik zal dat eens uitproberen met mijn Europabank-visakaart ipv met mijn Argenta-mastercard, en zal laten weten of dat gelukt is.

Frisse Freddy
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Frisse Freddy
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frisse Freddy » 13 augustus 2011, 11:24

Nefertari schreef:Als dat zo is : sorry voor de verkeerde info. ::)
Maar : dit werd mij op die manier uitgelegd in het Europabank-kantoor waar ik in december 2010 mijn Visakaart ging afhalen.
Er werd mij gezegd dat voor online-betalingen een virtuele kaart kon aangevraagd worden.

(wat ik niet nodig had, gezien deze voor mij enkel als "reserve"kaart moest dienen)

En ik vraag mij dan toch af waarom daarbovenop ook nog een Virtuele Kaart aangeboden wordt ; én als je daarvoor moet inloggen op online-banking, dan heb je toch wél een rekening nodig ? (of ik begrijp er niets meer van ;) )

Ik zal dat eens uitproberen met mijn Europabank-visakaart ipv met mijn Argenta-mastercard, en zal laten weten of dat gelukt is.
Voor je virtuele visakaart te activeren heb je idd online banking nodig bij Europabank (digipass), maar dit kan perfect gekoppeld worden aan je visakaartrekening en is gratis. Er hoeft geen zichtrekening geopend te worden.
Even binnenspringen in een Europabank kantoor en wordt geregeld.
johan d schreef:Europabank...? hoe zit dat met betrouwbaarheid en addertjes onder het gras? Is dat te vergelijken met Citibank, want daar ben ik niet zo voor...
Addertjes onder het gras? Ik denk dat we allemaal wel weten dat bij grootbanken er méér en vaker addertjes onder het gras zitten dan bij kleinere banken. Ben zelf ook klant bij enkele kleinere banken (oa Europabank en VDK) en ze zijn de enige die mij nooit ongevraagd opbellen of mij telkens iets willen verkopen als ik langsga itt bv BNP.
Qua betrouwbaarheid hebben bv Argenta en Europabank en VDK niet op het randje van het bankroet gestaan zoals bv Dexia en Fortis. Europabank maakt 100% deel uit van Landbouwkrediet.

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 17 augustus 2011, 12:12

Nefertari schreef:
kvaruni schreef:
Als dat zo is : sorry voor de verkeerde info. ::)

Hierbij nogmaals sorry voor de eerder gegeven verkeerde info.
Ik heb vandaag met succes een online-betaling kunnen uitvoeren met mijn Visa van Europabank.

Heel die tijd ben ik dus ten onrechte in de waan geweest dat dit niet kon.
Gelukkig leren wij dankzij dit forum nog alle dagen bij. 8)

Maarten
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Maarten
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Maarten » 16 september 2011, 16:09

Waarvoor dient die virtuele kaart van Europabank dan, Louise?

TijlUilenSpiegel
Newbie
Newbie

• Citeer

Bericht door TijlUilenSpiegel » 21 april 2016, 15:21

Net iets te veel naar mijn mening :) Ik geef makkelijk geld uit met een kredietkaart. Maar goed, voor sommige aankopen heb je bijna geen andere keuze :)

Sonjas
Newbie
Newbie

• Citeer

Bericht door Sonjas » 21 april 2016, 15:53

kort en bondig : niks!

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

31 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Aankondigingen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy