Hulp gevraagd
TIP
Hulp gevraagd
Hoi ,
Mijn moeder spaart op een gewone rekening maandelijks 50€ voor mij.
Nu zou ik dit geld graag gaan beleggen.
Ik had volgende methodes is gedachte:
- opsparen tot bijvoorbeeld 300€ en telkens klein pakketje aandelen kopen en zo opbouwen
- Investeren in ETF maar in welke ? ook weet ik niet goed vanaf welk bedrag dit echt rendabel is bij Bolero kbc (daar heb ik mijn account)
- klassiek fonds is waarschijnlijk ook interessant maar ook hier weer welk ? (geniet niet echt mijn voorkeur omdat ik in bolero alles mooi kan opvolgen)
Wat zijn jullie tips aub ?
Mijn moeder spaart op een gewone rekening maandelijks 50€ voor mij.
Ik had volgende methodes is gedachte:
- opsparen tot bijvoorbeeld 300€ en telkens klein pakketje aandelen kopen en zo opbouwen
- Investeren in ETF maar in welke ? ook weet ik niet goed vanaf welk bedrag dit echt rendabel is bij Bolero kbc (daar heb ik mijn account)
- klassiek fonds is waarschijnlijk ook interessant maar ook hier weer welk ? (geniet niet echt mijn voorkeur omdat ik in bolero alles mooi kan opvolgen)
Re: Hulp gevraagd
Vraag inlichtingen bij KBC over hun Start2Save rekening, hogere intrest dan het normale spaarboekje (0,8% basis + 0,2% trouw). Maximum €500 per maand te storten via doorlopende opdracht. Doorlopende opdracht kan alle ogenblikken gewijzigd worden of zelfs (tijdelijk) gestopt worden; er zijn geen speciale verplichtingen.Fire112 schreef: Mijn moeder spaart op een gewone rekening maandelijks 50€ voor mij.
...
Bij Belfius: 0,1% basis + 1,15% trouw (minder geschikt voor korte termijn sparen; opletten bij afhalen om niet de getrouwheidspremie te verliezen).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je al iets opzij staan hebt is BNP ook een goede keuze. Je kan daar maximum 9000 per jaar sparen maar ook minder geschikt voor korte termijn. De Jongerenrekening heeft er ook een goede intrest.
Er zijn al een paar topics over de STER spaarrekening van BNP hier op het forum.
Wat is je leeftijd ? Ben je je bewust van het risico dat je loopt (op verlies) met fondsen en aandelen ?
Er zijn al een paar topics over de STER spaarrekening van BNP hier op het forum.
Wat is je leeftijd ? Ben je je bewust van het risico dat je loopt (op verlies) met fondsen en aandelen ?
Hoi ,
Ik ben 31 jaar en me volledig bewust van mogelijke risico's.
Ook ben ik niet van plan te gaan investeren in producten met groot risico.
Er zijn toch ook producten die ook risico hebben maar waar deze toch lager liggen als bij andere.
Op een gewone rekening breng het helemaal niets op vandaar ....
Ik ben 31 jaar en me volledig bewust van mogelijke risico's.
Ook ben ik niet van plan te gaan investeren in producten met groot risico.
Er zijn toch ook producten die ook risico hebben maar waar deze toch lager liggen als bij andere.
Op een gewone rekening breng het helemaal niets op vandaar ....
Ik ben het eens met de tips die hierboven gegeven zijn. Als je maar 50 euro per maand spaart moet je daar niet het risico mee opzoeken.
Allereerst : pensioenspaarfonds
€50 per maand lijkt me persoonlijk ook ideaal om in een pensioenspaarfonds te stoppen.
Een ETF bij Bolero kopen is €30 transactiekosten! Dus zeker niet overwegen voor sommen kleiner dan €1000
Een ETF bij Bolero kopen is €30 transactiekosten! Dus zeker niet overwegen voor sommen kleiner dan €1000
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Spaartermijn <1 jaar: spaarrekening met hoge basis-rente
Spaartermijn >1 jaar: spaarrekening met hoge getrouwheidspremie gezien deze bij storting voor 1 jaar gegarandeerd is
Spaartermijn >8 jaar: Fondsen, TAK21-verzekering, Pensioenspaarfonds of Pensioenspaarverzekering.
Aandelen en ETF's zou ik vermijden gezien te lage spaarbedragen & te hoge kosten.
Spaartermijn >1 jaar: spaarrekening met hoge getrouwheidspremie gezien deze bij storting voor 1 jaar gegarandeerd is
Spaartermijn >8 jaar: Fondsen, TAK21-verzekering, Pensioenspaarfonds of Pensioenspaarverzekering.
Aandelen en ETF's zou ik vermijden gezien te lage spaarbedragen & te hoge kosten.
Al een Keyplan overwogen? Daar kan je elke maand een kleine som in storten, worden fondsen mee gekocht en lijkt me ideaal voor wie zijn geld pas nodig heeft na 5 jaar.
En gooi Bolero buiten. Veel te duur.
En gooi Bolero buiten. Veel te duur.