IBAN reknr niet altijd even lang?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
IBAN reknr niet altijd even lang?
Ik dacht dat IBAN rekeningnummers ingevoerd waren om alle rekeningen binnen europa van hetzelfde formaat te voorzien?
Gisteren heb ik iets besteld via overschrijving vanuit Nederland. Daarop vroeg ik per mail de IBAN en BIC gegevens. Ik kreeg antwoord terug dat vanuit België op rekeningnr NL67 INGB xxxx xxxx xx moest gestort worden. Dat vond ik raar omdat ik dacht dat IBAN nummers altijd 4 groepjes van 4 cijfers waren maar ik dacht: ik copy/paste gewoon dit nummer en ik zie wel of het lukt om de overschrijving te doen.
Het geld is wel van mijn rekening maar ik zie nu op mijn rekeninguittreksel dat daarop staat:
Overschrijving SEPA NL67INGBxxxxxxx
xxx
het rekeningnr is dus afgekapt na 15 tekens en de 3 laatste cijfers staan op de volgende regel. Gaat deze overschrijving volgens jullie goed toekomen? Ben in ieder geval wel al de centjes kwijt...
Gisteren heb ik iets besteld via overschrijving vanuit Nederland. Daarop vroeg ik per mail de IBAN en BIC gegevens. Ik kreeg antwoord terug dat vanuit België op rekeningnr NL67 INGB xxxx xxxx xx moest gestort worden. Dat vond ik raar omdat ik dacht dat IBAN nummers altijd 4 groepjes van 4 cijfers waren maar ik dacht: ik copy/paste gewoon dit nummer en ik zie wel of het lukt om de overschrijving te doen.
Het geld is wel van mijn rekening maar ik zie nu op mijn rekeninguittreksel dat daarop staat:
Overschrijving SEPA NL67INGBxxxxxxx
xxx
het rekeningnr is dus afgekapt na 15 tekens en de 3 laatste cijfers staan op de volgende regel. Gaat deze overschrijving volgens jullie goed toekomen? Ben in ieder geval wel al de centjes kwijt...
Re: IBAN reknr niet altijd even lang?
de lengte van iban verschilt naargelang het land
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Voor de samenstelling van de IBAN per land zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Internatio ... unt_Number" onclick="window.open(this.href);return false;
oké, weer wat bijgeleerd. Het gekregen rekeningnummer ziet er een geldig nederlands formaat uit dus de overschrijving zal dan wel correct uitgevoerd worden door het te copy/pasten i guess...