Hospitalisatieverzekering - zoektocht naar de beste polis
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: Hospitalisatieverzekering - zoektocht naar de beste polis
@ VV en platin,platin schreef: ↑22 februari 2022, 08:51Leven van plastronnekes die het goed kunnen uitleggen.VincentVega schreef: ↑21 februari 2022, 10:21 Verzekeringen leven van angst, zoveel is duidelijk ...
Wie een voldoende ruim inkomen heeft en/of rijk genoeg is, hoeft uiteraard geen angst te hebben om ingeval van tegenslag in financiele problemen te geraken, en heeft bijgevolg geen behoefte aan verzekeringen.
- VincentVega
- Hero Member

Er is een groot verschil tussen gewoon een verzekering nemen om je in te dekken tegen een risico (ikzelf heb ook een hospitalisatieverzekering trouwens) en een back-up of dubbele verzekering nemen
Schoonheid en lelijkheid liggen dichter bij elkaar dan je denkt
In die situatie vind ik de omvorming naar een wachtpolis geen slechte zet.MP1980 schreef: ↑21 februari 2022, 06:18 Ik heb vorig jaar mijn DKV is2000 toch nog kunnen overzetten naar een Horizon wachtpolis daar ik al ruimschoots +15 jaar klant was bij DKV.
Heb nu een collectieve via groepsverzekering werk AG care vision.
Moest ik dus bij mijn huidige werkgever stoppen oid kan ik gewoon mijn oude DKV verderzetten.
M.
Tja, banken en verzekeraars zijn natuurlijk geen liefdadigheidsinstellingen en willen zoals elk ander bedrijf het jaar afsluiten met winst.VincentVega schreef: ↑21 februari 2022, 10:21 Een back-up hospitalisatieverzekering, een wachtpolis ... allemaal bedragen die je betaalt en waarvoor je geen tegenprestatie krijgt. Of toch niet onmiddellijk.
Verzekeringen leven van angst, zoveel is duidelijk ...
Ieder moet voor zich uitmaken hoe ver hij zich wil verzekeren. Ik ben ook al tevreden met een basis autoverzekering, maar anderen voelen zich veiliger met een omniumverzekering.
Voor nieuwe hospitalisatieverzekering die ik krijg via mijn werkgever ben ik verplicht alle gezinsleden hierin op te nemen.
Maar mijn partner heeft reeds een hosp verzekering via haar werkgever, hoe gaat dit dan? Kan zij zomaar 2 hosp verzekeringen hebben?
Maar mijn partner heeft reeds een hosp verzekering via haar werkgever, hoe gaat dit dan? Kan zij zomaar 2 hosp verzekeringen hebben?
Geen probleem om dubbel verzekerd te zijn, maar je mag de kosten maar bij 1 verzekeraar claimen.
Eén van de twee laten stopzetten. Dubbel betalen is niet nodig.
Sommige verzekeraars doen het zo (was bij mij recent het geval), andere verzekeraars zullen een attest van aansluiting elders vragen.
Beide hospitalisatie verzekeringen zijn van de werkgever en er is geen bijdrage van de werknemer, dus in principe zou mijn partner 2 hosp verzekeringen kunnen hebben en dan zo nodig kiezen we de interessantste verzekering bij een casus.
Beide dan idd behouden als het je toch niks kost en de beste kiezen ifv de situatie.
Ik ging er van uit dat je voor de gezinsleden zelf betaalde (is het meest frequent).
Ik ging er van uit dat je voor de gezinsleden zelf betaalde (is het meest frequent).