Hypothecaire renovatielening
TIP
Hypothecaire renovatielening
Vandaag eerste info gaan inwinnen over een renovatielening.
Het zou gaan om een bedrag van 10000 - 15000 Euro op 10 jaar.
Het te renoveren huis is van 2003 volledig afbetaald.
Daar ik geen klant ben, moet ik blijkbaar maandelijks mijn inkomen op een zichtrekening bij die bank laten storten.
De bankbediende legde mij ijverig uit dat dit voor de bank een waarborg was mocht er met mij iets gebeuren.
Is mijn afbetaald huis voor de bank dan geen voldoende waarborg voor zo'n bescheiden leenbedrag?
Of begrijp ik er echt niks van?
Vergeef het mij dan, want het is meer dan 30 jaar geleden dat ik een woonlening afgesloten heb.
Het zou gaan om een bedrag van 10000 - 15000 Euro op 10 jaar.
Het te renoveren huis is van 2003 volledig afbetaald.
Daar ik geen klant ben, moet ik blijkbaar maandelijks mijn inkomen op een zichtrekening bij die bank laten storten.
De bankbediende legde mij ijverig uit dat dit voor de bank een waarborg was mocht er met mij iets gebeuren.
Is mijn afbetaald huis voor de bank dan geen voldoende waarborg voor zo'n bescheiden leenbedrag?
Of begrijp ik er echt niks van?
Vergeef het mij dan, want het is meer dan 30 jaar geleden dat ik een woonlening afgesloten heb.