Hypotheek vervroegd afbetalen met "gewone lening"
TIP
Hypotheek vervroegd afbetalen met "gewone lening"
Hallo,
Heeft iemand zijn hypotheek al vervroegd terugbetaald met een andere lening dan een hypotheeklening?
Mijn situatie: Ik moet nog 8 jaar en 4 maanden afbetalen aan mijn huis, maar ik kan de hypotheeklening niet meer inbrengen voor belastingvermindering.
Ik heb een groene lening lopen voor zonnepanelen en ... en nu breng ik deze in voor aftrek van belastingen, daar ik er iedere jaar 250€ voordeel mee heb.
Nu was ik aan het denken voor mijn hypotheek vervroegd af te lossen met een andere "goedkopere lening", waar ik geen notariskosten enzo.. moet voor betalen.
Mijn lening is vast 4,24%
Zou dit mogelijk zijn, dan kan ik ook weg bij deze bank waar de lening loopt, want dan heb ik daar niets meer.
Met vriendelijke groet,
chris
Heeft iemand zijn hypotheek al vervroegd terugbetaald met een andere lening dan een hypotheeklening?
Mijn situatie: Ik moet nog 8 jaar en 4 maanden afbetalen aan mijn huis, maar ik kan de hypotheeklening niet meer inbrengen voor belastingvermindering.
Ik heb een groene lening lopen voor zonnepanelen en ... en nu breng ik deze in voor aftrek van belastingen, daar ik er iedere jaar 250€ voordeel mee heb.
Nu was ik aan het denken voor mijn hypotheek vervroegd af te lossen met een andere "goedkopere lening", waar ik geen notariskosten enzo.. moet voor betalen.
Mijn lening is vast 4,24%
Zou dit mogelijk zijn, dan kan ik ook weg bij deze bank waar de lening loopt, want dan heb ik daar niets meer.
Met vriendelijke groet,
chris
Re: Hypotheek vervroegd afbetalen met "gewone lening"
Hou je wel rekening dat je bij die bank afkoopkosten zal moeten betalen? Het betreft 3 maanden interest.
En ik vrees dat je moeilijk ergens anders een lening gaat kunnen krijgen zonder enige borg (en borg is beschrijf bij notaris).
Maar wat is je vraag eigenlijk?
En ik vrees dat je moeilijk ergens anders een lening gaat kunnen krijgen zonder enige borg (en borg is beschrijf bij notaris).
Maar wat is je vraag eigenlijk?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Een hypotheeklening is nu éénmaal een erg "goedkope" lening, juist omdat je daar een hypotheek ( = een waarborg ) tegenoverstelt.
Je gaat dus geen goedkopere lening vinden om die andere lening af te betalen.
Je gaat dus geen goedkopere lening vinden om die andere lening af te betalen.
Al bekeken om te vervangen door een goedkopere hypotheeklening( of een hypothecair mandaat=minder kosten: http://www.test-aankoop.be/lenen/een-hy ... 518483.htm" onclick="window.open(this.href);return false;) bij andere bank ,maar vrees dat resterende looptijd beetje kort is om nog veel voordeel te doen.