Horeca wordt duurder
Horeca wordt duurder
Ik heb de laatste week 2\2 slechte ervaringen in de horeca.
Zalm besteld in een gekend restaurant. De portie was gehalveerd tot de helft van een stuk zalm dat je koopt bij Lidl if Colruyt maar wel voor 21,50 euro.
Sangria in een wijnglas. Een derde vol met ijs en fruit. Prijs 7,90 euro.
Van mij mogen ze failliet gaan. Dan komen er andere en beter in de plaats.
Zalm besteld in een gekend restaurant. De portie was gehalveerd tot de helft van een stuk zalm dat je koopt bij Lidl if Colruyt maar wel voor 21,50 euro.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Re: Horeca wordt duurder
Wie bestelt er nu ook een glas Sangria ?!? 
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
"De gustibus et ..." en zo ...
Ondertussen werd dit topic 50+ keer bekeken en niemand die reageert ... ;-)
Ik heb de laatste week 1\1 goede ervaringen in de horeca.
"Melanzana di parmigani" (of zoiets) besteld in een (vermoedelijk) ongekend restaurant. De portie was normaal, de prijs weet ik niet, want ik was uitgenodigd.
Witte wijn naar keuze van de uitbater in een wijnglas. Normaal vol. Prijs weet ik niet.
Van mij mag die blijven bestaan.
Maar wat is eigenlijk je punt of het doel van dit topic ?
Ondertussen werd dit topic 50+ keer bekeken en niemand die reageert ... ;-)
Ik heb de laatste week 1\1 goede ervaringen in de horeca.
"Melanzana di parmigani" (of zoiets) besteld in een (vermoedelijk) ongekend restaurant. De portie was normaal, de prijs weet ik niet, want ik was uitgenodigd.
Witte wijn naar keuze van de uitbater in een wijnglas. Normaal vol. Prijs weet ik niet.
Van mij mag die blijven bestaan.
Maar wat is eigenlijk je punt of het doel van dit topic ?
Waarom niet ? Wat is de wijsheid die me hier ontbreekt.
Leer me iets bij over wat ik volgens jou lekker moet vinden.
Doel van het topic : de wantoestanden bundelen. Meningen vernemen en vergelijken.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 21 juni 2021, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
I agree with Haelewyn hier
En bovendien is sangria erg lekker, dus logisch dat hij dat bestelt. Je bent echter sowieso beter om dat in Spanje te doen, maar om nu een ticket naar Spanje te boeken voor een sangria, dat is zeker te duur.
Wat ik ook schandalig vond, is dat de prijs voor take-away hetzelfde bleef als voor gewone service aan tafel.
Als je echt moet overleven, dan moet je je prijs laten dalen naar kostprijs + algemene kosten en winstmarge beperken.
En bovendien is sangria erg lekker, dus logisch dat hij dat bestelt. Je bent echter sowieso beter om dat in Spanje te doen, maar om nu een ticket naar Spanje te boeken voor een sangria, dat is zeker te duur.
Wat ik ook schandalig vond, is dat de prijs voor take-away hetzelfde bleef als voor gewone service aan tafel.
Als je echt moet overleven, dan moet je je prijs laten dalen naar kostprijs + algemene kosten en winstmarge beperken.
Das wel toch al wat geld bijna 8 eur voor een glas... en was het tegen hun goesting dat ze u kwamen bedienen?
Moest ge het zelf nog gaan halen aan den toog omdat het te lang duurde? Bekeken ze u scheef omdat ge toch wel wat langer bleef zitten voordat ge nog iets bestelde?
Indien allemaal ja dan is de 8 Eur nog goedkoop
Indien allemaal ja dan is de 8 Eur nog goedkoop
Laatst gewijzigd door Jamesken op 21 juni 2021, 08:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik zou de lijn willen doortrekken naar "de korte keten winkels".Aerolla schreef: ↑21 juni 2021, 08:01 I agree with Haelewyn hier
Dit wordt zeer gepromoot de laatste jaren, maar wat mij opvalt is dat er weinig of geen prijsverschil is tussen de hoevewinkel en de distributie welke we kennen.
Misschien een voorbeeld; de landbouwer krijgt zo'n 40 à 50 cent de kilo (is waarschijnlijk al ruim gerekend) voor zijn aardappelen aan de distributiesector. Deze aardappelen koop je in de winkel dan voor 1,2 à 1,5 euro de kilo. Nu rechtstreeks bij de hoevewinkel betaal je dezelfde prijs.
Op deze wijze lijken ze me hun eigen commerce wat kapot te maken?
Als de horeca te duur wordt thuis goed eten is veel goedkoper en ook lekker.haelewyn schreef: ↑19 juni 2021, 18:47 Ik heb de laatste week 2\2 slechte ervaringen in de horeca.
elibar schreef: ↑21 juni 2021, 08:59Als de horeca te duur wordt thuis goed eten is veel goedkoper en ook lekker.haelewyn schreef: ↑19 juni 2021, 18:47 Ik heb de laatste week 2\2 slechte ervaringen in de horeca.
+ 1
Alles wordt duurder, daar kan ik nog meeleven.
Maar... ze krijgen een btw-voordeel van 15% op dranken. Binnenkort verdwijnt deze en wat dan? Dan gaat de overheid de schuld krijgen dat de horeca (weer eens) duurder wordt. Mark my words!
Dit had de overheid nooit mogen doen! Ze doen om goed te doen, maar ik geef u op een briefje dat ze de schuld van alles gaan krijgen binnenkort!
Maar... ze krijgen een btw-voordeel van 15% op dranken. Binnenkort verdwijnt deze en wat dan? Dan gaat de overheid de schuld krijgen dat de horeca (weer eens) duurder wordt. Mark my words!
Dit had de overheid nooit mogen doen! Ze doen om goed te doen, maar ik geef u op een briefje dat ze de schuld van alles gaan krijgen binnenkort!
Misschien vraagt de horeca terug de invoering van de zwarte kassa
Ik ga daar geen wedje met voodoo over leggen. Want de economen zeggen precies hetzelfde.
En die hebben dat reeds bewezen, omdat de kappers op soortgelijke wijze met de BTW er vandoor waren.
We kijken het nog even aan. We hebben het geld het laatste anderhalf jaar toch enigszins kunnen oppotten, dus het kan er weer uit.
Het zou echter jammer zijn als dat hier in België straks Zwitserse toestanden worden. De horeca zo duur, dat je 1x per jaar met het gezin uit eten gaat en dat was het dan weer. Dág Belgische terrascultuur !
Overigens moest ik de geheugenkaart van mijn camera leegmaken en de goede foto's dus op de PC opslaan. Achteraf gezien zijn we zo tussen de lockdowns en de oranje zones en andere zever door in het jaar 2020 toch vaak op stap geweest. Zo ziet u maar weer...
En die hebben dat reeds bewezen, omdat de kappers op soortgelijke wijze met de BTW er vandoor waren.
We kijken het nog even aan. We hebben het geld het laatste anderhalf jaar toch enigszins kunnen oppotten, dus het kan er weer uit.
Het zou echter jammer zijn als dat hier in België straks Zwitserse toestanden worden. De horeca zo duur, dat je 1x per jaar met het gezin uit eten gaat en dat was het dan weer. Dág Belgische terrascultuur !
Overigens moest ik de geheugenkaart van mijn camera leegmaken en de goede foto's dus op de PC opslaan. Achteraf gezien zijn we zo tussen de lockdowns en de oranje zones en andere zever door in het jaar 2020 toch vaak op stap geweest. Zo ziet u maar weer...
--KNIP mod--
Had ge nu echt verwacht dat de zalm à volonté zou zijn, de sangria de dag voordien was gemaakt en geschonken in een ruim cocktailglas ? Dat wordt enkel voor de goede klanten gedaan en/of op de goede adressen. Mogen we weten waar ze u dat 'gelapt' hebben? Btw, er bestaat zoiets als een menukaart en je bent toch mondig genoeg om er iemand van de zaak over aan te spreken. Of slik je het gewoon en kom je dan hier je verhaal doen/gelijk halen?
Hopla, ook lekker binnen gekopt.
Dagschotel is nog steeds 12,5€ in de Witten hoed in de wayezstraat in Anderlecht. Hoe kunnen ze het voor die prijs?
Pukkie, jongen, ga ergens anders een topic vol zuurpruimen (werkwoord) en verstoren.pukkie007 schreef: ↑21 juni 2021, 09:20
Ha, ze kennen u ondertussen hé. Had ge nu echt verwacht dat de zalm à volonté zou zijn, de sangria de dag voordien was gemaakt en geschonken in een ruim cocktailglas ? Dat wordt enkel voor de goede klanten gedaan en/of op de goede adressen. Mogen we weten waar ze u dat 'gelapt' hebben? Btw, er bestaat zoiets als een menukaart en je bent toch mondig genoeg om er iemand van de zaak over aan te spreken. Of slik je het gewoon en kom je dan hier je verhaal doen/gelijk halen?![]()
Hopla, ook lekker binnen gekopt.![]()
Voila... Binnen gekopt.