Hotel boeken
Hotel boeken
In Juni zoeken we 4 dagen naar York te gaan in VK.Hoe kan men het goedkoopste hotel vinden?
Via een bookingsite zoals booking.com of rechtstreeks?
Via een bookingsite zoals booking.com of rechtstreeks?
-
anonymous9
Re: Hotel boeken
Prijs zoeken op hotelsite, bellen naar hotel, en vragen of ze onder de prijs gaan.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij Booking.com kun je wel een hotel reserveren en ook zoeken naar het goedkoopste, maar voor zover ik weet kun je daar geen prijsvergelijking doen van aanbieders voor hetzelfde hotel.
Dat kan wél bij trivago.be: als je een hotel gekozen hebt, kan je daar zien via welke organisatie je dezelfde kamer bij hetzelfde hotel, het goedkoopst kan boeken.
Er zijn nog wel andere sites, maar ik kan er niet direct op komen.
En als je een hotel gevonden hebt, zou ik ook eerst eens rechtstreeks op de hotelsite kijken.
Dat kan wél bij trivago.be: als je een hotel gekozen hebt, kan je daar zien via welke organisatie je dezelfde kamer bij hetzelfde hotel, het goedkoopst kan boeken.
Er zijn nog wel andere sites, maar ik kan er niet direct op komen.
En als je een hotel gevonden hebt, zou ik ook eerst eens rechtstreeks op de hotelsite kijken.
-
anonymous
Kijk ook eens op de off. site van York zelf. Daar staan ook hotels en B&B's op.
Als ik een hotel zoek doe ik altijd de combinatie booking.com, trivago en de site van de gemeente of stad zelf. En als je dan je goesting gevonden hebt eens kijken op de site van het hotel zelf of eens bellen. Veelal zijn ze goedkoper dan booking omdat ze kosten moeten betalen en dat doorrekenen naar de klant.
Als ik een hotel zoek doe ik altijd de combinatie booking.com, trivago en de site van de gemeente of stad zelf. En als je dan je goesting gevonden hebt eens kijken op de site van het hotel zelf of eens bellen. Veelal zijn ze goedkoper dan booking omdat ze kosten moeten betalen en dat doorrekenen naar de klant.
laterooms.com
De praktijk werkt echt niet op deze manier, er worden geen kosten doorgerekend aan de klant. Bv. een kamer kost € 100. Dat maakt in principe niet uit of ze via booking of via het hotel aangeboden wordt, ze zal steeds € 100 kosten. Echter booking verdient wel een commissie tussen de 12-15% op die kamer van € 100, dit als bemiddeling/commissie voor hun "klanten aanbrengen". Klant blijft € 100 betalen, maar het hotel incasseert maar € 85/€88 euro en booking € 15/12€.anonymous schreef: Veelal zijn ze goedkoper dan booking omdat ze kosten moeten betalen en dat doorrekenen naar de klant.
Mogelijks geeft het hotel bij het bellen een deel van die marge aan de klant weg, maar als dit ooit booking aan de oren komt (via mistery calls) dan heeft dit hotel wel een groot probleem. Want booking betekent héél veel omzet voor hun.
Er zijn echter zowel van het hotel uit als van booking nog een aantal valkuilen: bv. het ontbijt. Je kan via het hotel door rechtstreeks te bellen/boeken misschien diezelfde kamer aan € 95 of €90 krijgen, maar goed opletten dat je dan voor het ontbijt soms geen € 15/€20 per persoon moet gaan betalen wat dan weer veel duurder kan zijn dan had je het ontbijt meteen bij booking gereserveerd!
Bij het vergelijken van hotelkamers ook altijd goed opletten voor: bookingfees en of de lokale toeristenbelasting inclusief of exclusief is.
Een ander voordeel van booking is ook wel dat je afhankelijk van het tarief vaak kan annuleren tot 1 dag voor aankomst. Bij een hotel schermen ze dan met algemene toeristische voorwaarden en die zouden vaak kosten aanrekenen afhankelijk van het tijdstip van annulatie. En als het hotel je creditcard heeft (om de boeking te "garanderen") dan sta je natuurlijk in een zwakke positie bij annulatie en heb je geen tussenpersoon als booking die voor jou kan bemiddelen.
Trivago pretendeert de voordeligste kamers via vergelijking te kunnen aanbieden, in de praktijk is dit echter dikwijls gebakken lucht, alle mooie publiciteit ten spijt.
Een hotelletje in G.H.Luxemburg, waar ik al jarenlang graag enkele dagen doorbreng, zag ik toevallig ook op Booking.com.
Voor mijn gemak besloot ik om via hen te boeken ipv (zoals ik vroeger deed) te schrijven of te bellen naar de hotelreceptie. Alles is goed verlopen en de prijzen van Booking kwamen overeen met de website van het hotel.
Maar toen ik ter plaatse aankwam, bleek dat er veel meer kamers vrij waren dan er op Booking aangegeven stond. Bovendien waren er ook nog enkele goedkopere standaardkamers vrij, terwijl op Booking alleen de duurdere kamers konden geboekt worden.
In de toekomst zal ik terug liever via telefoon of e-mail contact nemen, zodat ik kan vragen welk type kamers er vrij zijn.
Voor mijn gemak besloot ik om via hen te boeken ipv (zoals ik vroeger deed) te schrijven of te bellen naar de hotelreceptie. Alles is goed verlopen en de prijzen van Booking kwamen overeen met de website van het hotel.
Maar toen ik ter plaatse aankwam, bleek dat er veel meer kamers vrij waren dan er op Booking aangegeven stond. Bovendien waren er ook nog enkele goedkopere standaardkamers vrij, terwijl op Booking alleen de duurdere kamers konden geboekt worden.
In de toekomst zal ik terug liever via telefoon of e-mail contact nemen, zodat ik kan vragen welk type kamers er vrij zijn.
ja natuurlijk, Nefertari, dat is logisch, immers het hotel verkoopt zijn kamers niet alleen via booking hé.
Een hotel kan namelijk vrijelijk beslissen welk type kamer, op welke data en welke hoeveelheid kamers het aan booking in de verkoop geeft. Maar het systeem van booking zit wel ingenieus in elkaar ... hoe meer een hotel voor booking doet (kamers, tijdstippen, dagkorting, ...) hoe hoger de visibiliteit in de lijst. Een hotel dat alleen aan cherry picking doet met booking zal minder zichtbaar zijn en daardoor ook minder reservaties via booking krijgen.
Bovendien kunnen op het tijdstip dat jij boekt de standaardkamers al ingenomen zijn, maar zoals in mijn vorige post gemeld kunnen de dag voor aankomst al deze kamers gratis geannuleerd zijn. Het moment dat jij boekt is steeds een momentopname.
Dit is ook de reden dat steeds meer hotels beseffen dat booking toch ook veel nadelen voor hen kent.
Een hotel kan namelijk vrijelijk beslissen welk type kamer, op welke data en welke hoeveelheid kamers het aan booking in de verkoop geeft. Maar het systeem van booking zit wel ingenieus in elkaar ... hoe meer een hotel voor booking doet (kamers, tijdstippen, dagkorting, ...) hoe hoger de visibiliteit in de lijst. Een hotel dat alleen aan cherry picking doet met booking zal minder zichtbaar zijn en daardoor ook minder reservaties via booking krijgen.
Bovendien kunnen op het tijdstip dat jij boekt de standaardkamers al ingenomen zijn, maar zoals in mijn vorige post gemeld kunnen de dag voor aankomst al deze kamers gratis geannuleerd zijn. Het moment dat jij boekt is steeds een momentopname.
Dit is ook de reden dat steeds meer hotels beseffen dat booking toch ook veel nadelen voor hen kent.
Ik probeer steeds kortingscodes te zoeken wanneer ik een hotel boek. Soms bespaar je makkelijk 5% op het totale bedrag! Een hele handige website is www.tagcity.be