huurwaarborg ervaringen
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
huurwaarborg ervaringen
Het is blijkbaar niet zo eenvoudig om een huurwaarborg bij een niet-grootbank te vinden.
Bij rabobank en ethias blijkt het al niet mogelijk.
Ook eens bij Deutsche Bank contact opgenomen en daar liet de klantendienst weten dat het beter was om de huurwaarborg bij een 'grootbank' te zetten. Na wat doorvragen bleek het toch ook mogelijk om het bij hun te doen, aan dezelfde rente voorwaarden als een DB intensive plus rekening (1.1% + 0.30%).
Iemand weet van betere voorwaarden ?
Bij rabobank en ethias blijkt het al niet mogelijk.
Ook eens bij Deutsche Bank contact opgenomen en daar liet de klantendienst weten dat het beter was om de huurwaarborg bij een 'grootbank' te zetten. Na wat doorvragen bleek het toch ook mogelijk om het bij hun te doen, aan dezelfde rente voorwaarden als een DB intensive plus rekening (1.1% + 0.30%).
Iemand weet van betere voorwaarden ?
Re: huurwaarborg ervaringen
Ben ik ook benieuwd naar, heb nog een huurwaarborg lopen bij Dexia aan 1% ofzo maar blijkbaar bij DB al niet veel beter.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
HAllo,
Niemand ervaringen hiermee?
Heb ondertussen ook de vraag gesteld aan de helpdesk van Keytrade.
Kan dit bij Argenta?
Kan dit bij Argenta?
saemonb schreef:HAllo,
Kan dit bij Argenta?
Bij Argenta kan dit.
Wel rekening houden dat in de PRAKTIJK de verhuurder het laatste woord heeft in de keuze van de bank
Op http://www.juridischforum.be" onclick="window.open(this.href);return false; wordt er regelmatig een bedrijf besproken, die er iets op gevonden heeft om de huurwetgeving ivm de huurwaarborg grotendeels te omzeilen en in het nadeel van de huurder te leggen. Het is een soort kasbon.
ok bedanktpaul schreef:...
Bij Argenta kan dit.
Wel rekening houden dat in de PRAKTIJK de verhuurder het laatste woord heeft in de keuze van de bank
Op http://www.juridischforum.be" onclick="window.open(this.href);return false; wordt er regelmatig een bedrijf besproken, die er iets op gevonden heeft om de huurwetgeving ivm de huurwaarborg grotendeels te omzeilen en in het nadeel van de huurder te leggen. Het is een soort kasbon.
Wel ik heb daar in het verleden toch nooit eerder last van gehad, maar dat zal dan moeten blijken...
Uiteindelijk is het toch het geld van de huurder, en ik ga toch niet speciaal een rekening bij een grootbank openen om de verhuurder plezier te doen
Heb idd ook van dat bedrijf gehoord, maar niets voor mij.
Als ik één ding heb geleerd, is dat ik ofwel rechtstreeks iets afspreek met een particulier eigenaar, ofwel via een immokantoor dat een goede reputatie heeft, zo ken ik er wel een paar die tussen jou en de potentiële verhuurder onderhandelen en dan alles wat er afgesproken is op papier zetten.
Zo een huurwaarborgrekening is als een spaarrekening en kost je niks bij een grootbank. Als je verhuurder er op staat om bij zijn bank een huurwaarborg te openen, omdat dat voor hem makkelijker is... Sorry, maar als je dat pertinent weigert als huurder omdat je gewoon principieel iets tegen grootbanken hebt, ik zou nogal mijn conclusies trekken als verhuurder.
Tja, begrijp ik uiteraard wel, maar het is natuurlijk de redenering omkeren.Joeri_V schreef:Zo een huurwaarborgrekening is als een spaarrekening en kost je niks bij een grootbank. Als je verhuurder er op staat om bij zijn bank een huurwaarborg te openen, omdat dat voor hem makkelijker is... Sorry, maar als je dat pertinent weigert als huurder omdat je gewoon principieel iets tegen grootbanken hebt, ik zou nogal mijn conclusies trekken als verhuurder.
Het is de huurder die in principe (officiëel) kiest waar het geld (zijn geld) komt te staan. Als de verhuurder dan absoluut weigert, dan weet ik ook welke conclusies ik trek.
Ben natuurlijk ook wel in de positie dat ik tijd heb en kieskeurig kan zijn, wat ik ook doe, aangezien ik altijd super op tijd ben met huur en alle verplichtingen zorgvuldig nakom. Wat ik niet kan zeggen van al mijn vorige verhuurders,
Waar ik bvb nu woon zal het potverdekke properder zijn als ik wegga dan wanneer ik toekwam...
maar soit, dat is een andere discussie :-)
Terzijde net antwoord gekregen dat Keytrade deze service niet geeft.
Toch nog een bank die de brug niet maakt :-)
Toch nog een bank die de brug niet maakt :-)