Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

iemand een goed voorstel ?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
31 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
SMHenryT
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer SMHenryT
Verstuur privébericht

Re: iemand een goed voorstel ?

• Citeer

Bericht door SMHenryT » Gisteren 15:43

Mijn advies is spreiden over meerdere spaar- en/of beleggingsproducten.

Ten eerste je buffer op een hoogrentende spaarrekening plaatsen. Beobank werd al genoemd, ik voeg er nog Santander aan toe. Het overige spaargeld zou ik spreiden afhankelijk van de looptijd, rente, risico’s, … die je wilt nemen.

Ik weet niet of jullie kinderen hebben, maar voor successieplanning is het nooit te vroeg. Daarom zou ik een gedeelte in een levensverzekering stoppen (Tak 21- of Tak 23-product).
Als je liever geen risico’s neemt, heb je niet veel opties naast de spaarrekening, termijnrekening, kasbon en staatsbon. Hierbij ga je momenteel wel geen 2% netto bekomen.
Als je slechts weinig risico’s wil nemen, kan je investment grade obligaties aan je portfolio toevoegen. Dit zijn dus staats- of bedrijfsobligaties met een hoge rating. Hier kan je wel netto 2% bekomen. Nog een tip: investeer in verschillende obligaties die elk in een ander jaar aflopen (m.b.t. de meerwaardebelasting).

Alle andere genoemde opties zoals etf’s (hangmatbeleggen) bieden een potentieel hoger rendement maar ook een hoger risico.

KleineSpaarder
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer KleineSpaarder
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door KleineSpaarder » Gisteren 16:07

KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 12:27
sus1009 schreef: ↑12 augustus 2025, 15:15 Met buffer van een 50.000 blijft er een 200.000 euro vrij . We willen met dat kapitaal liever geen of slechts weinig risico's nemen. We hoeven dus ook niet de grote ( als die al bestaat ) rente maar zo 2 a 3 % netto zou mooi zijn.
Je zou best eens Tak 21 bekijken.
Bij de verzekeringsmaatschappij AXA bijvoorbeeld is er een actie dat ze de 2% taks terugbetalen.
Momenteel bieden ze een netto rendement op 8 jaar van 2,5%. Je kunt dit kopen bij onafhankelijke makelaars.
Als je geen of weinig risico wil nemen wordt die 200.000 in Tak21 na 8 jaar 240.000, meerwaardetaks meegerekend.

Je hebt staatsgarantie tot 200.000 (beiden samen).

Wil je in aandelen, dan wordt die 200.000 misschien 400.000, maar misschien ook 100.000.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/

Tradie
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Tradie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tradie » Gisteren 16:45

KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 16:07
KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 12:27
Je zou best eens Tak 21 bekijken.
Bij de verzekeringsmaatschappij AXA bijvoorbeeld is er een actie dat ze de 2% taks terugbetalen.
Momenteel bieden ze een netto rendement op 8 jaar van 2,5%. Je kunt dit kopen bij onafhankelijke makelaars.
Als je geen of weinig risico wil nemen wordt die 200.000 in Tak21 na 8 jaar 240.000, meerwaardetaks meegerekend.

Je hebt staatsgarantie tot 200.000 (beiden samen).

Wil je in aandelen, dan wordt die 200.000 misschien 400.000, maar misschien ook 100.000.
Maar je zit 8j vast, stel dat ze ziek worden, of een kind "eren" willen iets toesteken. Ik zou mijn geld nooit 8j vastzetten. En de inflatie tussen 2022 en vandaag was 18%.
Vandaar mijn 1ste reactie, zonder risico bestaat niet, en is het risico het waard van 8j niet aan je geld te kunnen. Ik vind dat erger dan een etf of een dividend/covered call etf.

VTEC
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer VTEC
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door VTEC » Gisteren 17:11

sus1009 schreef: ↑12 augustus 2025, 15:15 Onze vingers eens verbrand in jeugdige overmoed met Lernout & Hauspie
Ik heb nooit aandelen gehad van 'Lernoet en Poloespie' maar herinner me de legendarische quote nog "There is nothing wrong with being smart" van Jo Lernoet.
Kwam er +/- op neer dat omzet = nettowinst :D
De beste man verkoopt nu robot cavia's, kraaltjes en ijsjes in Thailand of de Filippijnen.

Wel jammer dat de spraak tech dan voor een appel en een ei verpatst is - ik denk daar telkens aan als ik langs de Flanders Language Valley passeer aan de kanten van Ieper

Tradie
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Tradie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tradie » Gisteren 17:26

VTEC schreef: ↑Gisteren 17:11
sus1009 schreef: ↑12 augustus 2025, 15:15 Onze vingers eens verbrand in jeugdige overmoed met Lernout & Hauspie
Ik heb nooit aandelen gehad van 'Lernoet en Poloespie' maar herinner me de legendarische quote nog "There is nothing wrong with being smart" van Jo Lernoet.
Kwam er +/- op neer dat omzet = nettowinst :D
De beste man verkoopt nu robot cavia's, kraaltjes en ijsjes in Thailand of de Filippijnen.

Wel jammer dat de spraak tech dan voor een appel en een ei verpatst is - ik denk daar telkens aan als ik langs de Flanders Language Valley passeer aan de kanten van Ieper
Ik had ze short aan 108 en covered voor een paar punten winst, dat deed ook pijn achteraf. you have to move on in life.

svenver
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer svenver
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door svenver » Gisteren 18:01

Alles op (enkele) spaarrekeningen.
Maak je geen zorgen om degenen die zeggen dat het niets oplevert.
Het levert wel iets op; niet genoeg tegen de inflatie, dat is waar,
maar op jouw leeftijd levert het het belangrijkste op: zekerheid en gemoedsrust. Waarom zou je meer geld willen (hoop) verdienen op de beurs en je tijd besteden aan het dagelijks bekijken van de koersen, je stressen met het afwegen van de voor- en nadelen, verkopen, kopen, houden, enz.... Heb je niet genoeg om je dagen rustig af te sluiten met je 250.000 € veilig opzij gezet?

svenver
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer svenver
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door svenver » Gisteren 18:04

Wees ook voorzichtig als je een rekening gaat openen bij een bank waar je niet bekend bent om er 250.000 euro op te storten. Verwacht vragen over de herkomst van het geld, zelfs als het afkomstig is van een rekening op jouw naam bij een andere bank, en verwacht ook dat je wordt weggestuurd.
zie post door inquirer » Vandaag 08:32
+ de gebruikelijke KYC onzin over witwassen en terrorisme.

Brembos
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Brembos
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Brembos » Gisteren 18:11

svenver schreef: ↑Gisteren 18:01 Alles op (enkele) spaarrekeningen.
Maak je geen zorgen om degenen die zeggen dat het niets oplevert.
Het levert wel iets op; niet genoeg tegen de inflatie, dat is waar,
maar op jouw leeftijd levert het het belangrijkste op: zekerheid en gemoedsrust. Waarom zou je meer geld willen (hoop) verdienen op de beurs en je tijd besteden aan het dagelijks bekijken van de koersen, je stressen met het afwegen van de voor- en nadelen, verkopen, kopen, houden, enz.... Heb je niet genoeg om je dagen rustig af te sluiten met je 250.000 € veilig opzij gezet?
Zo denk ik er ook over ! Een depositorekening bij de overheid levert ook 1,33 % netto op. Voor mij meer dan voldoende aangezien ik niet de ambitie heb om de rijkste op het kerkhof te worden,

tuinder666
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer tuinder666
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door tuinder666 » Vandaag 08:36

inquirer schreef: ↑Gisteren 10:32
Ik wens u veel plezier om een rekening bij hen te 'mogen' openen.

Heb het in het verleden reeds 2 maal geprobeerd, en na 48u krijg je een mail terug dat uw dossier grondig "geanalyseerd" zal worden en dat ze contact zullen opnemen met u wanneer er een beslissing valt... nooit meer iets van Beobank gehoord natuurlijk.

Ik vermoed dat ze NUL interesse hebben in iemand die een gratis betaalrekening wenst te openen bij hen als tweede, derde, vierde bank en vervolgens enkel een aanzienlijk bedrag wenst te storten op hun save plus accounts...

Meer te verdienen aan mensen die dure persoonlijke leningen komen afsluiten en dat te koppelen aan een peperdure betaalrekeningformule.
Oei, dan heb ik geluk gehad zo te horen. Of bedoel je dat het lasting is om een save plus te openen want dat heb ik nog niet geprobeerd?

Ik heb daar recent een rekening geopend met 50 eur op (zoiets als de 6de bank ofzo?). Om kleine betalingen met debet kaart te doen door jongere familieleden, wetende dat als de kaart verloren geraakt er niet veel aan de hand is.

De opening ging heel vlot. Momenteel heeft niemand mij al lastig gevallen, maar wat niet is dan nog komen.

chesini
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chesini » Vandaag 11:33

Zie:
https://www.tijd.be/markten-live/analys ... 19836.html

Dus in dit geval gaan voor kwaliteitsvolle obligaties. Ga langs bij Belfius. Zij doen nog wat inspanningen om goede obligaties voor u op te zoeken. Spreid uw 200K over 4 obligaties.

inquirer
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer inquirer
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door inquirer » Vandaag 12:09

tuinder666 schreef: ↑Vandaag 08:36
inquirer schreef: ↑Gisteren 10:32
Ik wens u veel plezier om een rekening bij hen te 'mogen' openen.

Heb het in het verleden reeds 2 maal geprobeerd, en na 48u krijg je een mail terug dat uw dossier grondig "geanalyseerd" zal worden en dat ze contact zullen opnemen met u wanneer er een beslissing valt... nooit meer iets van Beobank gehoord natuurlijk.

Ik vermoed dat ze NUL interesse hebben in iemand die een gratis betaalrekening wenst te openen bij hen als tweede, derde, vierde bank en vervolgens enkel een aanzienlijk bedrag wenst te storten op hun save plus accounts...

Meer te verdienen aan mensen die dure persoonlijke leningen komen afsluiten en dat te koppelen aan een peperdure betaalrekeningformule.
Oei, dan heb ik geluk gehad zo te horen. Of bedoel je dat het lasting is om een save plus te openen want dat heb ik nog niet geprobeerd?

Ik heb daar recent een rekening geopend met 50 eur op (zoiets als de 6de bank ofzo?). Om kleine betalingen met debet kaart te doen door jongere familieleden, wetende dat als de kaart verloren geraakt er niet veel aan de hand is.

De opening ging heel vlot. Momenteel heeft niemand mij al lastig gevallen, maar wat niet is dan nog komen.

Neen ik had het over hun gratis Go betaalrekening.
als je dat ONLINE probeert te doen, wordt je altijd aan het lijntje gehouden en finaal afgeketst...
Mssn is er meer geluk bij een kantoor, dat kan, maar online is het echt hopeloos.
Een proberen dus

svenver
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer svenver
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door svenver » Vandaag 12:20

chesini schreef: ↑Vandaag 11:33 Zie:

Dus in dit geval gaan voor kwaliteitsvolle obligaties. Ga langs bij Belfius. Zij doen nog wat inspanningen om goede obligaties voor u op te zoeken. Spreid uw 200K over 4 obligaties.
Tja, een chief econoom bij "bond powerhouse" PIMCO zal zeker niet tegen obligaties spreken...
Ben geinvesteerd in, onder andere, global bond funds. Resultaat - 4% year to date...
Mijn vrouw in money market dunds. Resultaat: +2.5% ytd...

the_bishop
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer the_bishop
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door the_bishop » 56 minuten geleden

"Je hebt nu kwaliteitsvolle obligaties met een verwacht rendement van 6 à 7 procent per jaar (in dollartermen, red)
Het verwachte rendement komt historisch gezien sterk overeen met het startrendement wanneer je instapt."

... zegt die kwibus! :D

En welke zijn dan die obligaties van 5 à 10 jaar met een rendement van 6 à 7 % ?
DAT EM ZE NOEMT ! >:(

Ten 1ste:
verwacht rendement.
Die denkt dat aandelen duur zijn en obligaties goedkoop. Voor hetzelfde geld pakt dat helemaal verkeerd uit en zit die vent er compleet naast.
Ten 2de:
in dollar ! Da's nog het grootste risico, als die moest stijgen van 1,17 naar 1,50 stel over 5 à 10 jaar schiet er van uw rendement amper iets over.

Ten 3de:
Hij spreekt voor Amerikanen die in amerikaanse obligaties beleggen met hun eigen $.
Die hoge US coupens daar betaalt ge hier 30% op, dan schiet er van die 6% als ge die al haalt, maar 4,2% over, na beurstaks en aankoopkosten nog minder. En met het $ risico erbij.

"Zelfs de tienjarige Duitse Bund biedt nu een rendement van 2,7 procent. In 2021 was dat nog een negatief rendement."

wat een kwibus...
2,7% da's al heel wat minder !
En hij zal eens vergelijken met een heel uitzonderlijke periode toen je niks kreeg maar ook geen inflatie had hoger dan de rente die je krijgt ::) Ge krijgt nu in reële termen amper meer en dan nog enkel bij langlopende obligaties, kortlopende houden de inflatie nauwelijks bij.

the_bishop
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer the_bishop
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door the_bishop » 47 minuten geleden

Neemt niet weg dat het geen oplossing is om de 200.000 in europese staatsobligaties te stoppen als je geen risico wilt nemen, maar wel de inflatie wil compenseren.

Maar koop ze dan op de secundaire markt en met een 0 of lage coupon.
Met wat geluk, als de inflatie niet terug stijgt, behoud je je koopkracht of iets meer. Maar that's it.

"Het betekent dat aandelen en obligaties nu eenzelfde verwacht rendement bieden, hoewel aandelen risicovoller zijn en dus een hoger rendement horen te hebben. De uiteindelijke terugkeer naar het normaal – een hogere aandelenrisicopremie – ‘gaat typisch gepaard met een obligatierally, een aandelencorrectie, of beide’, klinkt het"

gelukkig heeft die vent een glazen bol ! :D

6 à 7 % evenveel rendement als aandelen voor minder risico

in your dreams... kwibus ::)

chesini
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chesini » 46 minuten geleden

the_bishop schreef: ↑56 minuten geleden

"Je hebt nu kwaliteitsvolle obligaties met een verwacht rendement van 6 à 7 procent per jaar (in dollartermen, red)
Het verwachte rendement komt historisch gezien sterk overeen met het startrendement wanneer je instapt."

... zegt die kwibus! :D

En welke zijn dan die obligaties van 5 à 10 jaar met een rendement van 6 à 7 % ?
DAT EM ZE NOEMT ! >:(

Ten 1ste:
verwacht rendement.
Die denkt dat aandelen duur zijn en obligaties goedkoop. Voor hetzelfde geld pakt dat helemaal verkeerd uit en zit die vent er compleet naast.
Ten 2de:
in dollar ! Da's nog het grootste risico, als die moest stijgen van 1,17 naar 1,50 stel over 5 à 10 jaar schiet er van uw rendement amper iets over.

Ten 3de:
Hij spreekt voor Amerikanen die in amerikaanse obligaties beleggen met hun eigen $.
Die hoge US coupens daar betaalt ge hier 30% op, dan schiet er van die 6% als ge die al haalt, maar 4,2% over, na beurstaks en aankoopkosten nog minder. En met het $ risico erbij.

"Zelfs de tienjarige Duitse Bund biedt nu een rendement van 2,7 procent. In 2021 was dat nog een negatief rendement."

wat een kwibus...
2,7% da's al heel wat minder !
En hij zal eens vergelijken met een heel uitzonderlijke periode toen je niks kreeg maar ook geen inflatie had hoger dan de rente die je krijgt ::) Ge krijgt nu in reële termen amper meer en dan nog enkel bij langlopende obligaties, kortlopende houden de inflatie nauwelijks bij.
Euh, ik zal er dan maar 1 noemen. Er moet altijd een Chinese vrijwilliger zijn hé. Maar De Tijd doet ook zijn job niet. Foei van De Tijd. Dat zijn daar aan de Havenlaan in Brussel ook maar vetbetaalde journalisten zekerst zonder al te veel duiding en inzicht en gezond verstand ? Ze moeten hun gazet volkrijgen weet je.

De obligatie in kwestie:
Santander - AT1 (Contingent Convertible, CoCo) – verliesabsorberende bankobligatie (zie ook hieronder)

Bij deze. Mvg.

Addendum:
Type AT1 (Contingent Convertible, CoCo) – verliesabsorberende bankobligatie
Coupon 7 % per jaar
Looptijd Perpetual; call mogelijkheid vanaf 20 nov 2029 tot 20 mei 2030
Conversietrigger CET1-ratio < 5,125 % → conversie naar aandelen mogelijk
Risico’s Discontinuering coupons, risico op kapitaalverlies bij stress
Beursnotering Euronext Dublin (Global Exchange Market)
Inkoop van oude uitgaven Ruilbod voor 4,75 % AT1-bonds (mrt 2025 callable), biedperiode mei 2024

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

31 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy