hoog tijd om obligatiefondsen te verkopen?
TIP
hoog tijd om obligatiefondsen te verkopen?
De intresten staan vandaag zeer laag. Volgens mij kunnen ze niet meer dalen. Anderzijds zal een intrestverhoging ook niet voor morgen zijn. Maar misschien wel voor overmorgen? Is het verstandig om vandaag obligatiefondsen(en misschien ook mixfondsen) te verkopen?
indien overmorgen de intrestvoeten stijgen, al is het maar zeer lichtjes, dan zakken volgens mij de obligatiekoersen exponentieel. Iedereen zal in paniek zijn obligaties verkopen. Juist of niet juist?
indien overmorgen de intrestvoeten stijgen, al is het maar zeer lichtjes, dan zakken volgens mij de obligatiekoersen exponentieel. Iedereen zal in paniek zijn obligaties verkopen. Juist of niet juist?
Re: hoog tijd om obligatiefondsen te verkopen?
Sorry maar mijn glazen bol is binnen voor onderhoud. Verkopen als je genoeg winst hebt en overtuigd bent als het morgen gaat veranderen. In het andere geval wachten tot morgen en dezelfde vraag stellen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij stijgende rente zal de waarde van obligatiefondsen wat dalen maar langs de andere kant zorgen hogere rentes voor een hogere dividenen, dit alles in theorie natuurlijk.stany schreef:De intresten staan vandaag zeer laag. Volgens mij kunnen ze niet meer dalen. Anderzijds zal een intrestverhoging ook niet voor morgen zijn. Maar misschien wel voor overmorgen? Is het verstandig om vandaag obligatiefondsen(en misschien ook mixfondsen) te verkopen?
Hogere rentes zullen in eerste instantie niet zorgen voor hogere dividenden. Vermits het fonds die nog niet heeft.
Die zorgen alleen maar dat de portefeuille zeer sterk vermindert in waarde, dit is voorlopig nog niet aan de orde.
Voor mezelf niet meer interessant, aan de huidige koersen.
Trouwens verleden jaar de laatste verkocht. Mooi rendement gehad. Er was een bepaald moment solden bij de high Yields. Risico nemen voor 3 a 4% netto dividend rendement, is niks voor mij in de huidige periode..
Die zorgen alleen maar dat de portefeuille zeer sterk vermindert in waarde, dit is voorlopig nog niet aan de orde.
Trouwens verleden jaar de laatste verkocht. Mooi rendement gehad. Er was een bepaald moment solden bij de high Yields. Risico nemen voor 3 a 4% netto dividend rendement, is niks voor mij in de huidige periode..
lowietje schreef:Hogere rentes zullen in eerste instantie niet zorgen voor hogere dividenden. Vermits het fonds die nog niet heeft.
wat is het alternatief ?
Voor mij waren dat zuiver aandeelfondsen en aandelen. Verleden jaar +18%.
verkopen of niet hangt ook af van type obligatiefonds
sommige zijn maken zich ( terecht of onterecht) klaar voor rentestijging, passen portefeuille aan
enkel kortlopende ( lage duration)
carmignac securite bv zit met duration van 0,82 en zit zelfs al van bijna 40 % cash
of dat de juiste keuze is , zal pas later blijken , zoals steeds
sommige zijn maken zich ( terecht of onterecht) klaar voor rentestijging, passen portefeuille aan
enkel kortlopende ( lage duration)
carmignac securite bv zit met duration van 0,82 en zit zelfs al van bijna 40 % cash
of dat de juiste keuze is , zal pas later blijken , zoals steeds