Holdings
TIP
Re: Holdings
Ondergewaardeerd, maar omdat de winst via de EPS enorm aan het dalen is zal de onderwaardering vlug weg zijn.
Zit niet voor niks in een zwaar dalende trend in fase 4.
Technisch mag het dan misschien wel niet helemaal kloppen, maar op de iets langere termijn denk ik ook dat je nu met Pargesa meer kans op winst hebt.
Ik steek mijn geld voorlopig dus ook liever in Pargesa.

Een TA analyse pakket dat een koers voorspelt van een holding? Zeer vreemd. In ieder geval dan mogen we ons nog opmaken voor een forse hausse. Maar ik denk het niet dat die er zal komen.

Alle fundamentele indicatoren (elke keer na resultaten aangepast) zitten ook in zo een pakket en je kan er zelfs aandelen mee uitscannen en backtesten.
Ook kan je het combineren met T.A. parameters.
De abonnementen zijn dan ook heel duur. Je moet er toch iets voor terugkrijgen.
Dus jij gaat stappen in een aandeel dat in een dalende trend onder het 200 daags gemiddelde zit.
Jij gaat mee zwemmen met de vissen, met kans op verdrinken.
Je moet mee vliegen met de vogels die boven het 200 daags gemiddelde noteren, waar je stoplossen op plaatst vooral voor als de markt in een beremarkt zou gaan want dan daalt alles. Je wordt gewoon uitgestopt uit het ene aandeel na het andere en je kan dan rustig slapen.
Laten we het eens uittesten he Dirk. Jij die met je dure abonnementen een koers van Sofina voorspeld van 230 euro of diegene die nu instappen in Pargesa door hun huiswerk te maken. En kom niet af dat je uitgestopt bent in Sofina he binnenkort.Dirk2 schreef: ↑5 september 2018, 16:05Dus jij gaat stappen in een aandeel dat in een dalende trend onder het 200 daags gemiddelde zit.
Je moet mee vliegen met de vogels die boven het 200 daags gemiddelde noteren, waar je stoplossen op plaatst vooral voor als de markt in een beremarkt zou gaan want dan daalt alles. Je wordt gewoon uitgestopt uit het ene aandeel na het andere en je kan dan rustig slapen.
Ik herhaal het hier nog eens dat ik geen fundamentele analyse volg en al zeker geen koersdoelen. Mijn backtesten bewijzen dat en ook koersdoelen volgen werkt niet. Die 230 is van een 100% fundamentele parameter.laeka schreef: ↑5 september 2018, 16:23Laten we het eens uittesten he Dirk. Jij die met je dure abonnementen een koers van Sofina voorspeld van 230 euro of diegene die nu instappen in Pargesa door hun huiswerk te maken. En kom niet af dat je uitgestopt bent in Sofina he binnenkort.Dirk2 schreef: ↑5 september 2018, 16:05
Dus jij gaat stappen in een aandeel dat in een dalende trend onder het 200 daags gemiddelde zit.
Alleen de grafiek met vooral de volumes moet je elke dag in de gaten houden.
Ik volg alleen technische analyse met money management. Het aandeel zit in een stijgende trend, maar het begint door de dalende indexen de laatste dagen zijdelings te gaan met stijgende volumes!. Dit wordt oppassen en zeker stoploss zetten.
Vergeet niet dat de meesten via T.A. ingestapt zijn en die gaan er dan ook uit als het mis gaat.
Er is nu nog steun aan het 20 daags gemiddelde.
Als er eens echt paniek gaat zijn op de markten dalen ze allebei.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als je zuiver op zoek bent naar hoge korting, 40% korting op deze kwalitatieve portefeuille: https://www.belreca.be/Portefeuille.pdfVincentGT schreef: ↑4 september 2018, 08:56 Bijzondere interessante literatuur, bedankt! Het enige dat ik hier niet uit kan afleiden, is of het thans een goed moment is om in te stappen in één van deze holdings. In die zin vraag ik me in eerste instantie af in welke mate één van deze holdings met een stevige (lees: aantrekkelijke) korting noteert.
Of het een goed moment is, geen idee. Heb vorig jaar mijn glazen bol laten vallen.
Voor de mensen die het wat ingewikkelder willen is er nog altijd 'Chemins de Fer et Tramways du Var et du Gard'.
Heb Belreca al een tijdje op het oog.
Helaas is het bijna onmogelijk om te kopen.
Momenteel staan er 45 stuks te koop.
Of ben ik fout?
Helaas is het bijna onmogelijk om te kopen.
Momenteel staan er 45 stuks te koop.
Of ben ik fout?
klopt als een mixer
er zijn er nog 45 te koop aan 109 en daarna is het uitverkocht.
als u die 45 koopt en daarna een verkooporder aan 500 zet en daarna is er ne gidser die een aankooporder zonder limiet ingeeft.
is een aandeel voor de héél geduldige vissers, om te kopen of te verkopen.
er zijn er nog 45 te koop aan 109 en daarna is het uitverkocht.
als u die 45 koopt en daarna een verkooporder aan 500 zet en daarna is er ne gidser die een aankooporder zonder limiet ingeeft.
is een aandeel voor de héél geduldige vissers, om te kopen of te verkopen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Klopt, al staan er wel jaarlijks af en toe een paar 1000 in de verkoop aan laatste prijs.
6 juli '18 1030st
15 juni '17 3394st
13 maart '17 2351st
Zag ook al het omgekeerde, een koper die zich aanbiedt (neem fictief 1000 aan 105) en dan gevuld wordt.
Ik bezit ze alle 2. Belreca stevig dividend meer moet dat niet zijn. En wat betreft de holdings van Bollore. Ik bezit ze allemaal behalve ARTOIS. Onlangs verkocht. Tramways de Rouen is ook interessant.doorwinterd schreef: ↑5 september 2018, 20:48
Als je zuiver op zoek bent naar hoge korting, 40% korting op deze kwalitatieve portefeuille: https://www.belreca.be/Portefeuille.pdf
Of het een goed moment is, geen idee. Heb vorig jaar mijn glazen bol laten vallen.
Voor de mensen die het wat ingewikkelder willen is er nog altijd 'Chemins de Fer et Tramways du Var et du Gard'.

En Quest for Growth? Toch een interessant aandeel, me dunkt.
Na grondige analyse vind ik GBL wel koopwaardig.
Na grondige analyse vind ik GBL wel koopwaardig.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het lage aanbod heeft waarschijnlijk ook te maken met de stelselmatig opgelopen korting.
Ik bedoel, stel dat iemand de korting van 40% naar 25% wil laten zakken om een behoorlijk pakket te kopen, er zouden ongetwijfeld verkopers opduiken.