hulp omtrent sparen!
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: hulp omtrent sparen!
Ik probeer nu ook al hele maand mijn ouders te overtuigen. Hopelijk lukt het me. Die mensen gaan ook nog graag naar KBC want ze zijn daar zo vriendelijk....
-
anonymous
Met vriendelijkheid, koop je niks...
Voor een vriendelijk woord, kan je ook op cafe gaan (en de meeropbrengst opdrinken ;-))
Voor een vriendelijk woord, kan je ook op cafe gaan (en de meeropbrengst opdrinken ;-))
Juuste anonymous!!
miekatoen schreef:Ik probeer nu ook al hele maand mijn ouders te overtuigen. Hopelijk lukt het me. Die mensen gaan ook nog graag naar KBC want ze zijn daar zo vriendelijk....
Zal je moeilijk lukken, ik verklaar me nader.
Oudere mensen doen graag hun "klapke", ze hebben immers tijd zat, over het weer, heel belangrijk voor hen, en de kinderen.
Mijn filiaaldirecteur zegt zelf, dankzij de derde leeftijd, 40 % van het cliénteel, kunnen veel bankfilialen 'blijven' bestaan, eenmaal de derde leeftijd stilaan uitsterft, zullen ook de bankfilialen stilaan uitsterven.
Persoonlijk doe ik mijn "klapke" over het weer, de dorpsroddel, en de kids, bij de krantenboer, bakker en slager, daar is het gratis.
Mijn bankfiliaal directeur, waarmee ik regelmatig schaak in de schaakclub zegt me, je moet weten hoe je de derde leeftijd moet klanthouden, geef ze jaarlijks een agenda, (om hun kaartnamidagen in te noteren) en een grote scheurkalender voor in de keuken,
(met aan de achterkant, dagelijks een weerspreuk en een mop) vraag altijd, hoe het met de kinderen en kleinkinderen gaat (dan worden die misschien ook klant) en geef ze regelmatig nieuwe speelkaarten, en ze zijn zo blij als een kleuter met een snoepje.
Je verkoopt hun alles, waar je goed aan verdiend uiteraard, want ze kennen er (meestal) toch niets van. Verder ga je bij hen thuis, dan voelen ze zich belangrijk, en je brengt wat prularia mee voor hun kleinkinderen, dan worden die ook klant ! Einde citaat !
Sommigen zeggen dat de jeugd de toekomst is. Dat zal wel zijn.
Maar als je iets verkoopt dan zijn de 50-plussers de toekomst: die hebben dikwijls geld genoeg en bovendien verdubbelt hun aantal tijdens de volgende jaren...
Maar als je iets verkoopt dan zijn de 50-plussers de toekomst: die hebben dikwijls geld genoeg en bovendien verdubbelt hun aantal tijdens de volgende jaren...
Inderdaad, de grootbanken focussen zich nu op oudere mensen ,die al jaren klant zijn en het internetbankieren niet vertrouwen of geen PC hebben !In de kantoren zijn ze nu ook super vriendelijk ! Ze hebben het blijkbaar wel begrepen! Wellicht te laat !
Uiteraard treffen de gewone werknemers bij die grootbanken geen schuld !
Uiteraard treffen de gewone werknemers bij die grootbanken geen schuld !
Ik ben ervan overtuigd dat het niet de leeftijd is die grotendeels speelt, wel de onwetendheid en de desinteresse in financiële en politieke zaken. Velen geloven gewoon klakkeloos wat hun bankier zegt, bovendien is de Belg een ras dat niet graag verandering heeft. Nochtans veranderen van spijs doet eten, dat weet iedere spaargidser 
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Wanneer sterft dat uit,er komen er toch dagelijks bijpatrick1 schreef:
eenmaal de derde leeftijd stilaan uitsterft, zullen ook de bankfilialen stilaan uitsterven.
Ja, maar degenen die er bij komen zijn dan weer van een andere generatie hé !
Mijn mening is, dat jullie zich wel soms heel erg vergissen in die derde leeftijd. Misschien is dit nog enkel van toepassing voor heel hoogbejaarden. Maar velen van de huidige derde leeftijd weten wel van aanpakken. Mijn hoogbejaarde vader werkt wel met geen PC maar weet wel waar hij meer rente krijgt.
Let op hé mannen, ik behoor ook tot die 50-plussers.
Vandaag alle gegevens ingevuld, blad afgeprint, kopie genomen van voor en achterzijde van me ID, dan zie ik dat ik bij een elektronische ID kopie moet meesturen van document van woonst/faktuur van gas of elek, kwoon nog thuis dus faktuur heb ik niet, dus hup, ik naar de gemeente in Brugge en dan komen ze af met de zever dat hun software plat ligt tot volgende week dinsdag dus nu is het afwachten tot week grrrr
maar swat, nu even een vraag, door het feit dat er geen bankkaart bestaat, zou ik voor de betalingen dus zichtrekening bij de KBC behouden, maar ik wil niets van spaargeld meer bij de KBC, nu is het mogelijk om enkel de spaarrekening en spaarrekening plus te gebruiken bij rabobank of moet je effectief ook iets op de zichtrekening staan hebben
dankjewel mensen
maar swat, nu even een vraag, door het feit dat er geen bankkaart bestaat, zou ik voor de betalingen dus zichtrekening bij de KBC behouden, maar ik wil niets van spaargeld meer bij de KBC, nu is het mogelijk om enkel de spaarrekening en spaarrekening plus te gebruiken bij rabobank of moet je effectief ook iets op de zichtrekening staan hebben
dankjewel mensen
Hey Antonneke,
Een klever van je ziekenfonds met je naam en adres erop nemen ze ook aan als bewijs van woonplaats. Mijn zuster heeft dat zo gedaan, die had ook geen andere documenten.
Het is niet nodig dat er iets op je zichtrekening staat.
Een klever van je ziekenfonds met je naam en adres erop nemen ze ook aan als bewijs van woonplaats. Mijn zuster heeft dat zo gedaan, die had ook geen andere documenten.
Het is niet nodig dat er iets op je zichtrekening staat.
ideaal! Dan stuur ik die morgen zo op, nog eens speciale dank voor je hulp 
Als je een kaartlezer hebt voor een eID, kan je dat blad met adres ook zelf afdrukken.
Software vind je hier: http://eid.belgium.be/nl/je_eid_gebruik ... stalleren/" onclick="window.open(this.href);return false;
't Is ondertussen wel een flink bestand geworden ...
03/08/2010 07:39 23.818.640 eID-QuickInstaller-build-6295-signed_tcm147-102571.exe
01/03/2012 07:45 48.507.928 eID-QuickInstaller-build-7094-signed_tcm227-114947.exe
Software vind je hier: http://eid.belgium.be/nl/je_eid_gebruik ... stalleren/" onclick="window.open(this.href);return false;
't Is ondertussen wel een flink bestand geworden ...
03/08/2010 07:39 23.818.640 eID-QuickInstaller-build-6295-signed_tcm147-102571.exe
01/03/2012 07:45 48.507.928 eID-QuickInstaller-build-7094-signed_tcm227-114947.exe