HP LAPTOP
HP LAPTOP
Iemand suggesties omtrent waar een HP laptop aan te kopen tegen een zachte prijs?
Bedoeld voor zoon (middelbaar), en verder privé-gebruik.
Geen game-computer, voor de rest de standaard zaken : internet, mail, word, excel, ...
Bedoeld voor zoon (middelbaar), en verder privé-gebruik.
Geen game-computer, voor de rest de standaard zaken : internet, mail, word, excel, ...
Re: HP LAPTOP
Bij Coolblue hebben ze HP
Waarom moet het HP zijn?
Waarom moet het HP zijn?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
maakt niet zozeer uit welk merkKrulle schreef:Bij Coolblue hebben ze HP
Waarom moet het HP zijn?
wel degelijk en goede prijs/kwaliteit
Één raad, koop geen laptop met een i3 processor. Kies voor een i5, zelfs al is het maar enkel om Office te gebruiken. Verder minstens 4GB RAM, maar aanbevolen 6GB. Kies voor SSD, Hybride(SSD+HDD) of klassieke HDD met 7200RPM.
http://www.mediamarkt.be/nl/product/_le ... 92570.html
https://www.laptopshop.be/category/5649 ... 9886=74057
Als je via bol.com zou kopen, opletten dat je Azerty klavier kiest, want hun aanbod bestaat voornamelijk uit laptops met Qwerty klavier.
Zelf verschillende laptops gehad, waaronder ook medion en van alle merken steeds tevreden. De inhoud van het beestje is wat telt. Daarnaast heeft HP (vroeger toch, heb al tijdje ander merk) wat last gehad van aangepaste drivers, die ze dan zelf nooit bijwerkten, en standaard drivers (bv van Intel) niet ondersteunden.
http://www.mediamarkt.be/nl/product/_le ... 92570.html
https://www.laptopshop.be/category/5649 ... 9886=74057
Als je via bol.com zou kopen, opletten dat je Azerty klavier kiest, want hun aanbod bestaat voornamelijk uit laptops met Qwerty klavier.
Zelf verschillende laptops gehad, waaronder ook medion en van alle merken steeds tevreden. De inhoud van het beestje is wat telt. Daarnaast heeft HP (vroeger toch, heb al tijdje ander merk) wat last gehad van aangepaste drivers, die ze dan zelf nooit bijwerkten, en standaard drivers (bv van Intel) niet ondersteunden.
Laatst gewijzigd door josbos op 2 februari 2017, 20:03, 3 keer totaal gewijzigd.
Grappig. In april 2016 heb je ook al gevraagd welke laptop je voor je zoon moest kopen. Toen had je een Medion op het oog. Hoe is het daarmee afgelopen?
Edit: ik zie het al:
Edit: ik zie het al:
Vandaar dat je een HP wil. Maar mijn ervaring is: ik heb vroeger een HP laptop gehad en hem ook eens in slaapstand gezet. Ik kreeg hem bijna niet meer wakker. Misschien laat je hem beter actief staan als je maar een minuutje weg bent en zet je hem helemaal uit als het wat langer gaat duren.bahia schreef:Ik heb hem dus zaterdag aangekocht...
Werkte perfect, zoon en ik in tevreden.
Tot zondagnamiddag... : zoon had hem in 'slaapstand' gedaan, om even naar voetbal te gaan kijken en nadien verder te werken op laptop.
Wou hem terug aan doen.... NIKS meer... enkel aan/uit knopje dat bleef pinken en onderaan oranje lampje van batterij...
Vanalles geprobeerd, maar laptop bleef dood...
Waarom zou je in godsnaam een i5 kiezen voor dagdagelijkse toepassingen? De enige echt belastende toepassingen die een doorsnee gebruiker draait zijn videospelletjes, en zelfs die belasten de processor amper.josbos schreef:Één raad, koop geen laptop met een i3 processor. Kies voor een i5, zelfs al is het maar enkel om Office te gebruiken. Verder minstens 4GB RAM, maar aanbevolen 6GB. Kies voor SSD, Hybride(SSD+HDD) of klassieke HDD met 7200RPM.
Een SSD of hybride schijf lijkt me een must; opslag is en blijft de traagste component in moderne PC's en bepaalt hoe soepel de PC aanvoelt. Een 7200 RPM harde schijf voelt echt onaangenaam traag.
De componenten die uiteindelijk je gebruikservaring het meest zullen beïnvloeden, zijn hier nog niet aangehaald: het scherm, het toetsenbord en de batterij.
Dat zijn componenten waarvan de kwaliteit moeilijker in cijfertjes te vatten is; bijgevolg zijn het de eerste dingen waar goedkopere merken op besparen. Een laptop van pakweg Medion heeft vaak even snelle ingewanden als een duurder model van pakweg Dell of Lenovo, maar een minder solide behuizing en zo'n afgrijselijk 768p TN scherm.
Aan de topicstarter: we kunnen je echt geen zinnig advies geven met de informatie die je geeft.
Op zijn minst zouden we moeten weten:
- Hoeveel de laptop maximaal mag kosten
- Hoe groot de laptop moet zijn (13", 14", 15" of 17"?)
- Of je een voorkeur hebt voor specifieke sites/winkels
Op zijn minst zouden we moeten weten:
- Hoeveel de laptop maximaal mag kosten
- Hoe groot de laptop moet zijn (13", 14", 15" of 17"?)
- Of je een voorkeur hebt voor specifieke sites/winkels
Gebruik maar eens een i3 met Office (Word+Excel open), een browser (eender welke variant) en een virusscanner (eender welke). Zet dan maar eens Task Manager open en bewonder de cpu.dw schreef:Waarom zou je in godsnaam een i5 kiezen voor dagdagelijkse toepassingen? De enige echt belastende toepassingen die een doorsnee gebruiker draait zijn videospelletjes, en zelfs die belasten de processor amper.
Je zal een 5400 RPM bedoelen, dat is echt onaangenaam? 7200 RPM voor laptop is aangenaam werken, natuurlijk is SSD best qua performantie.dw schreef:Een 7200 RPM harde schijf voelt echt onaangenaam traag.
Net eens mijn reservelaptopje opgestart. Minder dan 10% belasting in het scenario dat je beschrijft, zelfs met een relatief grote spreadsheet. Valt goed mee dusjosbos schreef:Gebruik maar eens een i3 met Office (Word+Excel open), een browser (eender welke variant) en een virusscanner (eender welke). Zet dan maar eens Task Manager open en bewonder de cpu.
Je zal een 5400 RPM bedoelen, dat is echt onaangenaam? 7200 RPM voor laptop is aangenaam werken, natuurlijk is SSD best qua performantie.

Ik weet niet over welke i3 jij het hebt, maar tegenwoordig volstaat zelfs een Pentium voor de doorsnee gebruiker. CPU-vereisten zijn sinds het Vista-tijdperk nog nauwelijks toegenomen, en in het geval van browsers zelfs licht afgenomen (door toegenomen gebruik van IGP/GPU-acceleratie). Waar denk je dat de grote verschillen tussen i3 en i5 zitten? Niet in dingen die een webbrowsers nodig heeft. Als je serieus gaat programmeren, grote datasets begint te analyseren etc. verandert dat snel, maar daar komt een middelbare scholier nooit mee in aanraking.
7200 RPM is draaglijk, maar soepel kan je dat onmogelijk noemen. Op Linux valt het beter mee door het betere file system, maar ik vermoed dat een doorsnee scholier liever Windows gebruikt.
Alles behalve HP en Acer dus. Waarom geen Dell of ASUS?bahia schreef:maakt niet zozeer uit welk merkKrulle schreef:Bij Coolblue hebben ze HP
Waarom moet het HP zijn?
wel degelijk en goede prijs/kwaliteit
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vele jaren geleden was HP het meest kwaliteitsvolle merk op de computermarkt maar dat is al lang verleden tijd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik ben zelf fan van Lenovo. Hun designs zijn wat minder (interesseert me ook helemaal niet) maar prijs / kwaliteit zeer goede toestellen.
Ik zou toch wel voor een i5 gaan. De gemiddelde scholier doet toch wel meer dan enkel wat opzoeken op Wikipedia en practicumverslagen typen. Ik had toch ook wiskundige simulaties te draaien en een eenvoudige programmeeromgeving (was ASO wiskunde).
Ik zou toch wel voor een i5 gaan. De gemiddelde scholier doet toch wel meer dan enkel wat opzoeken op Wikipedia en practicumverslagen typen. Ik had toch ook wiskundige simulaties te draaien en een eenvoudige programmeeromgeving (was ASO wiskunde).
Kijk eens rond in de winkel en zoek op internet naar de tevredenheid van gebruikers, bijvoorbeeld op Kieskeurig. Koop niet het duurste en het beste, dan is het gemakkelijker om binnen een paar jaar een nieuwe en zwaardere computer te kopen.
Ikzelf ben eerder voorstander van een "refurbished" laptop.
Dit zijn de HIGH END laptops die in de bedrijven worden gebruikt (meestal in leasing) en na 4 jaar terug op de markt komen via een tweedehands dealer (die geeft dikwijls ook nog eens een of twee jaar garantie).
een SSD erin en je kan weer voort voor enkele jaren.
Juist nog eens gekeken .
MODEL : DELL Latitude E6510
CPU : Intel i7 M620
Memory : 8GB RAM
Harddisk ; 240 GB SSD
Screen : 15.6 inch
GPU : NVidia 3100
Optical : DVD RW
=> 423 euro
4 jaar geleden werden dit soort laptops verkocht voor 2000 euro. robuust , snel , Ideaal voor een student.
Voor mij geen glossy scherm, toeters en bellen , degelijk en snell.
Dit zijn de HIGH END laptops die in de bedrijven worden gebruikt (meestal in leasing) en na 4 jaar terug op de markt komen via een tweedehands dealer (die geeft dikwijls ook nog eens een of twee jaar garantie).
een SSD erin en je kan weer voort voor enkele jaren.
Juist nog eens gekeken .
MODEL : DELL Latitude E6510
CPU : Intel i7 M620
Memory : 8GB RAM
Harddisk ; 240 GB SSD
Screen : 15.6 inch
GPU : NVidia 3100
Optical : DVD RW
=> 423 euro
4 jaar geleden werden dit soort laptops verkocht voor 2000 euro. robuust , snel , Ideaal voor een student.
Voor mij geen glossy scherm, toeters en bellen , degelijk en snell.