Hypotheek voor goud
TIP
Hypotheek voor goud
Kan je vastgoed als onderpand gebruiken om goud aan te kopen?
Re: Hypotheek voor goud
Wel opvallend dat zulke vragen steeds opduiken als de prijs van goud/aandelen/... piekt.
Je moet een hypotheek nemen net voor de prijs begint te stijgen, niet erna!
On topic:
Waarschijnlijk wel ja. Stap bij de bank binnen en zeg dat je een veranda wil zetten van bijv 30.000€.
Zet geen veranda en koop goud ermee.
Je moet een hypotheek nemen net voor de prijs begint te stijgen, niet erna!

On topic:
Waarschijnlijk wel ja. Stap bij de bank binnen en zeg dat je een veranda wil zetten van bijv 30.000€.
Zet geen veranda en koop goud ermee.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
euhm nee
Hypotheken dienen om vastgoed te financieren,
Hetzij aankoop onroerend of verbouwingen.
Hiervan moet je altijd bewijs leveren; compromis of via facturen opnemen.
Goud aankopen zal je hiermee niet kunnen financieren.
Hypotheken dienen om vastgoed te financieren,
Hetzij aankoop onroerend of verbouwingen.
Hiervan moet je altijd bewijs leveren; compromis of via facturen opnemen.
Goud aankopen zal je hiermee niet kunnen financieren.
Vergeet het maar. De bank zal het geleende bedrag zelf overschrijven naar de begunstigde van de geleverde werken.
Jamaar gasten, jullie spreken naast de kwestie. Jullie doen alsof de topicstarter een frauduleuze hypotheek wil aanvragen op vastgoed/verbouwing dat/die niet bestaat.
Ik denk niet dat dit het geval is. Dus indien de topicstarter een eigendom heeft waar nog geen hypotheek op ligt of waar een heropname mogelijk is, zal de bank helemaal geen vragen stellen wat meneer met de euro's wil doen.
Ik denk niet dat dit het geval is. Dus indien de topicstarter een eigendom heeft waar nog geen hypotheek op ligt of waar een heropname mogelijk is, zal de bank helemaal geen vragen stellen wat meneer met de euro's wil doen.
Afgezien daarvan kun je je afvragen of het verstandig is om te lenen om goud te kopen. Het is niet zeker dat goud vanaf nu altijd duurder zal worden. Na een piek volgt gewoonlijk een crash.

Lijkt me omslachtig als het om meerdere leveranciers gaat of als je de werken grotendeels zelf zal uitvoeren. (of we leven in België: grotendeels in het zwart)
Maar kan zijn.
Meer lenen dan nodig bij aankoop van een huis kan ook altijd. De overgebleven spaarcenten kunnen dan in goud gestoken worden. Maar wat Yaris ook zei, geen idee of dat verstandig is.
(Dit hoeft trouwens niet per se te leiden tot een hogere rentevoet. Bij het aangaan van onze lening in 2011 geloofden ze ons op ons woord dat we na aankoop onze spaarcenten nog in een renovatie zouden steken. De verkregen rentevoet was er eentje dat enkel kon bekomen worden met quotiteit <80%. Achteraf 0 controle of er effectief gerenoveerd werd.)
-
- Full Member
- Contacteer:
Dit is gevaarlijk onjuist advies.Poldermol schreef: ↑25 augustus 2019, 12:37 Jamaar gasten, jullie spreken naast de kwestie. Jullie doen alsof de topicstarter een frauduleuze hypotheek wil aanvragen op vastgoed/verbouwing dat/die niet bestaat.
Een bank vraagt altijd bewijs voor een wederopname. Doel moet vastgoed/verbouwingen zijn. Anders krijg je amerikaanse toestanden zoals in 2008
Altijd? Is dat wetgeving dan? Een bank wil voornamelijk kredieten verstrekken met voldoende onderpand. Al de rest is bijzaak voor hen.sofienemie schreef: ↑26 augustus 2019, 08:09 Dit is gevaarlijk onjuist advies.
Een bank vraagt altijd bewijs voor een wederopname. Doel moet vastgoed/verbouwingen zijn. Anders krijg je amerikaanse toestanden zoals in 2008![]()
Of het een goed idee is laat ik buiten beschouwing, maar lenen om te investeren is zeker en vast niet altijd een slecht idee. Risicovrij is het uiteraard niet.
Bij wijze van spreken 100.000 EUR lenen (als je effectief kan lenen van iemand) om te investeren na de crash van 2008 -> top idee. Nu? Tja, letterlijk alles staat duur, dus ik zou het zelf niet doen, maar dat is ook deels door de gratis geld politiek.
De vraag is ook hoe realistisch het is dat die waarderingen nog significant naar beneden komen in de komende 5 jaar. Bij de minste tekenenen van recessie willen ze meteen de geldpers weer aanzetten.
Toen wij een wederopname deden van 25.000 euro met verschillende aannemers moest ik de facturen binnen brengen bij de bank. De bank heeft dan telkens het factuurbedrag gestort op mijn rekening waarna ik het heb doorgestort aan de respectievelijke aannemers. Na einde van de werken was er nog een bedrag over. Je kan altijd zeggen dat je werken zelf doet maar dan gaan ze vragen naar bonnetjes van aangekochte materialen.
Het zou al te gemakkelijk zijn om een beetje te liegen, geld te incasseren voor een verbouwing en dan pakweg aandelen of een Porsche te kopen en het dan nog inbrengen in de woonbonus
Een hypotheek nemen op een al afbetaald huis om andere dingen te kopen dat zijn inderdaad amerikaanse en gevaarlijke toestanden.
Het zou al te gemakkelijk zijn om een beetje te liegen, geld te incasseren voor een verbouwing en dan pakweg aandelen of een Porsche te kopen en het dan nog inbrengen in de woonbonus

Een hypotheek nemen op een al afbetaald huis om andere dingen te kopen dat zijn inderdaad amerikaanse en gevaarlijke toestanden.
Bij twijfelachtige ontleners zullen ze dit zeker vragen. Maar als topicopener bvb met een huis zit dat voor 3/4 afbetaald is, en hij wil zijn LTV ratio opkrikken naar 50% kan ik u garanderen dat een bank niet te veel vragen zal stellen en blij zijn dat ze een extra krediet kunnen verstrekken aan een betrouwbare ontlener.sofienemie schreef: ↑26 augustus 2019, 08:09
Dit is gevaarlijk onjuist advies.
Een bank vraagt altijd bewijs voor een wederopname. Doel moet vastgoed/verbouwingen zijn. Anders krijg je amerikaanse toestanden zoals in 2008![]()
Indien ontlener een nieuwe klant zou zijn en/of een dubieuze geschiedenis heeft (bvb gelijktijdig een autolening lopen, af en toe kredietkaartschulden etc) dan mag je er inderdaad gerust van zijn dat ze extra voorwaarden/garanties zullen eisen.
De topicstarter vroeg trouwens niet of het een goed idee is of wenselijk, enkel of het mógelijk is.