HP binnenkort een koopje?
TIP
HP binnenkort een koopje?
Wordt HP binnenkort een koopje? Staat nu aan 14,30 $
Als ik mij niet vergis zal volgens de TA van BinckBank.be de koers nog verder zakken richting 12 $ ... vanaf dan kopen?
Hopen dat tegen dat moment de EUR weer boven de 1,30 $ staat...
Als ik mij niet vergis zal volgens de TA van BinckBank.be de koers nog verder zakken richting 12 $ ... vanaf dan kopen?

- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Re: HP binnenkort een koopje?
Volgens sommige is dell ook koopwaardig...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zal ik ook eens opvolgen, maar HP is voor mij een kanshebber om te kopen.
maar waarom zou je HP kopen, ze gooien massa's volk buiten.
ze zitten NIET in de tablet markt (denk ik toch, hun product hebben ze gestopt)
ze verkopen van alles minder.
koopje is het misschien, maar wat is nog het potentieel van een klassieke pc fabrikant als HP?
koopje is het misschien, maar wat is nog het potentieel van een klassieke pc fabrikant als HP?
Mijn voorkeur gaat uit naar dell.
Meen je nu echt dat je daar geloof aan hecht?glenn86 schreef:Wordt HP binnenkort een koopje? Staat nu aan 14,30 $
akkoord!Jhn schreef:maar waarom zou je HP kopen, ze gooien massa's volk buiten.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Inderdaad
HP zal het nog enkele jaren heel moeilijk krijgen dus daar kan je beter afblijven.
En dan maar hopen dat ze Nokia niet achterna gaan.
En dan maar hopen dat ze Nokia niet achterna gaan.
Heb eens wat cijfers opgezocht:
HP:
koers 40,7% gedaald afgelopen jaar (nu $14,48)
koers/winst nu op 10,1
dividend opbrengst: 3,6%
Dell:
koers 36,8% gedaald afgelopen jaar (nu $9,55)
koers/winst nu op 5,2
dividend opbrengst: 3,4%
Die lage koers-winst is heel interessant. Alleen het dividend rechtvaardigt bijna al de investering:
http://finance.yahoo.com/q/bc?s=DELL&t= ... z=m&q=l&c=" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben het eens met voorgaande uitspraken dat HP er slecht voorstaat; veel ontslagen, reorganisaties etc. Ik denk daarbij minder aan de PC/consumenten markt en meer aan de professionele datacenter markt (waar ik meer verstand van heb).
Maar Dell is zich steeds meer aan het ontwikkelen in de datacenter omgevingen (met overnames in de storage en software markt); zwak punt van Dell blijft dat ze geen sterk consumer aanbod hebben (~Apple...), smartphones, tablets etc.
HP:
koers 40,7% gedaald afgelopen jaar (nu $14,48)
koers/winst nu op 10,1
dividend opbrengst: 3,6%
Dell:
koers 36,8% gedaald afgelopen jaar (nu $9,55)
koers/winst nu op 5,2
dividend opbrengst: 3,4%
Die lage koers-winst is heel interessant. Alleen het dividend rechtvaardigt bijna al de investering:
http://finance.yahoo.com/q/bc?s=DELL&t= ... z=m&q=l&c=" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben het eens met voorgaande uitspraken dat HP er slecht voorstaat; veel ontslagen, reorganisaties etc. Ik denk daarbij minder aan de PC/consumenten markt en meer aan de professionele datacenter markt (waar ik meer verstand van heb).
Maar Dell is zich steeds meer aan het ontwikkelen in de datacenter omgevingen (met overnames in de storage en software markt); zwak punt van Dell blijft dat ze geen sterk consumer aanbod hebben (~Apple...), smartphones, tablets etc.
Ik laat in het midden of je het aandeel moet kopen of niet. Vooraleer ik echter in een aandeel investeer probeer ik het bedrijf beter te leren kennen en denk dat de argumenten beneden niet de juiste zijn om wel of niet in HP te investeren.
Dit is voor mij geen reden om een aandeel wel of niet te kopen. Je zou kunnen zeggen dat minder kosten meer winst voor de firma is, wat een positieve invloed op het aandeel kan hebben. Je moet verder kijken naar de reden waarom, etc.Jhn schreef:maar waarom zou je HP kopen, ze gooien massa's volk buiten.?
Ze zitten wel in de tablet markt met windows tablets.Jhn schreef:ze zitten NIET in de tablet markt (denk ik toch, hun product hebben ze gestopt)
Slechts 15% van de winst van HP komt van PCs en laptops, dus het is verre van een klassieke pc fabrikant.Jhn schreef:koopje is het misschien, maar wat is nog het potentieel van een klassieke pc fabrikant als HP?