Hospitalisatieverzekering
Hospitalisatieverzekering
Hey, Hier effen een vraagje betreffende hospitalisatie verzekering : Mijn buurvrouw word binnenkort 65 jaar ... nu heeft ze ne opslag gekregen van haar verzekering ... Is dat normaal dat je na je 65 en 70 een pak meer dient te betalen ? Wat kan ze doen ? Veranderen ? Kortom bij welke hospitalisatie verzekering zitten jullie en zijn jullie tevreden ? mvg
Re: Hospitalisatieverzekering
Algemeen kan je stellen dat een hospitalisatieverzekering nemen bij je ziekenfonds goedkoper uitkomt dan bij een privé maatschappij als DKV.
Ik heb die verzekering nog niet vaak nodig gehad. Tot nu toe heb ik er verlies aan. En hopelijk blijft dat ook zo.
Dit onderwerp hoort eigenlijk in 'verzekeringen' thuis, bij Auto / Brand / hospitalisatie.. Niet in de kroeg.
Ik heb aan de webmaster gevraagd of het kan verplaatst worden.
Ik heb die verzekering nog niet vaak nodig gehad. Tot nu toe heb ik er verlies aan. En hopelijk blijft dat ook zo.
Dit onderwerp hoort eigenlijk in 'verzekeringen' thuis, bij Auto / Brand / hospitalisatie.. Niet in de kroeg.
Ik heb aan de webmaster gevraagd of het kan verplaatst worden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
oeps sorry verkeerde rubriek blijkbaar gekozen sorry mvg
verplaatst
Ik heb een hospitalisatieverzekering.
Ik merk wel dat de meeste verzekeraars 2 formules nemen.
1tje waar er een forfait inzit en dat de maximumbedragen die ze uitkeren lager liggen.
1tje zonder forfait en waar vaak ook supplementen quasi volledig vergoed worden.
Ik vraag me altijd af wat het beste is want die premie is een groot verschil. Momenteel wordt dit door de werkgever betaald.
Ik merk wel dat de meeste verzekeraars 2 formules nemen.
1tje waar er een forfait inzit en dat de maximumbedragen die ze uitkeren lager liggen.
1tje zonder forfait en waar vaak ook supplementen quasi volledig vergoed worden.
Ik vraag me altijd af wat het beste is want die premie is een groot verschil. Momenteel wordt dit door de werkgever betaald.
Op de website van AG Insurance : https://www.aginsurance.be/Retail/nl/ge ... ering.aspx
Premie die evolueert met de leeftijd (risicopremie)
De meeste ziekenfondsen of mutualiteiten passen een risicopremie toe. In dat geval wordt de premie aangepast telkens de verzekerde een nieuwe leeftijdscategorie bereikt. Bovendien kunnen ook risicopremies, net zoals de constante premies, jaarlijks geïndexeerd worden. Een risicopremie lijkt voordelig als u jong bent, maar kan financiële verrassingen inhouden als u in een nieuwe leeftijdscategorie terechtkomt. Let vooral op de evolutie van uw premie na uw 50ste, want op dat moment wordt het veranderen van verzekeraar een stuk duurder.
Ook bij mijn eigen hospitalisatieverzekering hanteren ze leeftijdsgrenzen (andere verzekeraar) :
- 0 tot 20
- 21 tot 49
- 50 tot 64
- 65 tot 69 - vanaf hier wordt het duur
- vanaf 70
Premie die evolueert met de leeftijd (risicopremie)
De meeste ziekenfondsen of mutualiteiten passen een risicopremie toe. In dat geval wordt de premie aangepast telkens de verzekerde een nieuwe leeftijdscategorie bereikt. Bovendien kunnen ook risicopremies, net zoals de constante premies, jaarlijks geïndexeerd worden. Een risicopremie lijkt voordelig als u jong bent, maar kan financiële verrassingen inhouden als u in een nieuwe leeftijdscategorie terechtkomt. Let vooral op de evolutie van uw premie na uw 50ste, want op dat moment wordt het veranderen van verzekeraar een stuk duurder.
Ook bij mijn eigen hospitalisatieverzekering hanteren ze leeftijdsgrenzen (andere verzekeraar) :
- 0 tot 20
- 21 tot 49
- 50 tot 64
- 65 tot 69 - vanaf hier wordt het duur
- vanaf 70
Ja, het is normaal dat men vanaf 66 jaar een stuk méér betaalt voor een hospitalisatieverzekering.
Op die leeftijd nog veranderen is in de meeste gevallen geen optie, want sommige verzekeringen nemen geen nieuwe contracten meer aan voor 65-plussers.
En bij de verzekeringen die dat wél willen doen, betaalt men een nóg hoger bedrag, als men bij de aanvang van een nieuw contract ouder dan 66 jaar is.
Voorbeeld: bij mijn verzekering Hospimut (via mutualiteit en met beperkte tussenkomst) betaalt men per jaar:
-van 66 tot en met 70 jaar € 219,48 - - - (indien ouder dan 66 jaar bij aanvang van het contract € 297,60)
-vanaf 71 jaar € 219,48 (dus idem) - - - (indien ouder dan 66 jaar bij aanvang van het contract € 332,04)