Huis gekocht KeyTrade vs Fintro
TIP
Huis gekocht KeyTrade vs Fintro
Ik heb momenteel twee offertes op tafel voor een huis van 140000 EUR. Wij gaan het volledige bedrag lenen over een periode van 25 jaar om cash flow te maximaliseren.
KeyTrade 1.53% interest - 1.77% JKP aan 25j of 565 EUR/maand
Fintro 1.4% interest aan 25j of 554 EUR per maand. Fintro komt ook met een banking package van 3 EUR per maand, schuldsaldo en brandverzekering. Uiteindelijk met de dossierkosten en notariskosten komt het verschil op 5 EUR per maand.
Zou die 5 EUR verschil de moeite zijn om toch nog met KeyTrade in zee te gaan om zodanig vrij te zijn van enige koppelverkoop?
KeyTrade kwam 250 EUR goedkoper uit voor de notariskosten en dossierkosten gecombineerd.
Daarnaast vroeg ik me ook af of je je uitstaande balans kan opvolgen in de Fintro app of website?
Fintro 1.4% interest aan 25j of 554 EUR per maand. Fintro komt ook met een banking package van 3 EUR per maand, schuldsaldo en brandverzekering. Uiteindelijk met de dossierkosten en notariskosten komt het verschil op 5 EUR per maand.
Zou die 5 EUR verschil de moeite zijn om toch nog met KeyTrade in zee te gaan om zodanig vrij te zijn van enige koppelverkoop?
KeyTrade kwam 250 EUR goedkoper uit voor de notariskosten en dossierkosten gecombineerd.
Daarnaast vroeg ik me ook af of je je uitstaande balans kan opvolgen in de Fintro app of website?
Re: Huis gekocht KeyTrade vs Fintro
Keytrade heeft een voordeel.jonash schreef: ↑15 september 2019, 08:26 Ik heb momenteel twee offertes op tafel voor een huis van 140000 EUR. Wij gaan het volledige bedrag lenen over een periode van 25 jaar om cash flow te maximaliseren.
U kunt met brandverzekering steeds aan markt timing doen.
Fintro nu 3 € per maand volgend jaar en daarna ? , idem dito met brand verzekering.
En bvb diefstal of bijstand kan heel veel verschillen in centjes per jaar.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Kan je niet aan Keytrade een beter tarief vragen?
Als ik looptermijn laat zakken naar 20 jaar zakt de basisrentevoet van 1.53% naar 1.37%. Dan stijgt de maandelijkse afbetaling van 550 EUR (15% v netto inkomen) naar 666 EUR (18% v netto inkomen). Op 15 jaar kom ik zelfs aan 1.2% met 825 EUR per maand.
Maar dan behoud ik nu de spaarcapaciteit die we al reeds hadden. Plus op 25 jaar kan ik het ook makkelijker verhuren en al meteen winst maken op de cash flow.
Kan je bij Keytrade 100pct lenen als het om een investeringspand gaat?
Sjiek.
Sjiek.
ik zou gaan voor de vrije keuze schuldsaldoverzekering, brandverzekering en geen banking package verplichting.
Heb je al een offerte voor schuldsaldo gevraagd bij de goedkoopste aanbieders? Die 5 EUR die je meer betaalt bij Keytrade haal je er waarschijnlijk onmiddellijk uit met wat je vandaag al kan besparen door vrije keuze van verzekeringen.
Schuldsaldo bij AFI ESCSA voor € 1.423,53 en € 1.088,60 mij en mijn vrouw.
Offerte van Fintro kwam op € 2750 eenmalige premie.
Als ik de premie dit jaar nog kan aftrekken voordat mijn lening start maak ik ook nogmaals winst. Kans dat de schuldsaldo nuttig is is ook weer klein, gezien 140k makkelijk op 7 jaar kan afbetaald worden. Dus het nadeel van het af te trekken valt ook weer weg.
Goedkoopste brandverzekering zonder inboedel 21 EUR per maand en AG Insurance van Fintro kwam op 36 EUR per maand.
Offerte van Fintro kwam op € 2750 eenmalige premie.
Als ik de premie dit jaar nog kan aftrekken voordat mijn lening start maak ik ook nogmaals winst. Kans dat de schuldsaldo nuttig is is ook weer klein, gezien 140k makkelijk op 7 jaar kan afbetaald worden. Dus het nadeel van het af te trekken valt ook weer weg.
Goedkoopste brandverzekering zonder inboedel 21 EUR per maand en AG Insurance van Fintro kwam op 36 EUR per maand.
Laatst gewijzigd door jonash op 17 september 2019, 07:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
sofienemie
- Full Member

- Contacteer:
Schuldsaldo fiscaal aftrekken zou ik al niet doen!
Leen iets meer en doe een vervroegde terugbetaling.
Je wil niet weten hoeveel je partner wordt belast bij een vroeg overlijden!
Inboedel niet verzekeren begrijp ik helemaal niet! Dat kost u 30-40€ per jaar
Enig idee hoeveel mensen schade binnen brengen voor glasbreuk, elektriciteitschade, ...?
Leen iets meer en doe een vervroegde terugbetaling.
Je wil niet weten hoeveel je partner wordt belast bij een vroeg overlijden!
Inboedel niet verzekeren begrijp ik helemaal niet! Dat kost u 30-40€ per jaar
Enig idee hoeveel mensen schade binnen brengen voor glasbreuk, elektriciteitschade, ...?
Iemand ervaring met hoe lang de offerte van KeyTrade geldig blijft?
Meer informatie op: https://www.keytradebank.be/files/pdf/k ... ine_nl.pdf
Compromis getekend op 18/09/2019, voormalig eigenaar blijft tot 24/01/2020 in de woning. Dat wil zeggen dat ik de akte pas ideaal teken tussen 24 december en 24 januari. Als ik vroeger teken, kan ik belast worden op de huur die eigenlijk effectief 0 EUR bedraagt.
Meer informatie op: https://www.keytradebank.be/files/pdf/k ... ine_nl.pdf
Compromis getekend op 18/09/2019, voormalig eigenaar blijft tot 24/01/2020 in de woning. Dat wil zeggen dat ik de akte pas ideaal teken tussen 24 december en 24 januari. Als ik vroeger teken, kan ik belast worden op de huur die eigenlijk effectief 0 EUR bedraagt.
Ik meen mij te herinneren dat ik ook over de termijn van Keytrade ben gegaan, en dat ze dat dan verlengd hebben. Volgens mij heb ik dat telefonisch met hen besproken.
Ter info, ik zit ook bij AFI ESCA en het jaarbedrag dat in de offerte stond was uiteindelijk zelfs lager, dan wat ik eerst dacht, omdat in het eerste jaarbedrag een eenmalige administratieve kost zat. Dat was een extra meevaller, maar dit zal voor jou geen rol spelen als je voor eenmalige premie kiest. Dan zal die kost er al volledig in verrekend zitten.
Ter info, ik zit ook bij AFI ESCA en het jaarbedrag dat in de offerte stond was uiteindelijk zelfs lager, dan wat ik eerst dacht, omdat in het eerste jaarbedrag een eenmalige administratieve kost zat. Dat was een extra meevaller, maar dit zal voor jou geen rol spelen als je voor eenmalige premie kiest. Dan zal die kost er al volledig in verrekend zitten.
Beste tarief tot nu toe is 20 jaar van Fintro aan 1.35%. 10/5/5. Quotiteit 100%. Ofwel KeyTrade aan 1.37% op 20 jaar.
-
vliejsklak
- Jr. Member

- Contacteer:
Moet je helemaal geen eigen inbreng hebben?jonash schreef: ↑15 september 2019, 08:26 Ik heb momenteel twee offertes op tafel voor een huis van 140000 EUR. Wij gaan het volledige bedrag lenen over een periode van 25 jaar om cash flow te maximaliseren.
Nope. Ik heb mijn maandelijks budget helemaal tot in detail uitgeschreven en mijn spaarcapaciteit bewezen en aangetoond hoeveel kapitaal ik geinvesteerd heb in aandelen en crowdlending.vliejsklak schreef: ↑23 september 2019, 11:54Moet je helemaal geen eigen inbreng hebben?jonash schreef: ↑15 september 2019, 08:26 Ik heb momenteel twee offertes op tafel voor een huis van 140000 EUR. Wij gaan het volledige bedrag lenen over een periode van 25 jaar om cash flow te maximaliseren.
Ik zei van kijk ik kan de quotiteit verlagen, maar met deze spaarcapaciteit en het rendement is het aantrekkelijker om het geinvesteerd te laten. De cash flow van mijn kapitaal is momenteel de helft van de hypotheek. Mijn uiteindelijke debt to income ratio of DTAI bedraagt afsluiten hypotheek 23% met een mediaan gezinsinkomen.
Uiteindelijk hecht KeyTrade ook niet zo belang aan quotiteit dat het een verschil maakt. Ze kijken meer naar netto inkomen na aftrek schulden en debt to income ratio. Bij andere banken kan quotiteit meer doorwegen.