Huiswerk maken?
TIP
Re: Huiswerk maken?
Hij probeert gewoon weer ETF's te verkopen 
Niet meer dan dat

Niet meer dan dat

Diminishing returns misschien,
of gewoon "ik heb wel wat beters te doen met mijn tijd"
Maar waarom je slechtere resultaten zou halen zie ik toch niet direct
of gewoon "ik heb wel wat beters te doen met mijn tijd"
Maar waarom je slechtere resultaten zou halen zie ik toch niet direct
Mijn eigen reactie had het vooral over het vormen van een eigen mening.
Nu kan je je afvragen: waarom, kan je het zelf beter weten dan al die experten?
maar het belang van eigen mening is m.i. dat het je beschermt tegen al te impulsieve reacties.
Als je geen eigen mening hebt ga je af op koersgrafieken, op het nieuws/waan van de dag, etc
Bijzonder slechte raadgevers die u verleiden tot impulsieve/overhaaste/veel te veel beurstransacties.
De retailbelegger is een bijzonder slechte market timer, net omdat hij/zij te impulsief is
Een op feiten gebaseerde eigen mening, ook al is ze imperfect, geeft u wat steviger grond onder de voeten
"Rustige vastheid", om het met Van Rompuy te zeggen,
Een eigen mening dus.
Die je dan ook weer af en toe kritisch in vraag moet durven stellen, door uw huiswerk te blijven doen
Nu kan je je afvragen: waarom, kan je het zelf beter weten dan al die experten?
maar het belang van eigen mening is m.i. dat het je beschermt tegen al te impulsieve reacties.
Als je geen eigen mening hebt ga je af op koersgrafieken, op het nieuws/waan van de dag, etc
Bijzonder slechte raadgevers die u verleiden tot impulsieve/overhaaste/veel te veel beurstransacties.
De retailbelegger is een bijzonder slechte market timer, net omdat hij/zij te impulsief is
Een op feiten gebaseerde eigen mening, ook al is ze imperfect, geeft u wat steviger grond onder de voeten
"Rustige vastheid", om het met Van Rompuy te zeggen,
Een eigen mening dus.
Die je dan ook weer af en toe kritisch in vraag moet durven stellen, door uw huiswerk te blijven doen
Omdat er een hele periode over heen gaat vooraleer je huiswerk ook daadwerkelijk resultaat oplevert. Je moet eerst het boek volledig uitlezen vooraleer je weet waarover het gaat. Pas daarna kan je beginnen met de beginselen uit het boek om te zetten naar de praktijk, en te vertalen voor jouw eigen portefeuille. Je kan ook niet verwachten dat je door aandeel X op te pikken plots de volgende dag al ineens daarvan de vruchten plukt. Het is een leerproces. Tijdens het leerproces maak je fouten, waar je opnieuw uit moet leren etc.
Ik maak voor het gemak nog abstractie van de mogelijkheid dat je je door desinformtie heb aten verleiden tot de studie van pseudo-wetenschappen zoals technische analyse die een vernietigend effect hebben op je portfeuille.

Laatst gewijzigd door sintorama op 15 juli 2021, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never think you know more than the market does. " Voor mij alleszins een belangrijke les geweest.
Het boek? Je spreekt in raadsels
Over doorsnee belegger & ETFs deel ik je mening.
Over doorsnee belegger & ETFs deel ik je mening.
Huiswerk maken, doe je dat niet met een boek?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Spagazeuse,
U bent goed in ‘’uitdagen’’. En ik zie u al genieten van al die reacties. Maar aardig als ik ben maak ik voor u een samenvatting. ( Hoeft u dat niet zelf te doen ).
EarthNvstr: doen wat nodig is om uw eigen strategie te bepalen
Aerolla: heel veel lees- en rekenwerk en denkt dat sommige beleggers ETF’s proberen te verkopen
Benjamin Buffet: geeft een eerlijk antwoord
El Perro: geeft min of meer maar dan meer omslachtig aan dat hij of zij dezelfde strategie heeft als Earth. ( Correct me if i”am wrong )/
En Sintorama: Etf’s zijn voor de doorsnee belegger. En zover ik heb kunnen constateren doet die ‘doorsnee’ belegger het goed met die beleggingen in “Etf’s”. Maar er zijn altijd beleggers die meer weten dan ‘the market knows’……
Het lijk mij dat u van iedereen eerlijke antwoorden heb gekregen. Er bestaat geen boek over goed beleggen; er bestaan wel boeken over culturen en denkwijze. Als belegger moet u die toch ook lezen.
Met dank aan Earth, Aerolla, Buffet, Perro en Sintorama
En nu u Spagazeuse…..
U bent goed in ‘’uitdagen’’. En ik zie u al genieten van al die reacties. Maar aardig als ik ben maak ik voor u een samenvatting. ( Hoeft u dat niet zelf te doen ).
EarthNvstr: doen wat nodig is om uw eigen strategie te bepalen
Aerolla: heel veel lees- en rekenwerk en denkt dat sommige beleggers ETF’s proberen te verkopen
Benjamin Buffet: geeft een eerlijk antwoord
El Perro: geeft min of meer maar dan meer omslachtig aan dat hij of zij dezelfde strategie heeft als Earth. ( Correct me if i”am wrong )/
En Sintorama: Etf’s zijn voor de doorsnee belegger. En zover ik heb kunnen constateren doet die ‘doorsnee’ belegger het goed met die beleggingen in “Etf’s”. Maar er zijn altijd beleggers die meer weten dan ‘the market knows’……
Het lijk mij dat u van iedereen eerlijke antwoorden heb gekregen. Er bestaat geen boek over goed beleggen; er bestaan wel boeken over culturen en denkwijze. Als belegger moet u die toch ook lezen.
Met dank aan Earth, Aerolla, Buffet, Perro en Sintorama
En nu u Spagazeuse…..
- Spagazeuse
- Newbie
- Contacteer:
Beste stuurvrouw Jozefien,
Ik stel voor dat de moderator dit onderwerp afsluit dit is voor iedereen het beste.
Dank u
Zegt ze dan.......
Ik stel voor dat de moderator dit onderwerp afsluit dit is voor iedereen het beste.
Dank u
Juist: If you do your homework, you will have more money.
Maar het duurt jaren vooraleer je het hele pakket samen ziet, van hoe je in aandelen moet handelen en heel veel tijd insteken anders niet met individuele aandelen beginnen. Zonder echt gevorderde TA ben je al zeker een vogel voor de kat.
Het eerste jaar kan je focussen op de 4 fases van de markt: https://www.bol.com/be/nl/p/stan-weinst ... oductTitle
De 4 fases is een goed begin en vergt zelfs ook al veel kennis, om goed de overgang naar een volgende fase te zien. Ondertussen in fase 2 ETF's zitten en de andere fases vermijden.
Begin niet zonder kennis, wat in aandelen te gaan handelen. Of de krokodillen van Citron en consoorten nemen al je geld af, Op deze gewiekste manier doen ze dit, (terwijl jij niet kunt weerstaan aan die aantrekkelijke aandelenvijver):
https://www.youtube.com/watch?v=A-8l-7guF84
Nu hebben ze ook weer de meeste mensen liggen gehad, door ze euforisch te maken met de indexen hoog te houden.
Maar het duurt jaren vooraleer je het hele pakket samen ziet, van hoe je in aandelen moet handelen en heel veel tijd insteken anders niet met individuele aandelen beginnen. Zonder echt gevorderde TA ben je al zeker een vogel voor de kat.
Het eerste jaar kan je focussen op de 4 fases van de markt: https://www.bol.com/be/nl/p/stan-weinst ... oductTitle
De 4 fases is een goed begin en vergt zelfs ook al veel kennis, om goed de overgang naar een volgende fase te zien. Ondertussen in fase 2 ETF's zitten en de andere fases vermijden.
Begin niet zonder kennis, wat in aandelen te gaan handelen. Of de krokodillen van Citron en consoorten nemen al je geld af, Op deze gewiekste manier doen ze dit, (terwijl jij niet kunt weerstaan aan die aantrekkelijke aandelenvijver):
https://www.youtube.com/watch?v=A-8l-7guF84
Nu hebben ze ook weer de meeste mensen liggen gehad, door ze euforisch te maken met de indexen hoog te houden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Spagazeuse,
Vraag mij nu werkelijk af waarom de ‘’moderator’’ dit onderwerp moet afsluiten? Zover ik weet ben ik niet onbeleefd geweest. I.p.v. uw argumenten te geven moet dit onderwerp worden afgesloten. Gekker moet het niet worden. Maar ik kan me voorstellen dat u veel meer weet dan ik ooit.
Een stuurvrouw ben ik niet, ben zelfs slecht in het sturen algemeen. Ben op dit forum om te leren.
En wellicht maakt iedereen zijn ‘’eigen homework” toch?
Vraag mij nu werkelijk af waarom de ‘’moderator’’ dit onderwerp moet afsluiten? Zover ik weet ben ik niet onbeleefd geweest. I.p.v. uw argumenten te geven moet dit onderwerp worden afgesloten. Gekker moet het niet worden. Maar ik kan me voorstellen dat u veel meer weet dan ik ooit.
Een stuurvrouw ben ik niet, ben zelfs slecht in het sturen algemeen. Ben op dit forum om te leren.
En wellicht maakt iedereen zijn ‘’eigen homework” toch?