Hopla, daar gaan ze weer... ferme strategie !
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Hopla, daar gaan ze weer... ferme strategie !
Allé vooruit, het heeft lang geduurd sinds hun vorige renteverlaging. Luttele maanden na de vorige renteverlaging, besloten ze de gelokte spaarders (van januari) opnieuw een ferme lap rond hun oren te geven.
Opnieuw beslist MoneYou om hun tarieven - die trouwens al veel minder aantrekkelijk waren geworden sinds de vorige renteverlaging - nog maar eens te laten zakken. Velen waren nog niets eens bekomen van de vorige klap. Je moet het maar doen.
Zoals sommigen al terecht aangaven, profiteren ze ferm van de mensen die hun geld in januari gestort hebben. Eerst lokken ze de mensen met mooie rentes, om nadien stap per stap lager en lager te gaan. Waar houdt dit op, als ze op 0% staan ? MoneYou is allang geen topper meer in mijn boek. Eind dit jaar zeg ik zoals zovelen... BYE BYE MONEYOU ! Jullie zijn echte experts op het vlak van misleiden. Mooie rente aanbieden gedurende januari, om ze nadien alsmaar te laten zakken. Ik zie geen enkele reden meer om nog klant te blijven, vermits de enige reden de mooie rente (tijdens januari) was... Maar ook dat is nu verdwenen, en daarmee zijn jullie ook meteen jullie grootste troef kwijt.
Opnieuw beslist MoneYou om hun tarieven - die trouwens al veel minder aantrekkelijk waren geworden sinds de vorige renteverlaging - nog maar eens te laten zakken. Velen waren nog niets eens bekomen van de vorige klap. Je moet het maar doen.
Zoals sommigen al terecht aangaven, profiteren ze ferm van de mensen die hun geld in januari gestort hebben. Eerst lokken ze de mensen met mooie rentes, om nadien stap per stap lager en lager te gaan. Waar houdt dit op, als ze op 0% staan ? MoneYou is allang geen topper meer in mijn boek. Eind dit jaar zeg ik zoals zovelen... BYE BYE MONEYOU ! Jullie zijn echte experts op het vlak van misleiden. Mooie rente aanbieden gedurende januari, om ze nadien alsmaar te laten zakken. Ik zie geen enkele reden meer om nog klant te blijven, vermits de enige reden de mooie rente (tijdens januari) was... Maar ook dat is nu verdwenen, en daarmee zijn jullie ook meteen jullie grootste troef kwijt.
Re: Hopla, daar gaan ze weer... ferme strategie !
Vraagje: Als je je spaargeld dan weghaalt bij MoneYou, waar ga je het dan plaatsen?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij Rabobank moet ge ook al lang niet meer zijn.
Ook nog even meegeven:
NIBC en MoneYou liepen tot nu toe altijd een beetje gelijk.
MoneYou biedt net iets mindere tarieven dan NIBC.
Als je beide vergelijkt, zie je dat NIBC meestal als eerste van de 2 de tarieven aanpastte. Een week later volgde dan MoneYou ook.
De laatste keer (15 juli) heeft NIBC zijn tarieven verlaagd, maar MoneYou volgde niet... tot dus nu.
Dit is een vergelijk tussen de 2 banken, wanneer ze hun rentes lieten zakken:
NIBC en MoneYou liepen tot nu toe altijd een beetje gelijk.
MoneYou biedt net iets mindere tarieven dan NIBC.
Als je beide vergelijkt, zie je dat NIBC meestal als eerste van de 2 de tarieven aanpastte. Een week later volgde dan MoneYou ook.
De laatste keer (15 juli) heeft NIBC zijn tarieven verlaagd, maar MoneYou volgde niet... tot dus nu.
Dit is een vergelijk tussen de 2 banken, wanneer ze hun rentes lieten zakken:
Code: Selecteer alles
NIBC MoneYou
20/02/2013 26/02/2013
16/04/2013 23/04/2013
15/07/2013 03/09/2013
laat u geld maar staan want binnenkort stijgt de rente onvermijdelijk : dat is trouwens al bezig op lange termijn
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
De Nederlandse staat overweegt om uit ABN-AMRO te stappen ( http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... newsteaser" onclick="window.open(this.href);return false;)...terug een privébank dus . MoneYou is daar onderdeel van...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
De rente van de spaarboekjes wordt bepaald volgens de rente die de ECB aanrekent aan de banken en die zal nog 'n tijd laag blijven. De OLO's zijn natuurlijk al ferm aan het stijgen, maar dat heeft meer invloed op de rentestand voor de leningen.insider schreef:laat u geld maar staan want binnenkort stijgt de rente onvermijdelijk : dat is trouwens al bezig op lange termijn
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
de ECB
dan zijn we zeker gezien....

zeg nooit nooit
Zoals eerder aangehaald een spaarboekje dient mijns inziens voor het geld dat je nodig hebt om onvoorziene uitgaven op te vangen maar zeker niet om slapend rijk te worden( de reden waarom er zo veel miljarden op de spaarboekjes staan is mij dan ook een raadsel).
Het is inderdaad wel jammer dat veel banken eerst mensen lokken met aantrekkelijke rentes om die een paar maand later dan te verlaten.
Met vriendelijke groet,
Geblin
Het is inderdaad wel jammer dat veel banken eerst mensen lokken met aantrekkelijke rentes om die een paar maand later dan te verlaten.
Met vriendelijke groet,
Geblin
Een bank die voor sinterklaas heeft gespeeld??? Kun jij zeggen welke dat waren?Yaris schreef:De banken hebben hun les wel geleerd. Die gaan niet meer voor Sinterklaas spelen.
Hun les geleerd? Welke les is dat dan? Deze van alles voor ons, niks meer voor de ander?
Uw blind geloof in deze instellingen verbaasd mij.
Ik heb al genoeg meegemaakt in mijn leven om te constateren dat alles draait om geld, macht (en s@x). Alle daden zijn naar deze 3 basiswoorden te herleiden.
Dat laatste heeft er echter al veel de das omgedaan.
verplaatst naar de rubriek spaarrekeningen
Scherp van u dat u mijn DT-fouten opmerkt.
Lag de inflatie toen ook niet significant hoger? http://nl.inflation.eu/inflatiecijfers/ ... elgie.aspx Ik wil maar zeggen: is een spaarboekje op zich dan ooit meer geweest dan een vehikel om geld liquide te houden maar jezelf toch in te dekken tegen de inflatie?Yaris schreef:Alle banken, zelfs de grootbanken, hebben net voor de bankencrisis 4% op hun spaarrekening gegeven.Lukske schreef:Een bank die voor Sinterklaas heeft gespeeld??? Kun jij zeggen welke dat waren?
Zoals in jaren 80: interesten van 14%. Waren dat cadeaus?
Nee, het hield gelijke tred met de inflatie van toen.
Van cadeaus is er nooit sprake geweest voor de spaarder.
Cadeaus waren en zijn nog altijd voorbehouden voor het kader van het bankwezen en ander elitair personeel.
correctie: ieder jaar kun je toch wel hier en daar een fantastische super topkalender bemachtigen.
Nee, het hield gelijke tred met de inflatie van toen.
Van cadeaus is er nooit sprake geweest voor de spaarder.
Cadeaus waren en zijn nog altijd voorbehouden voor het kader van het bankwezen en ander elitair personeel.
correctie: ieder jaar kun je toch wel hier en daar een fantastische super topkalender bemachtigen.