Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
-
- Newbie
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 19 dec 2019
- Contacteer:
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
‘t Is een Avensis Touring geworden Net 2 jaar oud. 2 liter diesel, full option euro6 stond bij de officiele verdeler en geen seconde getwijfeld. Zal ongeveer 20000 kosten met Gedeeltelijke omnium verzekering, inschrijving van het voertuig En ‘t is een diesel van BMW makelij en er wordt nog geen Adblue voor gebruikt. Een splinternieuwe wagen is toch te kostelijk voor mij.
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
20.000 euro en al 2 jaar oud?Magnificent schreef: ↑23 december 2019, 17:02 ‘t Is een Avensis Touring geworden Net 2 jaar oud. 2 liter diesel, full option euro6 stond bij de officiele verdeler en geen seconde getwijfeld. Zal ongeveer 20000 kosten met Gedeeltelijke omnium verzekering, inschrijving van het voertuig En ‘t is een diesel van BMW makelij en er wordt nog geen Adblue voor gebruikt. Een splinternieuwe wagen is toch te kostelijk voor mij.
Ik zou nooit een wagen kopen voor meer dan 15.000 euro nieuw.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Proficiat met de aankoop!
Goede keuze denk ik. Je gaat nog een jaar of 10 vlot kunnen rijden.
Goede keuze denk ik. Je gaat nog een jaar of 10 vlot kunnen rijden.
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Als ik me niet vergis kwam je van een Avensis en was je daar heel gelukkig mee.
Prima keuze dan !
Je moet niet te veel gewoon worden aan een volledig andere auto wat soms maanden 'knudde' kan zijn.
Je moet ook niet gewoon worden aan een volledig ander systeem (hybride).
Veel aangename jaren toegewenst met je nieuwe auto.
Een Avensis is een auto waar je je geen builen kan aan vallen.
Betrouwbaarheid zou 'top' moeten zijn.
Ik wou dat eigenlijk hier nog zeggen ook :
Als je er mee kan leven om een auto van 1 of 2 jaar oud te kopen, dan scheelt het al veel in prijs voor de aankoop maar ook het verschil hybride versus benzine of diesel wordt veel kleiner.
Mijn ervaring was ook dat een hybridewagen niet slecht verkoopt en het merk Toyota (tweedehands) al helemaal niet, maar toch houdt hybride niet zijn waarde zoals ik er van verwacht had. Het is een beetje een overgangstechnologie of half om half.
Er is een groter aanbod op de markt voor tweedehands dan er een vraag naar is IMHO.
Een Prius is dan weer iets dat weinig verkocht wordt en daar ligt de verhouding iets anders denk ik.
Voor mij is de bouwkwaliteit ook beter dan die van de Auris.
De nieuwe Corolla ...Geen idee. Dat is in feite toch nog een doorontwikkeling van de Auris.. De kleine problemen die daar aan waren (nog altijd schande voor Toyota - zelfs op hun tweede reeks) kunnen nu opgelost zijn.
Prima keuze dan !
Je moet niet te veel gewoon worden aan een volledig andere auto wat soms maanden 'knudde' kan zijn.
Je moet ook niet gewoon worden aan een volledig ander systeem (hybride).
Veel aangename jaren toegewenst met je nieuwe auto.
Een Avensis is een auto waar je je geen builen kan aan vallen.
Betrouwbaarheid zou 'top' moeten zijn.
Ik wou dat eigenlijk hier nog zeggen ook :
Als je er mee kan leven om een auto van 1 of 2 jaar oud te kopen, dan scheelt het al veel in prijs voor de aankoop maar ook het verschil hybride versus benzine of diesel wordt veel kleiner.
Mijn ervaring was ook dat een hybridewagen niet slecht verkoopt en het merk Toyota (tweedehands) al helemaal niet, maar toch houdt hybride niet zijn waarde zoals ik er van verwacht had. Het is een beetje een overgangstechnologie of half om half.
Er is een groter aanbod op de markt voor tweedehands dan er een vraag naar is IMHO.
Een Prius is dan weer iets dat weinig verkocht wordt en daar ligt de verhouding iets anders denk ik.
Voor mij is de bouwkwaliteit ook beter dan die van de Auris.
De nieuwe Corolla ...Geen idee. Dat is in feite toch nog een doorontwikkeling van de Auris.. De kleine problemen die daar aan waren (nog altijd schande voor Toyota - zelfs op hun tweede reeks) kunnen nu opgelost zijn.
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Wil je een zuinige hybride wagen en een degelijke moet je kijken naar primaire verbrandingsmotor dat die volledig is ontdaan van aandrijf riemen voor randapparaten (cervo, ventilator,airco,waterpomp, enz.)
Hiermee heeft de primaire verbrandingsmotor meer kinetisch vermogen dat die omzet via generator in stroom.
Hangen al die aandrijf apparaten nog aan primaire verbrandingsmotor is die autonoom niet zuiniger dan een gewone wagen.De winst dat je met dergelijke wagen kan boeken is stroom extern te laden .
Een pure hybride auto zal +- 30% minder verbruiken dan gewone auto en dat zit enkel in het ontlasten van primaire verbrandingsmotor door alle randapparaten elektrisch te laten werken.
Hiermee heeft de primaire verbrandingsmotor meer kinetisch vermogen dat die omzet via generator in stroom.
Hangen al die aandrijf apparaten nog aan primaire verbrandingsmotor is die autonoom niet zuiniger dan een gewone wagen.De winst dat je met dergelijke wagen kan boeken is stroom extern te laden .
Een pure hybride auto zal +- 30% minder verbruiken dan gewone auto en dat zit enkel in het ontlasten van primaire verbrandingsmotor door alle randapparaten elektrisch te laten werken.
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
De 30% minder verbruik komt ook voor een groot deel door het recupereren van de remenergie.
-
- Newbie
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 19 dec 2019
- Contacteer:
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
20000 is inclusief BIV, jaarlijkse verkeersbelasting en gedeeltelijke omniumverzekering. Denk dat toch een ‘koopje’ heb gedaan.morse schreef: ↑25 december 2019, 17:2320.000 euro en al 2 jaar oud?Magnificent schreef: ↑23 december 2019, 17:02 ‘t Is een Avensis Touring geworden Net 2 jaar oud. 2 liter diesel, full option euro6 stond bij de officiele verdeler en geen seconde getwijfeld. Zal ongeveer 20000 kosten met Gedeeltelijke omnium verzekering, inschrijving van het voertuig En ‘t is een diesel van BMW makelij en er wordt nog geen Adblue voor gebruikt. Een splinternieuwe wagen is toch te kostelijk voor mij.
Ik zou nooit een wagen kopen voor meer dan 15.000 euro nieuw.
-
- Newbie
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 19 dec 2019
- Contacteer:
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Persoonlijk zeer tevreden over Toyota. Lang getwijfeld om over te stappen naar een ander merk, maar ‘t zal nu mijn derde Toyota zijn en in feite heb ik met Toyota nog nooit technische problemen gehad.
Al vraag ik me toch af hoe mensen dat doen een nieuwe auto kopen. Mijn vrouw en ik hebben een schone goed betaalde job, een meer dan acceptabele hypoptheek, en we kunnen goed sparen. Als je de prijzen van nieuwe wagens bekijkt is 35 000 € en meer al lang geen uitzondering meer. Bij sommige modellen staat er soms al een 4 voor. En ‘t gaat dan nog niet over de dure merken.
Al vraag ik me toch af hoe mensen dat doen een nieuwe auto kopen. Mijn vrouw en ik hebben een schone goed betaalde job, een meer dan acceptabele hypoptheek, en we kunnen goed sparen. Als je de prijzen van nieuwe wagens bekijkt is 35 000 € en meer al lang geen uitzondering meer. Bij sommige modellen staat er soms al een 4 voor. En ‘t gaat dan nog niet over de dure merken.
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Mijn euro 4 is nog niet versleten , maar er zijn nu toch mooie koopjes op de markt . Prachtige Bmw en Mercedes die vroeger 5k euro meer kosten.
Wie nu nieuwe benzine auto koopt is er aan voor de moeite , is niet geschikt voor export. Dus overname ...
Wie nu nieuwe benzine auto koopt is er aan voor de moeite , is niet geschikt voor export. Dus overname ...
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Ik rij nog met een oude ford mustang. Iedereen kijkt naar mij, al vraag ik mij af of ze nu naar de auto kijken of naar mij. Ik draag altijd zwarte pantys, zéér kort rokje en piepklein topje. Met een bontjas over nu, al verraden mijn benen wel veel....
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Recent heb ik voor mijn nieuwe auto (new Corolla, benzine ) een goeie 20000 € betaald (na afhouding van een fikse korting + overnameprijs van mijn 13-jaar oude Corolla).Magnificent schreef: ↑27 december 2019, 10:02 … Als je de prijzen van nieuwe wagens bekijkt is 35 000 € en meer al lang geen uitzondering meer. …
Dit is onze enige (gezins)wagen, want ik ben de enige chauffeur in mijn gezin.
Alles hangt af, van wat je van een auto verwacht, natuurlijk.
Mijn Corolla kan evengoed 120 km/u rijden en ook bergop.


Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
.
Laatst gewijzigd door etap28fw3 op 28 december 2019, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
af en toe moet ik eens in of uitstappen, dat verraadt ook veel
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
.
Laatst gewijzigd door etap28fw3 op 28 december 2019, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.