Hypothecaire lening als belgische expat
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Hypothecaire lening als belgische expat
Beste spaargids.be forumleden,
Dit onderwerp is reeds enkele keren aan bod gekomen, maar nooit is een sluitend antwoord op de vraag geformuleerd.
Anno 2019 is de situatie ook veranderd, zeker de policy bij de banken en is de oplossing moeilijker dan ooit.
Ikzelf slaagde er afgelopen week NIET in om een lening vast te krijgen bij een belgische bank (en ik probeerde bij zowat alle banken die ik ken).
Mijn situatie:
Ik werk als Belg in een niet Europees land en wordt uitbetaald in USD op een buitenlandse rekening.
Ik zou graag een lening afsluiten in Belgie om te kunnen investeren in vastgoed.
Policy banken:
Wij kunnen geen beslag leggen op uw buitenlands loon en zijn bovendien vatbaar en afhankelijk van een mogelijks sterke koerswijwiging van een andere munt dan de EURO.
Gevolg: ik vind geen enkele bank, ondanks een positieve financiele situatie, die mij wilt helpen.
Graag uw raad, mogelijke oplossingen, contacten die ik kan aanspreken, enz...
Dankjewel.
Niels
Dit onderwerp is reeds enkele keren aan bod gekomen, maar nooit is een sluitend antwoord op de vraag geformuleerd.
Anno 2019 is de situatie ook veranderd, zeker de policy bij de banken en is de oplossing moeilijker dan ooit.
Ikzelf slaagde er afgelopen week NIET in om een lening vast te krijgen bij een belgische bank (en ik probeerde bij zowat alle banken die ik ken).
Mijn situatie:
Ik werk als Belg in een niet Europees land en wordt uitbetaald in USD op een buitenlandse rekening.
Ik zou graag een lening afsluiten in Belgie om te kunnen investeren in vastgoed.
Policy banken:
Wij kunnen geen beslag leggen op uw buitenlands loon en zijn bovendien vatbaar en afhankelijk van een mogelijks sterke koerswijwiging van een andere munt dan de EURO.
Gevolg: ik vind geen enkele bank, ondanks een positieve financiele situatie, die mij wilt helpen.
Graag uw raad, mogelijke oplossingen, contacten die ik kan aanspreken, enz...
Dankjewel.
Niels
Re: Hypothecaire lening als belgische expat
Het zal wel één van de redenen zijn waarom mensen in die situatie vaak na verloop van tijd een vennootschap oprichten, en zichzelf 'verhuren' aan hun werkgever, en dan eigenlijk als Belg in dienst gaan bij die Belgische vennootschap, en zich vanuit die vennootschap een loontje uitbetalen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik ben er vorig jaar met enige moeite in geslaagd om toch een lening te bemachtigen. Situatie: werken (en loon) in het VK, koophuis in BE. Vele banken haakten af om de reden die jij al aangaf. Fortis en ING wilden wel meedenken (en Fortis heeft uiteindelijk ook de lening lopen). Cruciaal in het verhaal was wel het inkomen van mijn partner uit BE. Mocht dat er niet geweest zijn, was het m.i. zeer moeilijk geweest.
Hoe kun jij de bank de garantie geven dat zij geen verlies zullen leiden?Graag uw raad, mogelijke oplossingen, contacten die ik kan aanspreken, enz...
Een lage quotiteit zal zeker helpen. 50% of zo?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Hi,
wij kampen met hetzelfde probleem... Indien u een oplossing gevonden hebt gelieve ons op de hoogte te stellen, wij zullen hetzelfde doen!
Groeten.
wij kampen met hetzelfde probleem... Indien u een oplossing gevonden hebt gelieve ons op de hoogte te stellen, wij zullen hetzelfde doen!
Groeten.