huis laten schatten
TIP
huis laten schatten
Mijn ouders overwegen hun huis te verkopen.
Ze hebben reeds contact opgenomen met 2 immo kantoren, en de prijs dat de kantoren zeggen is zo verschillend dat ze er niet wijs uit geraken.
Is het aan te raden het huis te laten schatten door een schatter?
Heeft iemand regio West-Vlaanderen een erkend kantoor?
Hoeveel zou het schatten kosten?
Ze hebben reeds contact opgenomen met 2 immo kantoren, en de prijs dat de kantoren zeggen is zo verschillend dat ze er niet wijs uit geraken.
Is het aan te raden het huis te laten schatten door een schatter?
Heeft iemand regio West-Vlaanderen een erkend kantoor?
Hoeveel zou het schatten kosten?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: huis laten schatten
Waarom geld weggooien aan onbetrouwbare immokantoren?
Vraag het aan je notaris.
Die doet dat hratis.
Vraag het aan je notaris.
Die doet dat hratis.
Gratis bestaat niet hoor, zeker niet als het over een notaris gaat.
(als ik ooit een extra huis koop, hoop ik dat een notaris hier bij ons in de buurt nog zaken doet. Hij schat systematisch woningen 10.000en euro's te laag...)

(als ik ooit een extra huis koop, hoop ik dat een notaris hier bij ons in de buurt nog zaken doet. Hij schat systematisch woningen 10.000en euro's te laag...)
Mijn eigen recente ervaring hgebiedt mij dit met klem tegen te spreken. Twee notarissen uit midden wvl en eentje uit het zuidwesten van deze lieflijke provincie doen het wel hratis.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Gratis op voorwaarde dat je de verkoop via hen afhandelt.
Die schattingen worden in één-twee gedaan, vaak zonder al te veel rekenwerk.

Die schattingen worden in één-twee gedaan, vaak zonder al te veel rekenwerk.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Je eerste alinea zal wel correct zijn.
Wat de tweede betreft; notarissen kennen doorgaans hun revier dus hoeft daar niet al te veel rekenwerk aan gewijd te worden.
Daarentegen hebben bijna alle immomakelaars een gespleten tong en is hun schatting een lachertje.
Wat de tweede betreft; notarissen kennen doorgaans hun revier dus hoeft daar niet al te veel rekenwerk aan gewijd te worden.
Daarentegen hebben bijna alle immomakelaars een gespleten tong en is hun schatting een lachertje.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik zou zeggen, bekijk de zoekertjes op immosites, kijk en vergelijk en ik denk dat je snel een goede indicatie van de waarde van je eigen woning hebt.
Het is ook beter zelf een, realistische, waarde op je eigen woning te kleven, omdat het toch geen trui of broek is die je verkoopt. Je moet er jezelf ook goed bijvoelen.
Het is ook beter zelf een, realistische, waarde op je eigen woning te kleven, omdat het toch geen trui of broek is die je verkoopt. Je moet er jezelf ook goed bijvoelen.
Let wel, quasi elk immo kantoor doet schattingen, maar deze zijn ter indicatie. Wil je een echte officiële schatting, dan kan dit enkel door een landmeter (en dus niet eender welk immokantoor).
Zie bv hier:
http://belastingen.vlaanderen.be/nlapps ... asp?id=642" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie bv hier:
http://belastingen.vlaanderen.be/nlapps ... asp?id=642" onclick="window.open(this.href);return false;
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dat zijn schattingen die erkend worden voor diverse fiscale zaken zoals successierechten, schenkingen, etc.
Dure vogels... en daarom niet beter.
Dure vogels... en daarom niet beter.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Iemand al ervaring met die 'dure vogels' (landmeters-experten dus) ?
Wat kost het ongeveer?
Wat doen ze dan precies?
Komen ze aan huis, of baseren ze zich op kadastrale gegevens oid?
Bekijken ze enkel de buitenkant of wordt elke kamer, van kelder tot en met zolder, bekeken?
Wat kost het ongeveer?
Wat doen ze dan precies?
Komen ze aan huis, of baseren ze zich op kadastrale gegevens oid?
Bekijken ze enkel de buitenkant of wordt elke kamer, van kelder tot en met zolder, bekeken?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Misschien even de barema's meegeven...
www.landmeter-expert.beSchatting waarde bebouwde eigendommen
Ereloon in functie van de geschatte waarde:
van 0 tot 75.000 € : vaste som (en minimum) van 295.62 € ( 11 925 F )
+ 3‰ van 75.000 tot 125.000 €
+ 2‰ van 125.000 tot 1.250.000 €
+ 1‰ van 1.250.000 tot 6.250.000 €
+ ½‰ boven de 6.250.000 €
hoe hoger ze het schatten, hoe meer ereloon de landmeters ontvangen
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
...en bijgevolg 'hoe juister'

Die mensen zijn wel beëdigd schatter-landmeter, we mogen daar bijgevolg niet mee lachen.
En je zal wel begrijpen dat 'diegene die aan barema werken' hun job nooit goed kunnen doen voor die prijs. Al die berekeningen en dat meetwerk dat ze moeten doen, om nog maar over de talrijke opzoekingen dat ze moeten doen.

Die mensen zijn wel beëdigd schatter-landmeter, we mogen daar bijgevolg niet mee lachen.
En je zal wel begrijpen dat 'diegene die aan barema werken' hun job nooit goed kunnen doen voor die prijs. Al die berekeningen en dat meetwerk dat ze moeten doen, om nog maar over de talrijke opzoekingen dat ze moeten doen.

Bedankt voor de barema's, Spruitekop.
Alleen, je weet pas wat het je gaat kosten NA de schatting ...
Alleen, je weet pas wat het je gaat kosten NA de schatting ...