Hypothecaire lening als belgische expat
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Hypothecaire lening als belgische expat
Beste spaargids.be forumleden,
Dit onderwerp is reeds enkele keren aan bod gekomen, maar nooit is een sluitend antwoord op de vraag geformuleerd.
Anno 2019 is de situatie ook veranderd, zeker de policy bij de banken en is de oplossing moeilijker dan ooit.
Ikzelf slaagde er afgelopen week NIET in om een lening vast te krijgen bij een belgische bank (en ik probeerde bij zowat alle banken die ik ken).
Mijn situatie:
Ik werk als Belg in een niet Europees land en wordt uitbetaald in USD op een buitenlandse rekening.
Ik zou graag een lening afsluiten in Belgie om te kunnen investeren in vastgoed.
Policy banken:
Wij kunnen geen beslag leggen op uw buitenlands loon en zijn bovendien vatbaar en afhankelijk van een mogelijks sterke koerswijwiging van een andere munt dan de EURO.
Gevolg: ik vind geen enkele bank, ondanks een positieve financiele situatie, die mij wilt helpen.
Graag uw raad, mogelijke oplossingen, contacten die ik kan aanspreken, enz...
Dankjewel.
Niels
Dit onderwerp is reeds enkele keren aan bod gekomen, maar nooit is een sluitend antwoord op de vraag geformuleerd.
Anno 2019 is de situatie ook veranderd, zeker de policy bij de banken en is de oplossing moeilijker dan ooit.
Ikzelf slaagde er afgelopen week NIET in om een lening vast te krijgen bij een belgische bank (en ik probeerde bij zowat alle banken die ik ken).
Mijn situatie:
Ik werk als Belg in een niet Europees land en wordt uitbetaald in USD op een buitenlandse rekening.
Ik zou graag een lening afsluiten in Belgie om te kunnen investeren in vastgoed.
Policy banken:
Wij kunnen geen beslag leggen op uw buitenlands loon en zijn bovendien vatbaar en afhankelijk van een mogelijks sterke koerswijwiging van een andere munt dan de EURO.
Gevolg: ik vind geen enkele bank, ondanks een positieve financiele situatie, die mij wilt helpen.