hospitalisatieverzekering via werk man of eigen behouden
hospitalisatieverzekering via werk man of eigen behouden
Mijn man kan via zijn werk een hospitalisatieverzekering krijgen.
Dit zou voor de partner 12.5 euro zijn, voor onze dochter 6.5 euro per maand.
Momenteel zitten wij bij dkv, super tevreden van, maar kost wel wat geld 85 euro per maand. En dat gaat elk jaar naar boven..
Er zit wel een addertje onder het gras. Ik word door een chronische ziekte bij geen enkele hospitalisatieverzekering nog aanvaard, of met een heleboel uitsluitingen zoals bij kbc. Dkv heb ik geluk dat enkel mijn nek niet verzekerd is.
Nu twijfel ik , stel we nemen de hospitalisatieverzekering via mijn man zijn werk en hij zou daar ooit stoppen, dan kan ik nergens meer terecht. Of dit zou al bij mijn mutualiteit de cm zijn maar deze bieden geen super goede hospitalisatieverzekering aan. Wat zouden jullie hiermee doen ?
Mijn overweging zou momenteel zijn dat dit ons op jaarbasis een dikke 750 euro minstens zal schelen en op termijn natuurlijk nog vele meer..
Dit zou voor de partner 12.5 euro zijn, voor onze dochter 6.5 euro per maand.
Momenteel zitten wij bij dkv, super tevreden van, maar kost wel wat geld 85 euro per maand. En dat gaat elk jaar naar boven..
Er zit wel een addertje onder het gras. Ik word door een chronische ziekte bij geen enkele hospitalisatieverzekering nog aanvaard, of met een heleboel uitsluitingen zoals bij kbc. Dkv heb ik geluk dat enkel mijn nek niet verzekerd is.
Nu twijfel ik , stel we nemen de hospitalisatieverzekering via mijn man zijn werk en hij zou daar ooit stoppen, dan kan ik nergens meer terecht. Of dit zou al bij mijn mutualiteit de cm zijn maar deze bieden geen super goede hospitalisatieverzekering aan. Wat zouden jullie hiermee doen ?
Mijn overweging zou momenteel zijn dat dit ons op jaarbasis een dikke 750 euro minstens zal schelen en op termijn natuurlijk nog vele meer..
Re: hospitalisatieverzekering via werk man of eigen behouden
Ik zit in dezelfde situatie.
15 jaar geleden kon je een DKV hospitalisatie 'slapende' leggen. Was maar 100 €/jaar of zo. Volgens mij bestaat dit niet meer.
"Ik word door een chronische ziekte bij geen enkele hospitalisatieverzekering nog aanvaard, of met een heleboel uitsluitingen zoals bij kbc"
nieuwe verzekeraar moet toch bestaande aandoeningen overnemen?
"U bracht ons op de hoogte van de (mogelijke) stopzetting van uw aansluiting bij de collectieve verzekering
gezondheidszorg van uw werkgever (ref. ******).
In die situatie bepaalt de Belgische wetgeving dat een individuele verderzetting mogelijk is zonder medische
formaliteiten of wachttermijn. U kunt er dus op rekenen dat eventuele bestaande aandoeningen waarvoor u
momenteel verzekerd bent, ook in de toekomst verzekerd blijven.
Wij bieden u daarom de hospitalisatieverzekering Ethias Hospi Next+ aan. Daarnaast vindt u ook een alternatieve
verzekeringsformule Ethias Hospi Next. We geven u graag een overzicht van de twee formules en de bijhorende
jaarpremies. Zo kunt u kiezen welke formule het best bij u past. U zult ontdekken dat Hospi Next+ de meest
uitgebreide verzekering is en dat Hospi Next de voordeligere premie heeft.
Als u een keuze heeft kunnen maken, krijgen wij graag het verzekeringsaanbod ingevuld en ondertekend van u
terug. Dat kan via mail naar contract.hospiparticulier@ethias.be of per post naar Ethias, Policy Services,
Prins−Bisschopssingel 73, 3500 Hasselt. U mag ze natuurlijk ook in het dichtstbijzijnde Ethias−kantoor afgeven
(ethias.be/kantoren).
Let wel op: uw aanvraag moet binnen 30 dagen na ontvangst van dit aanbod gebeuren. Na die periode zullen
namelijk de gunstige voorwaarden zoals voorzien in de wet, komen te vervallen. Dat betekent dat u dan wel een
medische vragenlijst zult moeten invullen en er een wachttermijn van toepassing zou kunnen zijn.
Heeft u vragen of wenst u extra informatie, dan kunt u steeds telefonisch contact met ons opnemen op het
nummer 011 28 29 90. Wij helpen u graag verder bij uw keuze."
Ik vraag: 'ik wil dezelfde dekking'. Wat ze mij niet zeggen, dat de Hospi Next géén ambulante kosten dekt zoals ze wel deden bij vorige werkgever!
https://www.ethias.be/part/nl/verzekeri ... -next.html Via nieuw werk:
wel franchise 85 €/jaar (valt weg bij 2 persoonskamer) Sowieso heb ik al CM Mediko (wat ik een aanrader vind, gezien de prijs)
https://www.cm.be/verzekeringen/cm-mediko-plan
Lijkt me nog beter, deze combi:
https://www.devoorzorg-bondmoyson.be/me ... g-viviplan
+
https://www.devoorzorg-bondmoyson.be/ta ... -dentaplan
Op eerste zicht lijkt verzekering nieuwe werkgever interessanter (los dat het niet ambulant is, maar is ook niet bij Hospi Next+)
15 jaar geleden kon je een DKV hospitalisatie 'slapende' leggen. Was maar 100 €/jaar of zo. Volgens mij bestaat dit niet meer.
"Ik word door een chronische ziekte bij geen enkele hospitalisatieverzekering nog aanvaard, of met een heleboel uitsluitingen zoals bij kbc"
nieuwe verzekeraar moet toch bestaande aandoeningen overnemen?
"U bracht ons op de hoogte van de (mogelijke) stopzetting van uw aansluiting bij de collectieve verzekering
gezondheidszorg van uw werkgever (ref. ******).
In die situatie bepaalt de Belgische wetgeving dat een individuele verderzetting mogelijk is zonder medische
formaliteiten of wachttermijn. U kunt er dus op rekenen dat eventuele bestaande aandoeningen waarvoor u
momenteel verzekerd bent, ook in de toekomst verzekerd blijven.
Wij bieden u daarom de hospitalisatieverzekering Ethias Hospi Next+ aan. Daarnaast vindt u ook een alternatieve
verzekeringsformule Ethias Hospi Next. We geven u graag een overzicht van de twee formules en de bijhorende
jaarpremies. Zo kunt u kiezen welke formule het best bij u past. U zult ontdekken dat Hospi Next+ de meest
uitgebreide verzekering is en dat Hospi Next de voordeligere premie heeft.
Als u een keuze heeft kunnen maken, krijgen wij graag het verzekeringsaanbod ingevuld en ondertekend van u
terug. Dat kan via mail naar contract.hospiparticulier@ethias.be of per post naar Ethias, Policy Services,
Prins−Bisschopssingel 73, 3500 Hasselt. U mag ze natuurlijk ook in het dichtstbijzijnde Ethias−kantoor afgeven
(ethias.be/kantoren).
Let wel op: uw aanvraag moet binnen 30 dagen na ontvangst van dit aanbod gebeuren. Na die periode zullen
namelijk de gunstige voorwaarden zoals voorzien in de wet, komen te vervallen. Dat betekent dat u dan wel een
medische vragenlijst zult moeten invullen en er een wachttermijn van toepassing zou kunnen zijn.
Heeft u vragen of wenst u extra informatie, dan kunt u steeds telefonisch contact met ons opnemen op het
nummer 011 28 29 90. Wij helpen u graag verder bij uw keuze."
Ik vraag: 'ik wil dezelfde dekking'. Wat ze mij niet zeggen, dat de Hospi Next géén ambulante kosten dekt zoals ze wel deden bij vorige werkgever!
https://www.ethias.be/part/nl/verzekeri ... -next.html Via nieuw werk:
wel franchise 85 €/jaar (valt weg bij 2 persoonskamer) Sowieso heb ik al CM Mediko (wat ik een aanrader vind, gezien de prijs)
https://www.cm.be/verzekeringen/cm-mediko-plan
Lijkt me nog beter, deze combi:
https://www.devoorzorg-bondmoyson.be/me ... g-viviplan
+
https://www.devoorzorg-bondmoyson.be/ta ... -dentaplan
Op eerste zicht lijkt verzekering nieuwe werkgever interessanter (los dat het niet ambulant is, maar is ook niet bij Hospi Next+)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
De rekeningen van onze ziekenhuizen lopen minder hoog op dan ik eerst dacht.
Een familielid werd wekenlang verpleegd op intensieve zorgen en overleed daar.
De rekening was rond de 600 euro.
Hij had jarenlang premie betaald en had van de hospitalisatieverzekering nog nooit gebruik gemaakt.
Mijn idee is dan ook dat ik kies, net als bij een autoverzekering, voor de goedkoopste aanbieder.
Een familielid werd wekenlang verpleegd op intensieve zorgen en overleed daar.
De rekening was rond de 600 euro.
Hij had jarenlang premie betaald en had van de hospitalisatieverzekering nog nooit gebruik gemaakt.
Mijn idee is dan ook dat ik kies, net als bij een autoverzekering, voor de goedkoopste aanbieder.
dan ben je goedkoop af.
Mijn collega die zoon heeft met ongeneeslijke ziekte (regelmatig op UZ Leuven) betaalt regelmatig facturen van 10.000€/maand. Spuiten van 1000€/stuk.
Niet vergoed door hospitalisatieverz.
dochter paar keer paar maanden opname.
facturen van 300-400/stuk.
Ok, mutualiteit ook nadien stuk terugbetaald doordat een grens overschreden was.
Soit, ex kan voor 45€/jaar ethias (75€ franchise 1persk,) en 58€ vr 1 persoonskamer vr. kinderen verzekeren.
Snap niet dat mensen voor 100€/200€/jaar dat risico willen lopen.
Gewoon ruginfiltratie dagopname...eigen inbreng rap 100€.
Mijn collega die zoon heeft met ongeneeslijke ziekte (regelmatig op UZ Leuven) betaalt regelmatig facturen van 10.000€/maand. Spuiten van 1000€/stuk.
Niet vergoed door hospitalisatieverz.
dochter paar keer paar maanden opname.
facturen van 300-400/stuk.
Ok, mutualiteit ook nadien stuk terugbetaald doordat een grens overschreden was.
Soit, ex kan voor 45€/jaar ethias (75€ franchise 1persk,) en 58€ vr 1 persoonskamer vr. kinderen verzekeren.
Snap niet dat mensen voor 100€/200€/jaar dat risico willen lopen.
Gewoon ruginfiltratie dagopname...eigen inbreng rap 100€.
Ikzelf ben bij Van Breda, ik had deze verzekering betaald door de werkgever en heb deze gehouden als ik op pensioen gegaan ben!
Nu, ik kan het iedereen aanraden, ben sinds ik gepensioneerd ben 4 keer geopereerd waaronder nieuwe heupen.
Ik heb zo goed als niets moeten bijbetalen, om eerlijk te zijn was 1 of 2 € moeten betalen...
Nu, ik kan het iedereen aanraden, ben sinds ik gepensioneerd ben 4 keer geopereerd waaronder nieuwe heupen.
Ik heb zo goed als niets moeten bijbetalen, om eerlijk te zijn was 1 of 2 € moeten betalen...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Hoe betaalt die mens dat dan ?
Er is toch niemand die "regelmatig" facturen van 10000 euro kan betalen ?
Los daarvan, er bestaat zoiets als de "maximumfactuur" ?
https://www.cm.be/diensten-en-voordelen ... mumfactuur.
En eveneens los daarvan, er komt een bepaald moment dat de hospitalisatie zodanig duur wordt dat ik me afvraag of je er nog wel profijt mee kan doen.
Door een eerder zwakke gezondheid heb ik ook al vele keren gebruik moeten maken van de terugbetaling van de hospitalisatieverzekering en als ik alles zo een beetje optel heb ik de indruk dat ik meer betaald heb dan dat ik er aan "gewonnen" heb.
Tja, dat is met de meeste verzekeringen zo; hoe kunnen verzekeringsmaatschappijen anders winstgevend zijn.Gebruikersnaam2 schreef: ↑6 december 2021, 23:34 Door een eerder zwakke gezondheid heb ik ook al vele keren gebruik moeten maken van de terugbetaling van de hospitalisatieverzekering en als ik alles zo een beetje optel heb ik de indruk dat ik meer betaald heb dan dat ik er aan "gewonnen" heb.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.