hypothecair krediet - voorwaarden
TIP
hypothecair krediet - voorwaarden
Wij zijn volop banken aan het afgaan voor een woonlening. We hebben al heel wat tarieven gekregen maar steeds gekoppeld aan allerlei voorwaarden zoals 2 x 100% (dure) SSV of dure brandverzekeringen. Zijn er hier nog mensen die over die voorwaarden onderhandeld hebben en wat is ee uit de bus gekomen?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Re: hypothecair krediet - voorwaarden
De randvoorwaarden en hun kosten zelf zijn vastgelegd door het hoofdkantoor, doch hun modaliteiten kan je mee onderhandelen, maar ook niet al te veel natuurlijk, of het heeft weer een weerslag op de interestvoet etc.
Het vlotst onderhandelaar zijn nog de dossierkosten: die zou je toch moeten kunnen laten halveren op het eind..
En een brandverzekering is in principe nutteloos als je een appartement koopt, want dan is er een blokpolies op naam van net gebouw: als je die juridische abnormaliteit opmerkt, vervalt die voorwaarde ook, anders meestal niet.
Blijft meestal nog over: zichtrekening, domiciliering, SSV.
Het vlotst onderhandelaar zijn nog de dossierkosten: die zou je toch moeten kunnen laten halveren op het eind..
En een brandverzekering is in principe nutteloos als je een appartement koopt, want dan is er een blokpolies op naam van net gebouw: als je die juridische abnormaliteit opmerkt, vervalt die voorwaarde ook, anders meestal niet.

Blijft meestal nog over: zichtrekening, domiciliering, SSV.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt, ik was vooral benieuwd of er nog mensen waren die hier over onderhandeld hadden en wat er uit gekomen is, want sommige van die extra polissen zijn gewoon ongelooflijk duur.
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Bij sommige banken ben je niet alles verplicht, zoals bij ING.
Bij ING was het ...
of: SSV 2x50% + dure brandverzekering + loon domiciliëring
of: SSV 2x100% + loon domiciliëring
Wij hebben meteen voor het 2de gekozen, véél voordeliger in ons geval, want de brandverzekering bij Argenta was 300 euro goedkoper dan bij ING en zo die duurdere SSV'n van "teruggewonnen".
Nu is het ook zo dat mijn man veranderd is naar een risicoberoep, dus voor hem is die 100% eigenlijk ook best, ook al hoop ik er geen gebruik van te hoeven maken...
Vraag er dus zeker naar, er zijn vaak opties!
Bij ING was het ...
Wij hebben meteen voor het 2de gekozen, véél voordeliger in ons geval, want de brandverzekering bij Argenta was 300 euro goedkoper dan bij ING en zo die duurdere SSV'n van "teruggewonnen".
Nu is het ook zo dat mijn man veranderd is naar een risicoberoep, dus voor hem is die 100% eigenlijk ook best, ook al hoop ik er geen gebruik van te hoeven maken...
Vraag er dus zeker naar, er zijn vaak opties!
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
2. En mijn ervaring is dat ook over de SSV nog aardig onderhandeld kan worden (net als over de dossierkosten, btw).inquirer schreef: Blijft meestal nog over: zichtrekening, domiciliering, SSV.
Wij hebben 10% karting op de SSV uit de brand kunnen slepen, maar meer ook niet blijkbaar.
Bij welke bank? Bij KBC geven ze je vlotjes 30%.IVD schreef:Wij hebben 10% karting op de SSV uit de brand kunnen slepen, maar meer ook niet blijkbaar.
Mijn indruk is dat Argenta vaak de goedkoopste SSV heeft.
Bij ING.
Bij KBC zat de rentevoet barslecht, dus niet verder gediscussieerd over SSV.
Bij KBC zat de rentevoet barslecht, dus niet verder gediscussieerd over SSV.
Is dit voor iedereen zo bij ING? Ik leen dan wel alleen, maar ik had toch begrepen dat de brandverzekering verplicht was ookal is mijn SSV 100%. Iemand die mij hierop kan antwoorden?centiempje schreef:Bij sommige banken ben je niet alles verplicht, zoals bij ING.
Bij ING was het ...
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Porta,
dat is alvast bij iedere lening met 2 ontleners zo.
Als enige ontlener moet je overal altijd een SSV van 100% nemen, maar aangezien je maar alleen bent en dus maar 1 SSV hebt, kan het wel zijn dat ze je dan verplichten ook de brandverzekering erbij te nemen, dat weet ik niet zeker, maar het lijkt me logisch (niet vanuit ons standpunt, wel vanuit het hunne, aangezien ze minder verdienen aan extraatjes die bij de lening horen).
dat is alvast bij iedere lening met 2 ontleners zo.
Als enige ontlener moet je overal altijd een SSV van 100% nemen, maar aangezien je maar alleen bent en dus maar 1 SSV hebt, kan het wel zijn dat ze je dan verplichten ook de brandverzekering erbij te nemen, dat weet ik niet zeker, maar het lijkt me logisch (niet vanuit ons standpunt, wel vanuit het hunne, aangezien ze minder verdienen aan extraatjes die bij de lening horen).
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Cardif is volgens mij de goedkoopste schuldsaldoverzekeraar op de markt.AJBS schreef:Bij welke bank? Bij KBC geven ze je vlotjes 30%.IVD schreef:Wij hebben 10% karting op de SSV uit de brand kunnen slepen, maar meer ook niet blijkbaar.
Mijn indruk is dat Argenta vaak de goedkoopste SSV heeft.