Hypothecaire lening en groene lening vervroegd terugbetalen
TIP
Hypothecaire lening en groene lening vervroegd terugbetalen
Nu met de lage rentes op spaarboekjes ben ik aan't denken om mijn leningen vervroegd terug te betalen .
Ik moet mijn hypothecaire lening en een groene lening ( zonnepanelen ) nog afbetalen tot 2016.
Kan ik beide vervroegd terugbetalen en dan fiscaal gezien , mijn hypothecaire vervangen door een levensverzekering ?
Doe ik fiscaal gezien hiermee een goede of slechte zaak ? Wat is jullie advies ( voor ik naar de bank ga )
Ik moet mijn hypothecaire lening en een groene lening ( zonnepanelen ) nog afbetalen tot 2016.
Kan ik beide vervroegd terugbetalen en dan fiscaal gezien , mijn hypothecaire vervangen door een levensverzekering ?
Doe ik fiscaal gezien hiermee een goede of slechte zaak ? Wat is jullie advies ( voor ik naar de bank ga )
Re: Hypothecaire lening en groene lening vervroegd terugbeta
Wat is het verschil in belastingen met of zonder leningen ?
simulatie doen met en zonder lening en met premie leven.
dat zal alvast al opleveren of het een goed idee is.
levensverzekering is nu een mooi bedrag maar binnen x jaar
als vb met mijn levens verzekering bij afsluiten een huis mee kopen
nu nog amper een deftige auto type sharan.
simulatie doen met en zonder lening en met premie leven.
dat zal alvast al opleveren of het een goed idee is.
levensverzekering is nu een mooi bedrag maar binnen x jaar

als vb met mijn levens verzekering bij afsluiten een huis mee kopen
nu nog amper een deftige auto type sharan.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb alles is berekend en indien ik mijn hypothecaire lening vervroegd zou afbetalen ( loopt nog 4 jaar ) en vervang door een levensverzekering. Rekening houdend met fiscaal nadeel , rente verlies op spaargeld , afkopen lening , ....
doe ik over de 4 jaar een verlies van ong 3700 EUR.
Maar alles laten zoals het nu is
doe ik over de 4 jaar een verlies van ong 3700 EUR.
Maar alles laten zoals het nu is

Als je een levensverzekering fiscaal inbrengt, 30 % belastingwinst, + eventueel minder gemeentebelasting te betalen, een tip, laat deze levensverzekering doorlopen tot je 99 jaar. Wil je na je pensioen nog gaan bijverdienen, kun je nog premies storten, zo heeft mijn makelaar het mij tenminste uitgelegd.
patrick1 schreef:Als je een levensverzekering fiscaal inbrengt, 30 % belastingwinst, + eventueel minder gemeentebelasting te betalen, een tip, laat deze levensverzekering doorlopen tot je 99 jaar. Wil je na je pensioen nog gaan bijverdienen, kun je nog premies storten, zo heeft mijn makelaar het mij tenminste uitgelegd.
Daar moet je niet voor bijverdienen, een gewone rustende gepensioneerd kan dat ook, en het geld daarna onmiddellijk na de storting ( na je 65 uiteraard ) afhalen gaat ook zonder fiscale penalisatie
@ paul
Als je als gepensioneerde geen belastingen moet betalen, heeft het dan zin om nog te storten in je levensverzekering, daarom dacht ik dat je inkomen moest hebben.
Natuurlijk is 30 % belastingwinst reuze als je op pensioen bent, daarom heb ik de levensverzekering tot mijn 99 jaar laten lopen.
Als je als gepensioneerde geen belastingen moet betalen, heeft het dan zin om nog te storten in je levensverzekering, daarom dacht ik dat je inkomen moest hebben.
Natuurlijk is 30 % belastingwinst reuze als je op pensioen bent, daarom heb ik de levensverzekering tot mijn 99 jaar laten lopen.