iBike repareert geen supermarktfietsen: is dat nieuw dan ?
Re: iBike repareert geen supermarktfietsen: is dat nieuw dan ?
wie zou het meeste verdienen ? DENK de verkopers
Re: iBike repareert geen supermarktfietsen: is dat nieuw dan ?
Indien je alles naleest, dan zal je zien dat ik al stelde dat ook de A-merken made in Taiwan zijn.netwerken schreef: ↑12 augustus 2017, 15:19 Frame maakt wel degelijk veel uit van wat een fiets is. 105 vs Ultegra is voor wielertoeristen een leuk discussiepunt, maar de fietsen in de prijsklasse 500 euro hebben veel slechtere versnellingen ed geïnstalleerd.
Het label "made in China" wil echt niets zeggen. Je hebt goede en slechte merken in China, net zoals je dat in Europa hebt. Je denkt toch niet dat de fietsen bij een duurdere lokale fietshandelaar uit duurdere landen komen? Het "made in Italy" voor schoenen, kledij, fietsen is puur marketing. De laatste stap gebeurt dan nog in Italie, maar in een geglobaliseerde wereld bevat elk eindproduct items vanover de hele wereld.
U komt waarschijnlijk uit een andere generatie Zeezot, met te rekenen op dealers in invoeders. U lijkt wantrouwig over internetverkoop, alsof dat synoniem is voor mindere kwaliteit. Ik rij op een Canyon racefiets, gekocht via internet rechtstreeks van de fabrikant. Topkwaliteit. Het verkoopkanaal of land van origine is een zeer slechte indicator van kwaliteit.
Als je een Canyon hebt, dan heb je wel degelijk een degelijke fiets (ongeacht welk model). Zou er niet wantrouwig tegenover staan om een Canyon online te kopen. Is een A-merk. Maar zou er dan wel bewust van zijn dat de lokale fietsenmaker niet veel zin heeft om eraan te werken.
Ik heb niet gezegd dat het frame niet belangrijk is. Het is slechts een deel van de fiets. Het frame moet in 1ste instantie passen. Verder zeg ik enkel dat men de fietsen van een bep. prijsklasse moet vergelijken en kijken dewelke het beste is afgemonteerd. Dit moet dan de doorslag geven.
Heb trouwens met mijn A-merk (Cervelo) ook een gebarsten frame gehad. Gewoon vervangen onder garantie zonder dat ik iets heb gedaan (enkel gemeld bij de dealer).
Voor mijn huidige conditie zou ik zelfs de carbon fiets niet van stal halen. dat is de fiets om te koersen. Voor de normale duurtrainingen heb ik een echt werkpaard staan (handmade in Belgium => scandium frame).
En die iBike snap ik echt niet. Als je te lui bent om te trappen, dan moet je een brommer kopen. Als ik wat train,... dan rijd ik sneller dan 45 km/h. Echt cool om naast zo"n brommertje 45km/h te gaan rijden en vragen dat ze niet harder kunnen. Als ze dan neen zeggen,... tandje bij en eraf rijden. LOL
Re: iBike repareert geen supermarktfietsen: is dat nieuw dan ?
En die iBike snap ik echt niet. Als je te lui bent om te trappen, dan moet je een brommer kopen. Als ik wat train,... dan rijd ik sneller dan 45 km/h. Echt cool om naast zo"n brommertje 45km/h te gaan rijden en vragen dat ze niet harder kunnen. Als ze dan neen zeggen,... tandje bij en eraf rijden. LOL
[/quote]
Niet iedereen die zo'n fiets koop is te lui om te trappen en niet iedereen kan 45 km /u halen op een gewone fiets. Ik moedig je zelfs aan om een carrière switch te maken indien jij dat op het gemakske kan halen...
En wanneer men zegt dat je op een elektrische fiets geen moeite moet doen of zelfs niet moet trappen heeft geen flauw idee waar hij/zij over spreekt.
[/quote]
Niet iedereen die zo'n fiets koop is te lui om te trappen en niet iedereen kan 45 km /u halen op een gewone fiets. Ik moedig je zelfs aan om een carrière switch te maken indien jij dat op het gemakske kan halen...
En wanneer men zegt dat je op een elektrische fiets geen moeite moet doen of zelfs niet moet trappen heeft geen flauw idee waar hij/zij over spreekt.
Re: iBike repareert geen supermarktfietsen: is dat nieuw dan ?
Net hetzelfde zoals op de voetbal. De beste trainers/refs staan naast het grasveld. Aan Zeezot is een talent verloren gegaan. Tenzij het verkopen van bluf ook als talent aanzien wordt. 

Re: iBike repareert geen supermarktfietsen: is dat nieuw dan ?
Ik dacht dit topic over iBike ging en niet over E-bikesZeezot schreef: ↑12 augustus 2017, 17:29 ...
En die iBike snap ik echt niet. Als je te lui bent om te trappen, dan moet je een brommer kopen. Als ik wat train,... dan rijd ik sneller dan 45 km/h. Echt cool om naast zo"n brommertje 45km/h te gaan rijden en vragen dat ze niet harder kunnen. Als ze dan neen zeggen,... tandje bij en eraf rijden. LOL



Re: iBike repareert geen supermarktfietsen: is dat nieuw dan ?
Op deze opmerking was ik aan het wachten.
Tegenwoordig worden er tal van soortgelijke termen gebruikt en is het soms echt wel moeilijk om te volgen. Is dit een gebrek aan kennis van de moedertaal? Een ander topic maar toch wel grappig hoe een verhaal een richting kan worden gestuurd.
En dat van die 45km/h was ook een extreem standpunt,... maar daar dient zo'n forum toch voor? Als we op het einde van de rit open dan een objectieve conclusie kunnen trekken.
Wel voeg ik eraan toe dat wielertoeristen niet onderschat moeten worden. De groep hier uit de buurt rijdt bijna dagelijks en die klokken altijd boven de 40km/h gemiddeld af. Om die snelheid te halen moet altijd minstens 45km/ worden gefietst. In de groep rijden dan ook profs mee ;-). En geloof me die winnen niet altijd hahahahah
Tegenwoordig worden er tal van soortgelijke termen gebruikt en is het soms echt wel moeilijk om te volgen. Is dit een gebrek aan kennis van de moedertaal? Een ander topic maar toch wel grappig hoe een verhaal een richting kan worden gestuurd.
En dat van die 45km/h was ook een extreem standpunt,... maar daar dient zo'n forum toch voor? Als we op het einde van de rit open dan een objectieve conclusie kunnen trekken.
Wel voeg ik eraan toe dat wielertoeristen niet onderschat moeten worden. De groep hier uit de buurt rijdt bijna dagelijks en die klokken altijd boven de 40km/h gemiddeld af. Om die snelheid te halen moet altijd minstens 45km/ worden gefietst. In de groep rijden dan ook profs mee ;-). En geloof me die winnen niet altijd hahahahah
Re: iBike repareert geen supermarktfietsen: is dat nieuw dan ?
Die wielerterroristen klokken dan ook massaal doping naar binnen of hebben er 3000 euro voor over om een motortje in hun kader te laten inbouwen. Alles om maar te kunnen stoefen over hoe snel ze wel kunnen rijden. Who cares zou ik zeggen.
Re: iBike repareert geen supermarktfietsen: is dat nieuw dan ?
Niet echt onze moedertaal, maar een van de tegenwoordig veel gebruikte Engelse afkortingen.
Ik geef toe dat het voor mij ook nieuw was, maar iBike is de naam van een fietsenwinkel met een aantal filialen in het Antwerpse, die onlangs in het nieuws geweest is omdat ze daar alleen eigen merken willen herstellen.
-->Engelse uitspraak [aai-baaik] (ik-fiets).
Daartegenover staat de algemeen gebruikte term "E-bike" voor Elektrische fiets. -->Engelse uitspraak [ie-baaik].
Ik begrijp de verwarring.

Re: iBike repareert geen supermarktfietsen: is dat nieuw dan ?
hahahah,... dan hebben ze ook een E-bike hé,... de luierikken.
Zijn trouwens profs die het ook hebben ;-). En dan achteraf, als het uitkomt, wenen dat het hun fiets niet was maar van een vriend en dat die toevallig tussen de reservefieten stond. Ik zou zo zeggen (vals)gespeeld en verloren. Vals spelen is toegelaten zolang je niet wordt betrapt, maar als je wordt betrapt, dan moet je dat ook kunnen toegeven.
Dat van die doping wordt wel wat afgezaagd. In de lokale gym wordt meer gebruikt. En dat zijn niet enkel bodybuilders hoor. Die verhaaltjes van véél slapen, goed eten,... zijn mss geloofwaardig voor de buitenwereld, maar "binnenskamers" worden er wel andere verhaaltjes verteld hoor.
Re: iBike repareert geen supermarktfietsen: is dat nieuw dan ?
Net zoals het niet geloofwaardig is dat een veertiger met een toogzweer en een te klein wielerpakske een gemiddelde van 40 per uur rijdt. Of het moet speciaal bier zijn dat ze in hun stamcafe hebben.
Maar we wijken af.
Maar we wijken af.
Re: iBike repareert geen supermarktfietsen: is dat nieuw dan ?
zo eentje met een verborgen motor in zijn wiel of zo
Re: iBike repareert geen supermarktfietsen: is dat nieuw dan ?
Ik begrijp eigenlijk niet wat jullie op spaargids daar nu verkeerd aan vinden.voodoo schreef: ↑11 augustus 2017, 20:22Dat is het hem net Paul.paul schreef: ↑11 augustus 2017, 20:16 los van het financiele ( waar het de fietshandelaars wel overgaat ) denk ik ook dat het niet leuk is om herstellingen aan goedkope brol te moeten doen, die van iemand anders komt.
Als je dat herstelt dan is er volgende week weer iets anders aan die fiets kapot enz.
Die fietsenmannen zeggen zelf dat ze werk in overvloed hebben. Dan snap ik wel dat jobfierheid de bovenhand neemt en dat je enkel je eigen klanten wil helpen.
Los ervan dat als je hen een nieuwe fiets kunt verkopen je gemakkelijk 200 euro per fiets kunt vangen?
500 voor een e-bike?
Dat is, zoals reeds gezegd, nu eenmaal het kapitalistisch model en de open markteconomie.
Als je niet wil dat een zelfstandige fietsenmaker verdient (en de bedragen die jij stelt zijn bruto zelfs aan de lage kant maar netto is het iets anders want zijn werkingskosten moeten er ook nog af) op zijn uren en goederen moet je idd de keuze maken en in een grote keten kopen of nog beter online. Je betaalt dan minder (en dat is je goed recht maar ook een eigen keuze) maar moet dan ook beseffen dat een ander niet voor die keuze (als je wel service of kennis nodig hebt) moet opdraaien als hij dat zelf niet wil.
Zo kan je even goed beginnen te zagen dat een fles wijn in een restaurant 3 tot 6 keer duurder is dan bij AH.
En als het toegelaten is (vrij keuze van de horecauitbaterwant daar is dat nog een uitzondering) om met je eigen fles wijn gekocht bij x te komen aanzetten betaal je ook kurkrecht. Of verwacht je ook dat je in een restaurant terecht kan met een mandje ingrediënten van de Colruyt en de kok vraagt daar iets lekkers van te koken tegen zijn werkuurtarief? Om dan waarschijnlijk nadien aan tafel een geanimeerd gesprek te kunnen opbouwen over de schandalig hoge uurlonen in de horeca.

Re: iBike repareert geen supermarktfietsen: is dat nieuw dan ?
Teveel boma-worsten gegeten en moet dringend naar het wc.Net zoals het niet geloofwaardig is dat een veertiger met een toogzweer en een te klein wielerpakske een gemiddelde van 40 per uur rijdt. Of het moet speciaal bier zijn dat ze in hun stamcafe hebben.
Maar we wijken af.


Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 
