Huis verhuren tijdens wereldreis
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Huis verhuren tijdens wereldreis
Dag allemaal! Ik wil binnen twee jaar op wereldreis na het afronden van mijn doctoraat. Sparen is geen probleem, maar ik heb hier wel nog een huis staan dat ik vorig jaar gekocht heb. Ik zou dat graag verhuren aan familie, vrienden en als het niet anders kan via de reguliere huurmarkt. Ik vind er weinig over terug, alleen dat de hypotheekverstrekker op de hoogte gebracht moet worden. Komt er veel papierwerk bij kijken om aan familie of vrienden te verhuren? Is het risky om dat niet contractueel te regelen? Lukt het op de reguliere verhuurmarkt om een woning voor 6 maanden tot 1 jaar te verhuren? Zijn er mensen die ervaring hebben met het verhuren via het OCMW? Veel vragen, maar niemand in mijn familie heeft ervaring met verhuren.
Alvast heel erg bedankt voor de hulp!
Alvast heel erg bedankt voor de hulp!
Re: Huis verhuren tijdens wereldreis
Binnen 2 jaar zijn de regels die nu van toepassing zijn om te verhuren misschien wel veranderd.
De huidige regels kan je nu wel opsnorren op internet.
Afhangkelijk van gemeente moet je een comformiteits attest hebben als je wil verhuren.
kontrakt voor 1 jaar , verlengbaar met 1 jaar, en indien géén opzeg wordt dan automatisch kontrakt van 9 jaar.
Kontrakt + staat van bevinding intrede registreren / Huurwaarborg 2 maand op geblokkeerde rekening zetten.
Verhuren via ocmw is altijd voor 9 jaar en huurprijs is altijd onder de normale marktwaarde.
De huidige regels kan je nu wel opsnorren op internet.
Afhangkelijk van gemeente moet je een comformiteits attest hebben als je wil verhuren.
kontrakt voor 1 jaar , verlengbaar met 1 jaar, en indien géén opzeg wordt dan automatisch kontrakt van 9 jaar.
Kontrakt + staat van bevinding intrede registreren / Huurwaarborg 2 maand op geblokkeerde rekening zetten.
Verhuren via ocmw is altijd voor 9 jaar en huurprijs is altijd onder de normale marktwaarde.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.