Iemand de laatste tijd nog een nieuwe TAK21 gestart?
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Iemand de laatste tijd nog een nieuwe TAK21 gestart?
vandaag de dag brengen getrouwheidsspaarrekeningen ook geen bal meer op.
ik heb daar wat reserve staan die ik defensief en verstandig
wil beleggen.
dan kwam ik terecht bij TAK21
ik heb er al een paar, dus ze zijn mij niet vreemd
TAK21 is ook geen hoog vlieger, dat weet ik wel, maar het doet wel beter dan de getrouwheidsspaarrekeningen en dat is net de bedoeling. het geld kan ik ook 8 jaar en meer missen (het is ook geen grote som)
iemand een suggestie qua TAK21
ik heb daar wat reserve staan die ik defensief en verstandig

dan kwam ik terecht bij TAK21
ik heb er al een paar, dus ze zijn mij niet vreemd
TAK21 is ook geen hoog vlieger, dat weet ik wel, maar het doet wel beter dan de getrouwheidsspaarrekeningen en dat is net de bedoeling. het geld kan ik ook 8 jaar en meer missen (het is ook geen grote som)
iemand een suggestie qua TAK21
Re: Iemand de laatste tijd nog een nieuwe TAK21 gestart?
Ik heb al een tijdje 4 TAK 21 lopen, doch heb in geen enkel nog een premie gestort sedert de taks verhoogd werd naar 2 %.
Momenteel ben ik niet dadelijk geneigd om er nog eentje bij te nemen, maar indien ik zou moeten kiezen zou ik zeker kiezen voor AFER EUROPE: een hoog rendement over een lange periode gezien en, indien je abonnee van TestAankoop bent, slechts een instapkost van 0,35 % en het instapbedrag bedraagt slechts 825 € en elke bijkomende storting kan al vanaf 150 €, hetgeen in vergelijking met de meeste andere TAK21 laag is.
Momenteel ben ik niet dadelijk geneigd om er nog eentje bij te nemen, maar indien ik zou moeten kiezen zou ik zeker kiezen voor AFER EUROPE: een hoog rendement over een lange periode gezien en, indien je abonnee van TestAankoop bent, slechts een instapkost van 0,35 % en het instapbedrag bedraagt slechts 825 € en elke bijkomende storting kan al vanaf 150 €, hetgeen in vergelijking met de meeste andere TAK21 laag is.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ben geen klant bij TA, maar deze AFER duikt hier wel regelmatig op.
FYI: rabobank heeft nog een actie tot eind augustus en betaalt je die extra 0.9% terug
FYI: rabobank heeft nog een actie tot eind augustus en betaalt je die extra 0.9% terug
Ik ben wat laat met die hele tak 21 zooi, maar ik was min of meer van plan om dit jaar een eerste te starten (evt. bij federale, lijkt me niet zo slecht. Wil geen lid worden van test aankoop
) voor het minimumbedrag. En dan elk volgend jaar of elke 2 jaar er een nieuwe te starten (en evt. bij te storten in oude), evt. bij een andere verzekeraar.
Voordelen:
- spreiding
- als de rente toch nog verder daalt, heb je dan toch iets
- stijgt de rente verlies je ook niet zoveel, want je belegt kleine bedragen (dat is relatief natuurlijk)
- over 8 jaar komt er elk jaar/2 jaar gratis geld vrij
wat denken jullie van zo'n strategie? Rest van beleggingsportefeuille grotendeels in aandelen, dus mag eens wat minder risico zijn ook
[PS. rabobank betaalt enkel terug op de tak21 van patronale, niet op de andere 2 die ze aanbieden]

Voordelen:
- spreiding
- als de rente toch nog verder daalt, heb je dan toch iets
- stijgt de rente verlies je ook niet zoveel, want je belegt kleine bedragen (dat is relatief natuurlijk)
- over 8 jaar komt er elk jaar/2 jaar gratis geld vrij
wat denken jullie van zo'n strategie? Rest van beleggingsportefeuille grotendeels in aandelen, dus mag eens wat minder risico zijn ook

[PS. rabobank betaalt enkel terug op de tak21 van patronale, niet op de andere 2 die ze aanbieden]
Wel vlieg uw plan is gelijk aan de mijne, elk jaar een tak21 voor een bescheiden bedrag, liefst bij een andere verzekeraar.
Dit geeft spreiding en zo krijg je door de jaren een gemiddeld rendement.
Na 8 jaar komen de centen vrij en de goede laat je lopen of je zoekt een betere mocht dat kunnen.
Net zoals bij u zoek ik een hogere opbrengst tegen een laag risico, ik hoop dit met een tak21 te bereiken.
Bedankt voor de correctie, nu weet je ineens in de welke ik geinteresseerd ben
Dit geeft spreiding en zo krijg je door de jaren een gemiddeld rendement.
Na 8 jaar komen de centen vrij en de goede laat je lopen of je zoekt een betere mocht dat kunnen.
Net zoals bij u zoek ik een hogere opbrengst tegen een laag risico, ik hoop dit met een tak21 te bereiken.
Bedankt voor de correctie, nu weet je ineens in de welke ik geinteresseerd ben

Zelf heb ik er ook een aantal en ik twijfel altijd om bij te storen of om weer een nieuwe (ergens anders) op te starten. Wat denken jullie daarvan? Volgens mij is het nadeel van een nieuwe wel dat de kosten telkens wel oplopen,.
Reeds enkele jaren in bezit van Credimo Credosecure en Integrale 786. Nu gekozen voor Patronale Starfix.
Uiteraard, niet alles in een korf, spreiden blijft de boodschap.
Binnenkort mijn Ethias First na 8 vette jaren plunderen :-)
Uiteraard, niet alles in een korf, spreiden blijft de boodschap.
Binnenkort mijn Ethias First na 8 vette jaren plunderen :-)
Voor je een tak 21 opent, moet je naar de rendementen uit het verleden kijken, geen garantie voor de toekomst akkoord, maar wie al 20 jaar na elkaar goede rendementen geeft is http://www.afer-europe.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk zelf naar hun rendementen, en vind me een betere, ik kijk uit naar jullie feedback
Kijk zelf naar hun rendementen, en vind me een betere, ik kijk uit naar jullie feedback
Wel veel kosten: stortingskosten 2%, administratieve beheerskosten 0.475%, arbitragekosten 0.2%, toegangsrecht 25€...buiten de taksen!patrick1 schreef:Voor je een tak 21 opent, moet je naar de rendementen uit het verleden kijken, geen garantie voor de toekomst akkoord, maar wie al 20 jaar na elkaar goede rendementen geeft is http://www.afer-europe.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb TAK21 gevonden bij BELFIUS met netto rentevoet van 2.25% + eventuele WD . (totale kosten= 2%+1.5%= 3.5%)
mouche schreef:Wel veel kosten: stortingskosten 2%, administratieve beheerskosten 0.475%, arbitragekosten 0.2%, toegangsrecht 25€...buiten de taksen!patrick1 schreef:Voor je een tak 21 opent, moet je naar de rendementen uit het verleden kijken, geen garantie voor de toekomst akkoord, maar wie al 20 jaar na elkaar goede rendementen geeft is http://www.afer-europe.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Je betaald eenmalig 25 €, dat is juist. De instapkosten beperk je tot 0.35 % als lid van test-aankoop, normaal 2 %.
Verleden jaar netto opbrengst 3.45 %.
Wat zijn de rendementen uit het verleden, de laatste, 10 jaar, 20 jaar, dat geeft je een idee.BertVWS schreef:Heb TAK21 gevonden bij BELFIUS met netto rentevoet van 2.25% + eventuele WD . (totale kosten= 2%+1.5%= 3.5%)
De 1.50 % instapkosten zijn veel te veel, onderhandel en betaal nooit meer dan 1 % instapkosten, tenzij je de verkopende bediende op jou kosten "rijk" wil maken.
Ik heb deze zomer (via spaargids) een patronale starfix afgesloten, er was promotie: 1% kosten terug en cadeaucheques.
Slim of dom, wie gaat het zeggen.
Ik kan allezins mijn geld niet verliezen.
Slim of dom, wie gaat het zeggen.
Ik kan allezins mijn geld niet verliezen.
Alleen pensioensparen niet.
Voor de rest wil ik rustig slapen.
Ik ben er tevreden mee.
Ben geen Johnny Thijs-man.
Voor de rest wil ik rustig slapen.
Ik ben er tevreden mee.
Ben geen Johnny Thijs-man.
Deze zou het nog kunnen worden, nog effe jullie advies.
http://www.rabobank.be/nl/producten/vas ... onale.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rabobank.be/nl/producten/vas ... onale.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;