Hulp bij beleggen
TIP
Hulp bij beleggen
Hey iedereen
Sinds kort ben ik erg geïnteresseerd geraakt door alles wat met beleggen te maken heeft. Heb dan ook spaargids.be en het forum nauwlettend in het oog gehouden en de cursus op mijnkapitaal met veel interesse doorgenomen. Toch heb ik nog veel te leren. Daarom zou ik raad willen vragen van de meer ervaren beleggers.
Ik heb een bedrag van 8.000 euro. Ik wil dit graag beleggen op 5 jaar in een veilige belegging. Nu is mijn vraag wat is op dit moment de meest aan te raden belegging? Spaarboekje? Termijnrekening? Fonds (tak 21)?
Ik las op mijnkapitaal iets over Carmignac Patrimoine... Is dit aan te raden? Zo ja, hoe begin ik er aan?
Iemand die mij hierin wegwijs zou willen maken zou eeuwige dankbaarheid verdienen
Sinds kort ben ik erg geïnteresseerd geraakt door alles wat met beleggen te maken heeft. Heb dan ook spaargids.be en het forum nauwlettend in het oog gehouden en de cursus op mijnkapitaal met veel interesse doorgenomen. Toch heb ik nog veel te leren. Daarom zou ik raad willen vragen van de meer ervaren beleggers.
Ik heb een bedrag van 8.000 euro. Ik wil dit graag beleggen op 5 jaar in een veilige belegging. Nu is mijn vraag wat is op dit moment de meest aan te raden belegging? Spaarboekje? Termijnrekening? Fonds (tak 21)?
Ik las op mijnkapitaal iets over Carmignac Patrimoine... Is dit aan te raden? Zo ja, hoe begin ik er aan?
Iemand die mij hierin wegwijs zou willen maken zou eeuwige dankbaarheid verdienen
-
dirk1969rambo
- Newbie

- Contacteer:
Re: Hulp bij beleggen
Carmignac Patrimoine heeft zijn strepen verdiend in het verleden.Momenteel brengt het niet veel op maar toch meer dan een spaarboekje.Wil je een 100% veilige belegging in een 100% veilige bank dan raad ik u de nieuwe spaarrekening aan van belfius bank.Zij geeft u ieder jaar 1,1%. Wil je een heel klein beetje risico lopen dan raad ik u carmignac patrimoine aan.Gewoon naar uw bank stappen en zeggen dat je voor +- 8000 euro carmignac patrimoine wenst te kopen.Zij zullen u dan wel verder helpen.Ik zou in uw geval spreiden. 4000 euro op een spaarboekje en 4000 euro in carmignac patrimoine.Dan kun je wat geruster slapen...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je veilig wilt beleggen dan zou je in principe ook geen Carmignac P mogen kopen want dit fonds kan ook bij een crash 10% dalen op korte tijd. Als je 5 jaar kunt wachten dan kan je Carmignac P wel kopen via keyplan bij keytrade bijvoorbeeld.
U kunt dan ook nog andere defensieve fondsen kopen zoals Ethna activ,, DNCA Eurose en Invesco balanced risk allocation.
U hoeft niet naar een bank te lopen want dan verkopen ze U een tak23 met veel kosten.
Voor het overige blijft er niet veel over dan te beleggen in tak 21, een spaarrekening of staatsobligaties.
U kunt dan ook nog andere defensieve fondsen kopen zoals Ethna activ,, DNCA Eurose en Invesco balanced risk allocation.
U hoeft niet naar een bank te lopen want dan verkopen ze U een tak23 met veel kosten.
Voor het overige blijft er niet veel over dan te beleggen in tak 21, een spaarrekening of staatsobligaties.
excuseer Dirk Rambo. Belfius een veilige bank die 1,1% geeft?dirk1969rambo schreef:Wil je een 100% veilige belegging in een 100% veilige bank dan raad ik u de nieuwe spaarrekening aan van belfius bank.Zij geeft u ieder jaar 1,1%.
en wat te zeggen van Mone You Plus (ABN AMRO) die 1,6% geeft of Evi ( Vanlanschot private banker) die eveneens 1,6% geeft, zijn dat geen veilige banken? de opbrengst is daarenboven 50% hoger dan Belfius.
Belfius geeft de indruk van veilig te zijn omdat het een staatsbank is maar zo veilig is Belfius niet.
@Dirk.Carmignac Patrimoine had in 2014 nochtans een rendement van 8,8 %.Zo slecht nog niet.
Bedankt iedereen voor alle antwoorden! Als ik nu een bv. Carmignac Patromine aankoop (beleg), moet ik dan ook aangeven hoe lang ik dit doe? Kan ik hier na een aantal jaren mee stoppen? Zo ja, moet ik dit fonds dan verkopen of moet dit op voorhand vastgelegd worden?
-
anonymous6
Tim, de website van Carmignac berekent heel precies voor jou wat je al dan niet moet aangeven.
Gewoon datum van aankoop ingeven en aantal, en eventueel verkoopdatum indien van toepassing.
Is echt 'n fluitje van 'n cent.
Gewoon datum van aankoop ingeven en aantal, en eventueel verkoopdatum indien van toepassing.
Is echt 'n fluitje van 'n cent.
@ DJTW: ik begrijp wel hoe ik het fonds moet aankopen maar begrijp nog niet echt hoe het mij geld kan opleveren... Wordt dit fonds meer waard (als alles goed verloopt), wordt er jaarlijks een percentage gestort? Brengt het pas geld op als je het weer verkoopt? Moet je het verkopen?
Sorry voor de domme vragen!
Sorry voor de domme vragen!
-
anonymous6
Exact zoals aandelen, je koopt op dag A voor x euro, en je verkoopt op dag B voor y euro.
De eventuele koersstijging is uw winst.
De eventuele koersstijging is uw winst.
Het fonds zal veranderen van waarde. Als het daalt maak je verlies, als het stijgt winst. Dit alles is allemaal virtueel. Pas als je het verkoopt krijg je je winst in handen. Je kan bijvoorbeeld een fonds kopen met aankoopwaarde 1000 euro, dit daalt naar 800, en stijgt daarna naar 1400 euro. Als je dan verkoopt heb je 400 euro winst. uiteraard spelen er ook nog instapkosten en taksen in dit verhaal, maar dit is een heel simplistische voorstelling van het beleggen in fondsen.
Bedankt voor alle info/hulp!