Iemand dit al meegemaakt : Wijziging Datum
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Iemand dit al meegemaakt : Wijziging Datum
Als je geld overschrijft van een spaarrekening naar een andere bij dezelfde bank ,
blijven de datums van storting(getrouwheidspremie) bewaard. (onder bepaalde voorwaarde , overschrijving moet >500€ etc etc)
Nu ik deed begin januari 1 overschrijving van 1300€ van een spaarrekening naar een andere spaarrekening bij dezelfde bank.
Wat zie ik nu :
de "stortings"-datums van die 1300€ waren :
1) op de "van" spaarrekening : (dus daar waar ze opstonden VOOR de overschrijving)
100€ op 1jan 2020
200€ op 2jan 2019
500€ op 4jan 2018
480€ op 6jan 2019
20€ op 1 april 2018
2) op de "naar" spaarrekening : (dus daar waar ze nu opstaan NA de overschrijving)
100€ op 1jan
200€ op 2jan
500€ op 4jan
480€ op 6jan
20€ op 1juni !
HOE kan dit , dat die 20€ verschuift van 1apr naar 1juni
Ik heb onmiddellijk de vraag gesteld aan de bank , via hun contact form : op 13 januari.
tot nu toe : Geen Antwoord.
Eerder deze week heb ik gebeld naar die bank toe :
1 uur aan de lijn gehangen met een persoon die niet bekwaam genoeg was om te verstaan dat er een probleem was,
die dus niets afkende van spaarrekening - getrouwheidspremies etc....
Ik snap niet dat banken of bepaalde banken zulk volk aan een helpdesk durven zetten.
Heeft iemand dit ook ooit voor gehad ?
Of kan iemand mij uitleggen waarom dit zo is ?
mijn eerste idee was , dat dit een software fout bij de bank kon zijn.
blijven de datums van storting(getrouwheidspremie) bewaard. (onder bepaalde voorwaarde , overschrijving moet >500€ etc etc)
Nu ik deed begin januari 1 overschrijving van 1300€ van een spaarrekening naar een andere spaarrekening bij dezelfde bank.
Wat zie ik nu :
de "stortings"-datums van die 1300€ waren :
1) op de "van" spaarrekening : (dus daar waar ze opstonden VOOR de overschrijving)
100€ op 1jan 2020
200€ op 2jan 2019
500€ op 4jan 2018
480€ op 6jan 2019
20€ op 1 april 2018
2) op de "naar" spaarrekening : (dus daar waar ze nu opstaan NA de overschrijving)
100€ op 1jan
200€ op 2jan
500€ op 4jan
480€ op 6jan
20€ op 1juni !
HOE kan dit , dat die 20€ verschuift van 1apr naar 1juni
Ik heb onmiddellijk de vraag gesteld aan de bank , via hun contact form : op 13 januari.
tot nu toe : Geen Antwoord.
Eerder deze week heb ik gebeld naar die bank toe :
1 uur aan de lijn gehangen met een persoon die niet bekwaam genoeg was om te verstaan dat er een probleem was,
die dus niets afkende van spaarrekening - getrouwheidspremies etc....
Ik snap niet dat banken of bepaalde banken zulk volk aan een helpdesk durven zetten.
Heeft iemand dit ook ooit voor gehad ?
Of kan iemand mij uitleggen waarom dit zo is ?
mijn eerste idee was , dat dit een software fout bij de bank kon zijn.
Laatst gewijzigd door Ron op 19 maart 2021, 13:23, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Iemand dit al meegemaakt : Wijziging Datum
Het is vandaag 19 maart, hoe kun je dan al een overschrijving gedaan hebben op 1 april?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Allé jij snapt het ook al niet,
je werkt toevallig toch niet bij dezelfde bank .
de overschrijving is gedaan op 13 januari !
de dag dat die 20€ op spaarrekening VAN , kwam was 1 april 2018 ,
dus dat is de dag van getrouwheidspremie die bewaard blijft en mee moet overgenomen worden bij overschrijving naar de andere spaarrekening.
je werkt toevallig toch niet bij dezelfde bank .
de overschrijving is gedaan op 13 januari !
de dag dat die 20€ op spaarrekening VAN , kwam was 1 april 2018 ,
dus dat is de dag van getrouwheidspremie die bewaard blijft en mee moet overgenomen worden bij overschrijving naar de andere spaarrekening.
U bedoelt hiermee dat uw overschrijving van 1300€ werd opgesplitst in meerdere schijven. En dat de fout zich in de valutadata die u bij de verschillende transacties ziet staan in uw rekening overzicht bevindt? Of in uw intrestdetail/projectie?
Dag ,
inderdaad ik deed 1 overschrijving van 1300€.
Volgens het principe van LIFO gaan dan de bedragen over naar de andere rekening.
De Data voor berekening getrouwheidspremie van die bedragen bleven ongewijzigd , (wat correct is , bij overschrijving naar een andere rekening bij dezelfde bank)
BEHALVE voor die 20€ werd de datum veranderd van 1 april naar 1 juni .
en die vraag stelde ik aan de bank : Hoe kan dit dat die 2 maanden opschuift , die moet op 1 april blijven staan.
inderdaad ik deed 1 overschrijving van 1300€.
Volgens het principe van LIFO gaan dan de bedragen over naar de andere rekening.
De Data voor berekening getrouwheidspremie van die bedragen bleven ongewijzigd , (wat correct is , bij overschrijving naar een andere rekening bij dezelfde bank)
BEHALVE voor die 20€ werd de datum veranderd van 1 april naar 1 juni .
en die vraag stelde ik aan de bank : Hoe kan dit dat die 2 maanden opschuift , die moet op 1 april blijven staan.
Op het eerste zicht lijkt dit inderdaad om een fout te gaan en de enige die hier echt een antwoord op kan geven is uw bank.
Blijven proberen en hopen dat je een andere medewerker aan de lijn krijgt die het probleem wel ziet.
Mogen we weten over welke bank het gaat? Altijd goed om ze met naam te noemen. Ze lezen hier ook al wel eens mee en dat kan alleen in het belang van de klanten zijn.
Blijven proberen en hopen dat je een andere medewerker aan de lijn krijgt die het probleem wel ziet.
Mogen we weten over welke bank het gaat? Altijd goed om ze met naam te noemen. Ze lezen hier ook al wel eens mee en dat kan alleen in het belang van de klanten zijn.

Oef , eindelijk iemand die het snapt :-)
Ja ik heb net nog eens teruggebeld ... andere persoon aan de lijn .... gaat het opnemen met haar manager ... gaat mij deze middag terugbellen ..... ik hoop dat ze het eindelijk gaan snappen ....
ja ik heb bewust de naam van de bank verzwegen , omdat ik niet met modder wil gooien , daar gaat het mij niet om.
Ja ik heb net nog eens teruggebeld ... andere persoon aan de lijn .... gaat het opnemen met haar manager ... gaat mij deze middag terugbellen ..... ik hoop dat ze het eindelijk gaan snappen ....
ja ik heb bewust de naam van de bank verzwegen , omdat ik niet met modder wil gooien , daar gaat het mij niet om.
Bij Me DirectRon schreef: ↑19 maart 2021, 14:16 Oef , eindelijk iemand die het snapt :-)

Als Je de bank meegeeft kunnen anderen het bij hun eigen rekeningen ook controleren.
En velen die een probleem hebben of een enkeling .....
Kwestie om wat druk te zetten.
En is heus geen modder gooien, maar anderen helpen.
Nu gissen we maar wat niet klopt.
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Die storting van 20€ was misschien een grap.
ja 1 april . wie weet was het een grap.
't is bij Keytrade.
Nu vandaag terug contact gehad ... en ze gaan het onderzoeken...
dus ik ben in afwachting ....
het had wel vlugger gemogen aangezien ik midden januari dit probleem al gemeld heb.
't is bij Keytrade.
Nu vandaag terug contact gehad ... en ze gaan het onderzoeken...
dus ik ben in afwachting ....
het had wel vlugger gemogen aangezien ik midden januari dit probleem al gemeld heb.
Dat stond er eerst niet. Topicstarter heeft zijn openingsbericht aangepast na mijn reactie. Initieel stonden er geen jaartallen bij dus veronderstelde ik dat het allemaal van 2021 was.
Inderdaad en voor dat "probleem" stuur je een mail naar de bank en hang je een uur aan de lijn.
Ik heb deze week maandagmorgen een overschrijving gedaan van KBC naar MeDirect. Het geld is pas donderdagmiddag bij MeDirect toegekomen, dus het is maar liefst vier dagen onderweg geweest. Ik zou daar ook een vraag over kunnen stellen maar het is in orde gekomen dus ik belast de helpdesk maar niet.
Ik heb deze week maandagmorgen een overschrijving gedaan van KBC naar MeDirect. Het geld is pas donderdagmiddag bij MeDirect toegekomen, dus het is maar liefst vier dagen onderweg geweest. Ik zou daar ook een vraag over kunnen stellen maar het is in orde gekomen dus ik belast de helpdesk maar niet.
@Vortex :
het had evengoed 20000€ kunnen zijn.
het gaat mij niet om die getrouwheidspremie,
het gaat mij over het feit dat er een fout in zit , en dat dit niet kan , mijns inziens
@Yaris :
ik heb liever dat jij niet reageert op mijn topics.
Ik heb de indruk dat jij denkt dat je de waarheid in pacht hebt.
Je hebt nog al ooit onnozel gedaan op mijn vroegere topics.
Lees eerst vooraleer een dom antwoord te geven.
het had evengoed 20000€ kunnen zijn.
het gaat mij niet om die getrouwheidspremie,
het gaat mij over het feit dat er een fout in zit , en dat dit niet kan , mijns inziens
@Yaris :
ik heb liever dat jij niet reageert op mijn topics.
Ik heb de indruk dat jij denkt dat je de waarheid in pacht hebt.
Je hebt nog al ooit onnozel gedaan op mijn vroegere topics.
Lees eerst vooraleer een dom antwoord te geven.