Hypothecair krediet of persoonlijke lening?
TIP
Hypothecair krediet of persoonlijke lening?
Hey
Ik ben aan het twijfelen of ik een hypotheek zou nemen of een persoonlijke lening.
De situatie: ik ga een appartementje kopen in Spanje. Hiervoor zou ik nog zo'n 15.000 euro willen lenen. Het is mijn eerste eigendom, heb dus nog geen enkele lening lopen.
In eerste instantie dacht ik om een persoonlijke lening te nemen: snel geregeld en afbetaald in 3 à 4 jaar. Maar is een hypotheeklening toch niet beter? En geven banken hypotheekleningen voor een eigendom in 't buitenland? Iemand die mij advies kan geven?
Bedankt
Ik ben aan het twijfelen of ik een hypotheek zou nemen of een persoonlijke lening.
De situatie: ik ga een appartementje kopen in Spanje. Hiervoor zou ik nog zo'n 15.000 euro willen lenen. Het is mijn eerste eigendom, heb dus nog geen enkele lening lopen.
In eerste instantie dacht ik om een persoonlijke lening te nemen: snel geregeld en afbetaald in 3 à 4 jaar. Maar is een hypotheeklening toch niet beter? En geven banken hypotheekleningen voor een eigendom in 't buitenland? Iemand die mij advies kan geven?
Bedankt
Re: Hypothecair krediet of persoonlijke lening?
Als het maar om 15.000 euro gaat, zou ik persoonlijk lenen. Ga je minder gezeik mee hebben dan met hypothecair krediet aanvragen voor aankoop in het buitenland. Wat je ook kan doen is een kaskrediet van 15.000 aanvragen.
Als je later maar kan verantwoorden waar je je centen hebt gehaald.
Als je later maar kan verantwoorden waar je je centen hebt gehaald.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
't Is inderdaad niet zo'n groot bedrag.
Maar zo loop ik natuurlijk wel de Woonbonus mis. Maar ik vermoed dat dat voor zo'n kleine lening ook niet zo veel bedraagt? En met de notariskosten die er bijkomen ...?
Maar zo loop ik natuurlijk wel de Woonbonus mis. Maar ik vermoed dat dat voor zo'n kleine lening ook niet zo veel bedraagt? En met de notariskosten die er bijkomen ...?
http://www.rubriek.nl/geld/woning_in_het_buitenland.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt, Ludo. Zo weet ik alvast dat het niet evident is om een hypothecaire lening te krijgen voor een woning in het buitenland.
Hangt er een beetje vanaf of je al gebruik maakt van de korf en op welke termijn je een 2de eigendom gaat kopen.
Indien hypo lening met 1 ontlener
aktekosten lening , inschrijving hypotheek:
1 287
Simulatie aan 3.5 % (wat veel is, moet veel lager kunnen)
maandlast 147,94
totaal te betalen op 10j: 17 752,80 vermindert met belastingsvoordeel van 5 221,23(rekening met inflatie) = 10 897,60 (rekening houdend met inflatie)
Een persoonlijke lening aan 8% (2de goedkoopste hier op spaargids) gedurende 3.5 j ... maandlast 410.65 ..totale intrest =2 247,49 (geen rekening houdend met inflatie)
De maandlast is 262.71/m verschil dus 3152.52/j ... op die 3.5 jaar heb je dus 11033€ opzij (en pakweg nog 10000€ openstaand kapitaal)
ik zou persoonlijk indien mogelijk voor hypo lening gaan , maar ook enkel indien :
- niet van plan 2de woning te kopen binnen ong 5 jaar (maar binnen 5 a 10 jaar)
- niet van plan app in spanje te verkopen (of ten vroegste binnen 30 jaar) (wegens schrappingskosten inschrijving)
- niet van plan korf te vullen met lange termijnsparen de komende jaren
- goede rentevoet verkrijgen (rond 3 %)
Indien hypo lening met 1 ontlener
aktekosten lening , inschrijving hypotheek:
1 287
Simulatie aan 3.5 % (wat veel is, moet veel lager kunnen)
maandlast 147,94
totaal te betalen op 10j: 17 752,80 vermindert met belastingsvoordeel van 5 221,23(rekening met inflatie) = 10 897,60 (rekening houdend met inflatie)
Een persoonlijke lening aan 8% (2de goedkoopste hier op spaargids) gedurende 3.5 j ... maandlast 410.65 ..totale intrest =2 247,49 (geen rekening houdend met inflatie)
De maandlast is 262.71/m verschil dus 3152.52/j ... op die 3.5 jaar heb je dus 11033€ opzij (en pakweg nog 10000€ openstaand kapitaal)
ik zou persoonlijk indien mogelijk voor hypo lening gaan , maar ook enkel indien :
- niet van plan 2de woning te kopen binnen ong 5 jaar (maar binnen 5 a 10 jaar)
- niet van plan app in spanje te verkopen (of ten vroegste binnen 30 jaar) (wegens schrappingskosten inschrijving)
- niet van plan korf te vullen met lange termijnsparen de komende jaren
- goede rentevoet verkrijgen (rond 3 %)
Laatst gewijzigd door Filip285 op 8 juni 2013, 17:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Filp, bedankt voor de berekeningen :-)
Ik snap echter niet hoe je aan die 897,60 komt. Het geleende bedrag is toch 15.000 euro?
"Dus totale kosten voor de lening 897.60+1287=2184.6"
Ik snap echter niet hoe je aan die 897,60 komt. Het geleende bedrag is toch 15.000 euro?
"Dus totale kosten voor de lening 897.60+1287=2184.6"
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Persoonlijke lening en zo snel mogelijk aflossen.
Bv BKCP 6,46%: 354 euro/maand op 48 maanden
Trouwens, good luck met het vinden van een bank die een hypothecair krediet zal verstrekken zonder dat je een eigendom hebt in België.
Beetje hallucinant aan een hypothecair krediet te denken voor 15000 euro aankoop woning in buitenland. Maar dat zal wel aan mij liggen zeker
Bv BKCP 6,46%: 354 euro/maand op 48 maanden
Trouwens, good luck met het vinden van een bank die een hypothecair krediet zal verstrekken zonder dat je een eigendom hebt in België.
Beetje hallucinant aan een hypothecair krediet te denken voor 15000 euro aankoop woning in buitenland. Maar dat zal wel aan mij liggen zeker
Laatst gewijzigd door Frisse Freddy op 8 juni 2013, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
ja verschillende tooltjes gebruikt en dus foutjes ingeslopen.
Eigenlijk zou je door inflatie en belastingsvoordeel "voelbaar" minder betalen dan je eigenlijk leende. (simulatie volgens hoeveelkostmijnhuis.be)..tenzij dat er nog ergens zo een kemel ingeschoten is.
@frisse juist omdat het 'maar' 15000 is gaat hij misschien iemand (ouders,grootouders) vinden die voor hem hypotheek wil nemen op eigendom in belgië.
Natuurlijk de vraag of ge daarvoor een bank gaat vinden. Er vanuit gaande dat de leningrente laag is, inflatie hoog en indien het fiscaal blijft wat het vandaag is.. zou een hypo lening ook interessant kunnen zijn.
Maar als hij buiten die maandlast van de persoonlijke lening nog veel kan sparen kan hij die persoonlijke lening inderdaad wel vlug terugbetalen aan 1% wederbelegingvergoeding (=minder boete dan hypothecair krediet)
Eigenlijk zou je door inflatie en belastingsvoordeel "voelbaar" minder betalen dan je eigenlijk leende. (simulatie volgens hoeveelkostmijnhuis.be)..tenzij dat er nog ergens zo een kemel ingeschoten is.
@frisse juist omdat het 'maar' 15000 is gaat hij misschien iemand (ouders,grootouders) vinden die voor hem hypotheek wil nemen op eigendom in belgië.
Natuurlijk de vraag of ge daarvoor een bank gaat vinden. Er vanuit gaande dat de leningrente laag is, inflatie hoog en indien het fiscaal blijft wat het vandaag is.. zou een hypo lening ook interessant kunnen zijn.
Maar als hij buiten die maandlast van de persoonlijke lening nog veel kan sparen kan hij die persoonlijke lening inderdaad wel vlug terugbetalen aan 1% wederbelegingvergoeding (=minder boete dan hypothecair krediet)
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Ouders of grootouders hebben geen economisch nut bij het geven van hypotheek op hun eigendom voor aankoop door (klein)zoon van woning in spanje.
Geen enkele bank zal daarin meestappen tegenwoordig.
Stel dat (klein)zoon niet betaalt, rechtbank zal bank in ongelijk stellen als ze de hypothecaire waarborg zouden willen uitwinnen.
Geen enkele bank zal daarin meestappen tegenwoordig.
Stel dat (klein)zoon niet betaalt, rechtbank zal bank in ongelijk stellen als ze de hypothecaire waarborg zouden willen uitwinnen.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Een soortgelijke persoonlijke lening kan je afsluiten bij Cofidis, ze hebben zelf een simulator op hun site.Frisse Freddy schreef:Persoonlijke lening en zo snel mogelijk aflossen.
Bv BKCP 6,46%: 354 euro/maand op 48 maanden.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Woonbonus krijg je toch alleen maar als je effectief in de woning gaat wonen.
Persoonlijk zou ik nog wat sparen of vragen aan iemand die je kent (voor een procentje).
Persoonlijk zou ik nog wat sparen of vragen aan iemand die je kent (voor een procentje).