Hyp lening zonder brandverz (om te verhuren)
TIP
Hyp lening zonder brandverz (om te verhuren)
We wonen in een huis dat aan mijn partner is geschonken door diens ouders (naakte eigendom). Nu heb ik alleen een appartement (nieuwbouw) gekocht om te verhuren. Aangezien er in de syndic een brandverzekering zit was ik niet van plan om nog eens zo'n grote kost te doen door er nog 1 te nemen. Dat is nu dus het probleem. Ik heb een lening aangevraagd (en goedkeuring gekregen) bij Belfius en ik ben direct eerlijk geweest over het feit dat ik geen brandverz ging nemen omdat ik er al 1 had via syndic. Ze hadden liever dat ik brandverz ging nemen maar ze gingen het regelen zodat de rente niet steeg door er geen te nemen (ook al omdat mijn familie heel goede klant is met hypothecaire leningen van verschillende eigendommen).
Nu na de goedkeuring doen ze plots helemaal anders, de rente die ik had gekregen zal ik nu niet meer krijgen. Er werd me beloofd dat ik die rente (2,98%) ging krijgen zonder brandverz, en ze gingen zelfs proberen te zakken. Nu zeggen ze dat die rente met brandverz was en dat de rente die ik zonder brandverz zal hebben veel hoger zal liggen. Ik wacht nu al bijna 2 weken op de juiste rente die ik dan zal krijgen en ik heb nog altijd geen antwoord. Ik begin me meer en meer opgelicht te voelen. Eerst veel beloven om aanvraag te doen en als ik goedkeuring heb dan krabbelen ze terug en houden ze me aan het lijntje.
Nu is mijn vraag, kan je een voordelige rente hebben zonder brandverz te nemen. Uiteindelijk betaal je altijd je brandverz. Als je een brandverz neemt betaal je hem, en als je gene neemt betaal je uiteindelijk ook een brandverz door je extra rente. Brandverz van huis waar we nu wonen kunnen we ook niet veranderen omdat we alles in bundel zitten hebben bij Ethias en omdat het mijn huis hier niet is.
Nemen al de mensen die iets kopen om te verhuren dan zomaar brandverz erbij als het al in de syndic zit. Ik vind het toch een zotte kost. Zijn er banken waar je wel kan lenen en goede rente kan krijgen zonder brandverz te nemen? Ik voel me wat met de rug tegen de muur gezet.
Nu na de goedkeuring doen ze plots helemaal anders, de rente die ik had gekregen zal ik nu niet meer krijgen. Er werd me beloofd dat ik die rente (2,98%) ging krijgen zonder brandverz, en ze gingen zelfs proberen te zakken. Nu zeggen ze dat die rente met brandverz was en dat de rente die ik zonder brandverz zal hebben veel hoger zal liggen. Ik wacht nu al bijna 2 weken op de juiste rente die ik dan zal krijgen en ik heb nog altijd geen antwoord. Ik begin me meer en meer opgelicht te voelen. Eerst veel beloven om aanvraag te doen en als ik goedkeuring heb dan krabbelen ze terug en houden ze me aan het lijntje.
Nu is mijn vraag, kan je een voordelige rente hebben zonder brandverz te nemen. Uiteindelijk betaal je altijd je brandverz. Als je een brandverz neemt betaal je hem, en als je gene neemt betaal je uiteindelijk ook een brandverz door je extra rente. Brandverz van huis waar we nu wonen kunnen we ook niet veranderen omdat we alles in bundel zitten hebben bij Ethias en omdat het mijn huis hier niet is.
Nemen al de mensen die iets kopen om te verhuren dan zomaar brandverz erbij als het al in de syndic zit. Ik vind het toch een zotte kost. Zijn er banken waar je wel kan lenen en goede rente kan krijgen zonder brandverz te nemen? Ik voel me wat met de rug tegen de muur gezet.
-
anonymous
Re: Hyp lening zonder brandverz (om te verhuren)
Ik heb geen ervaring met verhuren, dus kan zijn dat ik er naast zit.
Maar de brandverzekering van de syndicus is meestal een gewone blokpolis. M.a.w. deze dekt enkel de schade aan het gebouw en gemeenschappelijke delen.
De huurder neemt meestal een brandverzekering waarbij hij zijn inboedel verzekerd.
Maar dan blijft er nog een ongedekt gedeelte over: jouw appartement (dus alles behalve de muren, plafond, vloer, etc van het gebouw en alles behalve de eigendommen van je huurder).
Daarvoor dient normaalgezien door de verhuurder nog een aparte verzekering voor afgesloten te worden.
Maar de brandverzekering van de syndicus is meestal een gewone blokpolis. M.a.w. deze dekt enkel de schade aan het gebouw en gemeenschappelijke delen.
De huurder neemt meestal een brandverzekering waarbij hij zijn inboedel verzekerd.
Maar dan blijft er nog een ongedekt gedeelte over: jouw appartement (dus alles behalve de muren, plafond, vloer, etc van het gebouw en alles behalve de eigendommen van je huurder).
Daarvoor dient normaalgezien door de verhuurder nog een aparte verzekering voor afgesloten te worden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Chuchagorda
- Newbie

als je een appartement koopt ben je gebonden aan de voorwaarden van de gemeenschap, die duidelijk uitgelegd worden bij de notaris bij de ondertekening van de akte, alsso reeds bij de compromis.
De gemeenschappelijke brandpolis, ook wel blokpolis genoemd, is daar ook een onderdeel van.
Veel mensen die zich niet de moeite getroosten om dat allemaal te lezen komen daarna meestal in een verontwaardigde houding melding maken daarvan op oa deze site.
Ze kopen graag een goedkoop appartementje, maar verschieten van de gemeenschappelijke kosten.
Een gouden raad : koop een duurder huis of appartement en betaal alle kosten zélf!
De gemeenschappelijke brandpolis, ook wel blokpolis genoemd, is daar ook een onderdeel van.
Veel mensen die zich niet de moeite getroosten om dat allemaal te lezen komen daarna meestal in een verontwaardigde houding melding maken daarvan op oa deze site.
Ze kopen graag een goedkoop appartementje, maar verschieten van de gemeenschappelijke kosten.
Een gouden raad : koop een duurder huis of appartement en betaal alle kosten zélf!
Zever! Ik wist perfect wat er in stond, ik wist dat er een blokpolis was, ik weet wat de algemene kosten zijn... en het is geen goedkoop appartementje. Een blokpolis wordt meer en meer gedaan, als er iemand geen brandverzekering heeft en het gebouw brandt af komen de buren niet in de problemen. Het gebouw is zo altijd beschermd tegen brand. Toch bedankt voor uw bijdrage...Chuchagorda schreef:als je een appartement koopt ben je gebonden aan de voorwaarden van de gemeenschap, die duidelijk uitgelegd worden bij de notaris bij de ondertekening van de akte, alsso reeds bij de compromis.
Uit eigen ervaring: Bij kbc en lbk (crelan) laten ze dan gewoon deze voorwaarde vallen. Je MOET ABSOLUUT morgen afspraak maken asap bij enkele andere banken. Zodra je aanbiedingen hebt zonder brandverzekering zal Belfius het spel meespelen. Zonder concurrentie nemen ze u voor een melkkoe, ezel, uil, ...
Wel oppassen met een blokpolis. Bij schade wordt het uitgekeerd bedrag door de verzekering gestort op de rekening van de gemeenschappelijke eigenaars. Je kan er dus zelf niet aan zonder akkoord van de syndicus/medeeigenaars.
Ook zal er geen inboedel verzekerd zijn in de privatieve delen..
Bij niet betaling van de premie zal er niets uitgekeerd worden.
De gemeenschappelijke delen zitten mee in de blokpolis.. alsook bij schade.
Zelf ben ik geen voorstander van een blokpolis... maar verzeker liever op mijn eigen een verzekering, en betaal daar de premie wel zelf voor..
Blokpolis is enkel goed voor de gemeenschappelijke delen, en gedeeltelijk voor de privatieve delen, elk appartement heeft een eigen waarde naargelang de afwerkingsgraad en luxe van desbetreffend appartement.... En hoe is dit bepaald in de blokpolis????? op basis van de annuiteiten (aantal aandelen in 10 duizenste ) welke verbonden is aan elk appartement??? en wie ontvangt hoeveel na een schadegeval????
Iemand met een verouderde keuken of badkamer of vloeren zou dan evenveel ontvangen als iemand die een nieuwe keuken en badkamer en dure vloeren of deuren heeft laten plaatsen.... als beide appartementen dezelfde annuiteiten zou hebben...
Ook zal er geen inboedel verzekerd zijn in de privatieve delen..
Bij niet betaling van de premie zal er niets uitgekeerd worden.
De gemeenschappelijke delen zitten mee in de blokpolis.. alsook bij schade.
Zelf ben ik geen voorstander van een blokpolis... maar verzeker liever op mijn eigen een verzekering, en betaal daar de premie wel zelf voor..
Blokpolis is enkel goed voor de gemeenschappelijke delen, en gedeeltelijk voor de privatieve delen, elk appartement heeft een eigen waarde naargelang de afwerkingsgraad en luxe van desbetreffend appartement.... En hoe is dit bepaald in de blokpolis????? op basis van de annuiteiten (aantal aandelen in 10 duizenste ) welke verbonden is aan elk appartement??? en wie ontvangt hoeveel na een schadegeval????
Iemand met een verouderde keuken of badkamer of vloeren zou dan evenveel ontvangen als iemand die een nieuwe keuken en badkamer en dure vloeren of deuren heeft laten plaatsen.... als beide appartementen dezelfde annuiteiten zou hebben...
-
Stijnhendr
- Newbie

- Contacteer:
Ik heb 2 weken geleden een heel interessant voorstel gehad van Record bank. Bij hen zit brandverzekering standaard niet in hun voorwaarden omdat ze daar zelf niet op focussen. Het kan de moeite zijn om daar eens te gaan horen. Maar andere banken kunnen deze voorwaarde ook laten vallen / niet fel laten doortellen), zal van de bank afhangen..frevb schreef:W
Ik heb het uiteindelijk kunnen regelen bij Belfius (zonder brandverzekering) met een heel goede rente, door rechtstreeks met de directeur te onderhandelen (onder druk zetten). Ik heb prijs gevraagd bij Crelan, daar is het geen probleem als je geen brandverzekering neemt als je kan bewijzen dat het in de syndic zit. Maar bij Crelan kwamen ze af met een wel erg hoge rente, terwijl ik overal lees dat ze zo goedkoop zijn. Bij Crelan lag de rente 0,84% hoger dan de rente die ik uiteindelijk heb gekregen bij Belfius. Ook bij de hypotheekwinkel was de laagste rente nog altijd hoger dan rente die ik uiteindelijk heb gekregen bij Belfius. Maar bij hypotheekwinkel vallen er al veel banken af als je iets koopt om te verhuren. Alvast bedankt voor de reacties die ik hier heb gekregen.