hospitalisatieverzekering
-
pascal1
hospitalisatieverzekering
Kan mijn werkgever mij verplichten om een collectieve hospitalisatieverzekering te nemen als ik hem zelf moet betalen.
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Re: hospitalisatieverzekering
Volgens mij wel, bij mijn werkgever is ook iedereen verplicht in te tekenen. (Wij hebben wel het geluk om deze en andere polissen gratis te krijgen).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Neen, zelfs niet als je hem gratis zou krijgen.pascal1 schreef: Kan mijn werkgever mij verplichten om een collectieve hospitalisatieverzekering te nemen als ik hem zelf moet betalen.
Sommige werkgevers zullen je misschien wel het leven zuur maken als je ze niet neemt ( Wie weet wat voor voordelen 'onder tafel' de werkgever daarvoor zelf krijgt ? )
Je kan desnoods de vraag eens stellen op www.juridischforum.be.
Op de duur zou de werkgever je al kunnnen verplichten waar je je eten enz moet gaan kopen, dit kan gewoon niet.
Voor iemand die zelf bij een verzekering werkt, ligt de druk om daar je polissen te MOETEN nemen natuurlijk nog veel hoger.
Laatst gewijzigd door paul op 24 november 2009, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Neen, je bent een vrij persoon maar normaal gezien is een polis via de werkgever goedkoper en heeft die betere voorwaarden. Een bedrijf kan meer kracht zetten op een verzekeraar en betere voorwaarde afdwingen dan jij in je eentje. Voorts moet je geen medische onderzoeken ondergaan etc om je aan te sluiten via de polis van de werkgever.pascal1 schreef: Kan mijn werkgever mij verplichten om een collectieve hospitalisatieverzekering te nemen als ik hem zelf moet betalen.
Meestal heeft een hospitalisatieverzekering via de werkgever geen betere voorwaarden, integendeel. Ze is wel goedkoper. Dit is mijn ervaring met mensen die langskomen om individueel een wachtpolis af te sluiten. Verschil zit vooral in vrijstelling en allerhande plafonds.Pieterjan schreef:Neen, je bent een vrij persoon maar normaal gezien is een polis via de werkgever goedkoper en heeft die betere voorwaarden. Een bedrijf kan meer kracht zetten op een verzekeraar en betere voorwaarde afdwingen dan jij in je eentje. Voorts moet je geen medische onderzoeken ondergaan etc om je aan te sluiten via de polis van de werkgever.pascal1 schreef: Kan mijn werkgever mij verplichten om een collectieve hospitalisatieverzekering te nemen als ik hem zelf moet betalen.
Als ze goedkoper is, heeft ze toch betere voorwaarden? Je krijgt meer voor minder geld.nuyttie schreef:Meestal heeft een hospitalisatieverzekering via de werkgever geen betere voorwaarden, integendeel. Ze is wel goedkoper. Dit is mijn ervaring met mensen die langskomen om individueel een wachtpolis af te sluiten. Verschil zit vooral in vrijstelling en allerhande plafonds.Pieterjan schreef:
Neen, je bent een vrij persoon maar normaal gezien is een polis via de werkgever goedkoper en heeft die betere voorwaarden. Een bedrijf kan meer kracht zetten op een verzekeraar en betere voorwaarde afdwingen dan jij in je eentje. Voorts moet je geen medische onderzoeken ondergaan etc om je aan te sluiten via de polis van de werkgever.