Holdings
TIP
-
pietpiraat
Re: Holdings
als je een meerwaardezoeker bent een tip van nonkel Albert of je kan betaalsites bezoeken,
Bericht door AlbertIV » 13 Februari 2018, 06:18
Als u voor aandelen zou willen gaan
Hamish Maertens was er maar 12 toen hij begon
Google hem maar eens
Bijv. veertienjarige is beursgenie
Hij is een expert op het gebied van de Discounted Cash Flow methode
Misschien is hij hier ook wel actief...
Google hem maar eens
Hij is hier inderdaad actief.
Oh ja, is dat het beursgenie met het westvlaamse accent die hij zodanig probeert te compenseren door overdreven algemeen beschaafd Nederlands te spreken?pietpiraat schreef: ↑15 februari 2018, 12:22 als je een meerwaardezoeker bent een tip van nonkel Albert of je kan betaalsites bezoeken,
Google hem maar eens
-
Groeiaandelenfavoriet2014
- Hero Member

- Contacteer:
Ja dat ben ik. Proficiat wel: u slaagt alleszins niet in goed AN te schrijven (nog beter) dus waar klaagt u over? Accent die?Maxwell35 schreef: ↑15 februari 2018, 20:54Oh ja, is dat het beursgenie met het westvlaamse accent die hij zodanig probeert te compenseren door overdreven algemeen beschaafd Nederlands te spreken?pietpiraat schreef: ↑15 februari 2018, 12:22 als je een meerwaardezoeker bent een tip van nonkel Albert of je kan betaalsites bezoeken,
Google hem maar eens
-
Groeiaandelenfavoriet2014
- Hero Member

- Contacteer:
Ja dat ben ik. Proficiat wel: u slaagt er alleszins niet in goed AN te schrijven (nog beter) dus waar klaagt u over? Accent die?Maxwell35 schreef: ↑15 februari 2018, 20:54Oh ja, is dat het beursgenie met het westvlaamse accent die hij zodanig probeert te compenseren door overdreven algemeen beschaafd Nederlands te spreken?pietpiraat schreef: ↑15 februari 2018, 12:22 als je een meerwaardezoeker bent een tip van nonkel Albert of je kan betaalsites bezoeken,
Google hem maar eens
Heeft er iemand een idee wat er gaande is bij First Pacific Company Limited?
Off topic:
Hamish Maertens is een toptalent, hij is een voorbeeld voor anderen en het is fantastisch dat hij dan nog hier actief is
Enig nadeel dat hij heeft dat hij door zijn leeftijd nog geen echt zware crisissen heeft kunnen meemaken
Wat ik met nonkels of bijv. Thailand te maken heb, weet ik niet
De Thaïse beurs is mij niet vertrouwd
Ik ben een ultraconservatieve belegger: 85% vast + 5% goud + 10 % om te speculeren. Dit laatste met wisselend succes. Ik heb dat hier al eens geschreven.
Welke holdings met een uitgebreide optiemarkt worden hier nu aangeraden en waarom? Geen trackers aub en een serieuze optiemarkt. BRK-B, weet iedereen, en ik ook dus. Ik speculeerde nooit met holdings omdat die meestal minder volatiel zijn dan andere aandelen. Zoals steeds voorkeur Amerikaans. Ik wens dat eens wat dieper te bestuderen.
Hamish Maertens is een toptalent, hij is een voorbeeld voor anderen en het is fantastisch dat hij dan nog hier actief is
Enig nadeel dat hij heeft dat hij door zijn leeftijd nog geen echt zware crisissen heeft kunnen meemaken
Wat ik met nonkels of bijv. Thailand te maken heb, weet ik niet
De Thaïse beurs is mij niet vertrouwd
Ik ben een ultraconservatieve belegger: 85% vast + 5% goud + 10 % om te speculeren. Dit laatste met wisselend succes. Ik heb dat hier al eens geschreven.
On topic:AlbertIV schreef: ↑13 februari 2018, 13:21 Ik plaats hier voor alle duidelijkheid mijn eigen visie op beleggen.
Ik heb 85% in Tak21, Termijnrekeningen, nog kasbons zelfs, obligaties in Euro
Ik heb 5% in fysiek goud.
En ik heb 10% cash waarmee ik beperkt in tijd inzet bij opportuniteiten.
Dat is een manier van beleggen die mij ligt.
Men zou kunnen stellen dat ik met die 10% speculeer. Dat is ook zo. Ik win soms, ik verlies soms. Maar ik heb er ook plezier in, dat telt ook voor mij.
De vaste dingen kan ik op korte termijn verkopen. Ook de meeste Tak 21. Die hebben langer dan 8 jaar + 1 dag gelopen. Ik kan er nu uitstappen als ik wil, of ze laten verderlopen tot mijn 99e jaar.
Ik ben niet goed in LT beleggen. Dat past niet bij mijn karakter. Ik denk trouwens dat vele mensen die beweren dat ze op LT beleggen, in feite ook speculeren.
Op dit moment heb ik met die 10 % geen enkele positie. Maar ik kijk uit voor opportuniteiten en stap dan even in en uit de markt. Even is minstens een paar tellen en hoogstens 6 maanden
Welke holdings met een uitgebreide optiemarkt worden hier nu aangeraden en waarom? Geen trackers aub en een serieuze optiemarkt. BRK-B, weet iedereen, en ik ook dus. Ik speculeerde nooit met holdings omdat die meestal minder volatiel zijn dan andere aandelen. Zoals steeds voorkeur Amerikaans. Ik wens dat eens wat dieper te bestuderen.
Conservatieve belegger. Geloof in zelfkennis om de eigen beleggingsstrategie vast leggen. Doe zelf huiswerk en geloof zelfs geen vertalingen. Wel speculeren met optiestrategieën, is fun en maar 10% portefeuille. Voormalig believer in de Omega Mixer ;-)
Same here.
Er is al een tijdje sprake van de komst van een derde GSM operator in de Filipijnen, dus concurrentie voor PLDT.
Maar dat moet ondertussen al lang in de prijs zitten. Als het er ooit al van komt.
Er komt ook wat tegenwind in sommige media tegen het feit dat First Pacific een te groot belang zou hebben in strategische sectoren in de Filipijnen (telecom, wegeninfrastructuur, mining,...). Omdat dit in wezen een buitenlands bedrijf is, zou dat strijdig zijn met de grondwet. Maar dat is eigenlijk ook geen nieuws.
Hoeveel zou de onderwaardering ondertussen bedragen?
Ik dacht tijdens mijn vakantie reclame te hebben gezien voor minstens 3 operators. 2 grote en een kleine.
-
pietpiraat
[quote=AlbertIV post_id=339012 time=1519653476 user_id=34148]
Off topic:
[/quote
+1 simply the best
Off topic:
[/quote
+1 simply the best
pietpiraat is zeker een goede 2e
Iemand mijn vraag over Amerikaanse Holdings?
Welke holdings met een uitgebreide optiemarkt worden hier nu aangeraden en waarom? Geen trackers aub en een serieuze optiemarkt. BRK-B, weet iedereen, en ik ook dus. Ik speculeerde nooit met holdings omdat die meestal minder volatiel zijn dan andere aandelen. Zoals steeds voorkeur Amerikaans.
Conservatieve belegger. Geloof in zelfkennis om de eigen beleggingsstrategie vast leggen. Doe zelf huiswerk en geloof zelfs geen vertalingen. Wel speculeren met optiestrategieën, is fun en maar 10% portefeuille. Voormalig believer in de Omega Mixer ;-)
Ik heb iemand anders een PB gestuurd
Zoals vermeld: Hamish Maertens is nog te jong. Hij is een topper, maar heeft nog nooit een serieuze crisis meegemaakt. Met serieus bedoel ik minimum - 30%. Maar voorspellen doe ik dat niet. Als ik één ding weet, is het dat men op de beurs niets kan voorspellen. Maar dat neemt niet weg, dat ik er veel plezier aan beleef. Diegenen die er geen plezier aan beleven ziet men dan als het echt -30% zou gaan
-
pietpiraat
Voor mij verdient ie zijn plaatsje in de hall of spaargidsfame. Eens op zijn site gaan piepen. Nu weten we waar velen hier hunne mosterd zijn gaan halen. Veel populaire aandelen hier komen van daar. Oppassen voor het copyright mannen. Of bron vermelden