Iemand ervaring met Ethias?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Iemand ervaring met Ethias?
Op de site wordt Ethias met haar spaarrekening in de kijker gezet? Hoelang duurt het vooraleer een rekening open is? Ik bedoel, hoe lang moet je wachten eer de codes in de brievenbus vallen?
Re: Iemand ervaring met Ethias?
Vorig jaar in december spaarrekening geopend. Ongeveer 2 weken na versturen nodige documenten had ik alles in huis om te werken: klantnummer, rekeningnummers, identificatienummer en paswoord voor internet, digicard. Dus wel even geduld hebben want alles komt (om veiligheidsredenen) apart toe.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb ook even getwijfeld om bij Ethias een rekening te openen.
Uiteindelijk heb ik het niet gedaan omdat Ethias Bank te koop staat. Tegen eind dit jaar zou deze verkocht worden, en je weet nooit bij wie je dan terecht komt.
Vandaar dat ik nog even de kat uit de boom kijk.
Waardig alternatief (qua rente) is Deutsche Bank ( ;) )
Uiteindelijk heb ik het niet gedaan omdat Ethias Bank te koop staat. Tegen eind dit jaar zou deze verkocht worden, en je weet nooit bij wie je dan terecht komt.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Zodra Ethias Bank is overgekocht, zal die bank niet direct het mes in de rentevoeten zetten voor de mensen die klant waren bij Ethias.Bart schreef: Ik heb ook even getwijfeld om bij Ethias een rekening te openen.
Goede reclame zou dat allerminst zijn, wat niet wil zeggen dat de rente in de (dichte) toekomst dan misschien zeer stapsgewijs kan dalen.
ik overwoog ook om hier een rekening te openen, tot ik hoorde van een werknemer van ethias die zelf al zijn geld er weghaalde...blijkbaar wachten ook de werknemers zelf de toekomst af...
Beste,
Een aantal algemene gedachtes:
- Op dit moment staat zo wat elke kleinere? bank te koop (bijv. Centea, Record Bank, ...) of dat wil zeggen dat ze verkocht geraken, dat zal de toekomst uitwijzen.
- Verder biedt geen enkele bank garantie over hun toekomstige interestvergoeding.
Specifiek voor Ethias bank:
- Ze zijn klein, fijn en geven een correcte interestvergoeding.
- Je geld wordt op een ethische(re) manier geïnvesteerd i.v.m. andere banken.
- Ze hebben een poepsimpele look-& feel bedrijfscultuur.
Een goeie diversificatie me dunkt me!
- Op dit moment staat zo wat elke kleinere? bank te koop (bijv. Centea, Record Bank, ...) of dat wil zeggen dat ze verkocht geraken, dat zal de toekomst uitwijzen.
- Verder biedt geen enkele bank garantie over hun toekomstige interestvergoeding.
Amaai, zoveel mooie woorden. Toch per ongeluk geen werknemer van deze super kleine en fijne ethische bank ?kikker82 schreef: Beste,
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Zelf verkies ik simpele bankjes die hun woord houden, boven grootbanken die zichzelf liever zien dan hun cliënten.
En met een degelijk rendement, dat behoort tot de top 3 van deze website, mag je toch best tevreden zijn.
PS: zelf ben er ik geen werknemer, maar altijd geïnteresseerd in een boeiende functie
En met een degelijk rendement, dat behoort tot de top 3 van deze website, mag je toch best tevreden zijn.
PS: zelf ben er ik geen werknemer, maar altijd geïnteresseerd in een boeiende functie

Heeft die verkoop van Ethias Bank iets te maken met de verzekeringen van Ethias, of zijn dat 2 apparte dingen??
Naar mijn info is Ethias Verzekeringen 100% eigenaar van Ethias Bank.
Als Ethias Verzekeringen dan geld nodig heeft, is het een optie om
een van hun participaties ten gelde te maken (eg. Ethias Bank).
Mvg,
Als Ethias Verzekeringen dan geld nodig heeft, is het een optie om
een van hun participaties ten gelde te maken (eg. Ethias Bank).
Mvg,
Maar dat zal toch geen invloed hebben op bestaande verzekeringen (autoverzekering) onder andere.
Ik moet ze nu verlengen en begon te twijfelen na het lezen van dit onderwerp?
Ik zou graag een spaarrekening plus openen bij Ethias, wegens de goede rente. Ik heb gezien dat je een gratis zichtrekening moet openen daarvoor, maar dat de bankkaart 10 of 15 euro kost (ik weet het niet meer van buiten). Nu mijn vraag: kan je een zichtrekening openen zonder bankkaart om het helemaal gratis te houden? ik heb toch niet de intentie om ethias als hoofdrekening te gebruiken.
Ja. Bij het openen van een spaarrekening krijg je automatisch een gratis zichtrekening zonder bankkaarten.svparijs schreef: Ik zou graag een spaarrekening plus openen bij Ethias, wegens de goede rente. Ik heb gezien dat je een gratis zichtrekening moet openen daarvoor, maar dat de bankkaart 10 of 15 euro kost (ik weet het niet meer van buiten). Nu mijn vraag: kan je een zichtrekening openen zonder bankkaart om het helemaal gratis te houden?
Operationeel blijft alles (voorlopig) hetzelfde.iness schreef: Maar dat zal toch geen invloed hebben op bestaande verzekeringen (autoverzekering) onder andere.
DB en Ethias zijn mi de banken waar je nu - al geruime tijd - het best kunt sparen. Gevolgd door de grootbanken. Sorry Rabobank en Argenta, maar dank voor de bewezen diensten.
Als Ethias Bank wordt verkocht en als ... dan is het jaar verlopen en als de rente dan daalt ... dan kun je nog verhuizen met getrouwheidspremie.
Mi oppassen voor het refleks dat als een bank een lage intrest geeft, ze veiliger is dan een bank met hogere intrest.
Als Ethias Bank wordt verkocht en als ... dan is het jaar verlopen en als de rente dan daalt ... dan kun je nog verhuizen met getrouwheidspremie.
Mi oppassen voor het refleks dat als een bank een lage intrest geeft, ze veiliger is dan een bank met hogere intrest.