Hypothecair krediet verwijlintresten
TIP
Hypothecair krediet verwijlintresten
Heb een vraagje over hypothecair krediet.Door omstandigheden deze maand kon ik mijn lening niet op tijd afbetalen,was een 3weken te laat.Nu heeft mijn bank(Fortis) mij verwijlintresten aangerekent,die ik citeer hun uitleg:intresten gelijk aan 0,042% van het openstaand kapitaal zijn,moest hiervoor 20,92€ betalen.Mijn vraag is nu,mag de bank dit aanrekenen?
Re: Hypothecair krediet verwijlintresten
Vermoedelijk wel, je kijkt dit best eens na in je contract. Veel medeleven moet je van een bank niet verwachten...feke schreef:Heb een vraagje over hypothecair krediet.Door omstandigheden deze maand kon ik mijn lening niet op tijd afbetalen,was een 3weken te laat.Nu heeft mijn bank(Fortis) mij verwijlintresten aangerekent,die ik citeer hun uitleg:intresten gelijk aan 0,042% van het openstaand kapitaal zijn,moest hiervoor 20,92€ betalen.Mijn vraag is nu,mag de bank dit aanrekenen?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zij mogen dit zeker en vast doen.Net zoals wanneer je op uw rekening een negatief saldo hebt rekenen ze ook kosten aan.Meestal zijn deze niet van de poes.In principe ben ik tegen domicilieringen,maar in geval van terugbetaling lening ben ik voorstander.Om dit probleem te vermijden.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Dat klopt, maar als er geen (of niet genoeg) geld op de rekening staat, kan het er ook niet via domiciliëring af gaan.In principe ben ik tegen domicilieringen,maar in geval van terugbetaling lening ben ik voorstander.Om dit probleem te vermijden.
Op tijd en stond de nodige middelen beschikbaar stellen op de zichtrekening is dus de boodschap.
Je kunt de lening van rekening laten afgaan op de dag of de dag erop dat uw loon gestort word.Dan ben je zeker.relativity schreef:Dat klopt, maar als er geen (of niet genoeg) geld op de rekening staat, kan het er ook niet via domiciliëring af gaan.In principe ben ik tegen domicilieringen,maar in geval van terugbetaling lening ben ik voorstander.Om dit probleem te vermijden.
Op tijd en stond de nodige middelen beschikbaar stellen op de zichtrekening is dus de boodschap.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Ik betaal alle rekeningen via Keytrade. Domiciliëring van de hypotheek staat daar actief. Elke maandelijks terugkerende factuur (energie, hypotheek,...) wordt minstens een maand vooraf al opzij gezet.Je kunt de lening van rekening laten afgaan op de dag of de dag erop dat uw loon gestort word.Dan ben je zeker.
Rekeningen worden betaald met memodatum en de hypotheek kan nooit vergeten én altijd netjes betaald worden.
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Dit is wat ik ook doe. Mijn vaste betalingen gebeuren zo veel mogelijk in de eerste week nadat mijn loon gestort is (pensioensparen, hypoteekaflossingen, maandelijkse verzekering voor inboeden en auto,...)Davy V schreef: Je kunt de lening van rekening laten afgaan op de dag of de dag erop dat uw loon gestort word.Dan ben je zeker.
Dat heeft zijn voordelen. Van zodra alles eraf is, weet je nog met hoeveel loon je de rest van de maand moet doorkomen. En als het plots te snel mindert, probeer ik voor de rest van de maand zeer zuinig te leven...
Ik gebruik al jaren een Calc-blad waarin ik alle (toekomstige) uitgaven en inkomsten bij hou. Dit laat me toe om in de gaten te houden wat er wanneer als 'extra' mag uitgegeven worden. Als er een grote uitgave aankomt (reis, belastingen,...) laat me dit toe om dit maanden vooraf in te plannen en evt. de uitgaven te doseren.WebsterMC schreef:Dit is wat ik ook doe. Mijn vaste betalingen gebeuren zo veel mogelijk in de eerste week nadat mijn loon gestort is (pensioensparen, hypoteekaflossingen, maandelijkse verzekering voor inboeden en auto,...)Davy V schreef: Je kunt de lening van rekening laten afgaan op de dag of de dag erop dat uw loon gestort word.Dan ben je zeker.
Dat heeft zijn voordelen. Van zodra alles eraf is, weet je nog met hoeveel loon je de rest van de maand moet doorkomen. En als het plots te snel mindert, probeer ik voor de rest van de maand zeer zuinig te leven...
Ondertitels: Calc is voor OpenOffice.org wat Excel is voor Office
Verwijlintresten zal mij niet snel gebeuren. Ik zorg ervoor dat het bedrag voor de lening altijd een maand op voorhand klaar staat. Ook probeer ik zoveel mogelijk fractioneringskosten te vermijden. Alles wat goedkoper is om in één keer te betalen, betaal ik in één keer. De brandverzekering was hierdoor 5% goedkoper op jaarbasis.