iemand ervaring met spaarrekening van Ethias?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
mr intrest
- Full Member

iemand ervaring met spaarrekening van Ethias?
Beste,
Heeft iemand onder jullie ervaring met de spaarrekening van Ethias? 1,5% intrest + 1,5% getrouwheidspremie lijkt me aanlokkelijk.
Zo te lezen op hun site wordt dit gekoppeld aan een gratis zichtrekening.
Heeft iemand onder jullie ervaring met de spaarrekening van Ethias? 1,5% intrest + 1,5% getrouwheidspremie lijkt me aanlokkelijk.
Zo te lezen op hun site wordt dit gekoppeld aan een gratis zichtrekening.
Re: iemand ervaring met spaarrekening van Ethias?
ik heb er 2 spaarrekeningen, de gewone en de plus.
alles in gratis, geen verborgen kosten.
als je in de voormiddag een overschrijving doet naar KBC, dan staat het er in de namiddag al op. (voor andere banken weet ik het niet maar zal wel gelijkaardig zijn)
de online banking is heel simpel en overzichtelijk, en snel.
de zichtrekening is ook gratis, dient om overschrijvingen te kunnen doen naar ander bank. als je er kaarten van wil bestellen dan moet je wel betalen.
ik vind het een aanrader.
alles in gratis, geen verborgen kosten.
als je in de voormiddag een overschrijving doet naar KBC, dan staat het er in de namiddag al op. (voor andere banken weet ik het niet maar zal wel gelijkaardig zijn)
de online banking is heel simpel en overzichtelijk, en snel.
de zichtrekening is ook gratis, dient om overschrijvingen te kunnen doen naar ander bank. als je er kaarten van wil bestellen dan moet je wel betalen.
ik vind het een aanrader.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Qua verwerkingstijd en service geen problemen daar. Maar ben er indertijd terug vertrokken omdat ik elders betere voorwaarden kon krijgen.
-
mr intrest
- Full Member

Bedankt voor jullie reactie Lotty en Relativity.
Een gewone spaarrekening brengt 1,5% + 1,5% getrouwheid op. Een plus rekening 2,3% + 0,6 getrouwheid.
In tijden van dalende intresten : is dan de gewone rekening momenteel niet interessanter omdat je voor 12 maand zeker bent van je getrouwheidspremie? Deze is toch voor 12 maand gegarandeerd?
Een gewone spaarrekening brengt 1,5% + 1,5% getrouwheid op. Een plus rekening 2,3% + 0,6 getrouwheid.
In tijden van dalende intresten : is dan de gewone rekening momenteel niet interessanter omdat je voor 12 maand zeker bent van je getrouwheidspremie? Deze is toch voor 12 maand gegarandeerd?
Klopt, de getrouwheidspremie blijft een jaar gegarandeerd vanaf de storting tot dat deze verworven is. Ik zou hier ook de voorkeur aan geven aan de hogere premie, als de rente zakt is het toch meestal de basisintrest en niet de premie die het meeste afzwakt. Je penalty is dan wel groter als je het te vroeg terug verplaatst, maar langs de andere kant heb je een mooie gegarandeerde getrouwheidspremie waar ze niets aan kunnen veranderen. Zo ben ik zelf onlangs overgestapt naar CKV, onder gelijkaardige voorwaarden 2+1.5%.mr intrest schreef: Een gewone spaarrekening brengt 1,5% + 1,5% getrouwheid op. Een plus rekening 2,3% + 0,6 getrouwheid.
Ik heb in maart van dit jaar ook een gewone rekening bij hen geopend omwille van de hoge getrouwheidspremie in een dalende markt. Toen was de basisrente nog wel 1.75%. Ik heb er tot nu toe nog geen spijt van...enkel hun webbanking is nog zonder otp token/digipass.mr intrest schreef:
Heb er in juni geld geplaatst op een spaarrekening aan 1.75% basis + 1.50% premie. Laat het er 1 jaar staan. Heb dan wellicht evenveel (of meer?) als op een termijnrekening van 1 jaar. De intrest vanaf januari 2010 en de ganse premie krijg ik wel pas op 31/12/2010, tenzij ik in juni de rekening afsluit. Ik zie in juni wel wat ik doe, afhankelijk van de spaar- en termijnrentes op dat ogenblik.
Ik heb er ook een zichtrekening, maar daar doe ik niets mee.
Ik heb er ook een zichtrekening, maar daar doe ik niets mee.
MIJN VRAAG. de getr. premie blijft gegarandeerd een jaar lang?? die verandert niet zoals de rente verlaagt/verhoogt? da's goed nieuws!phase schreef:mr intrest schreef:
Klopt, de getrouwheidspremie blijft een jaar gegarandeerd vanaf de storting tot dat deze verworven is. Zo ben ik zelf onlangs overgestapt naar CKV, onder gelijkaardige voorwaarden 2+1.5%.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 20 augustus 2009, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad voor je gestorte bedragen geldt telkens de premie van toepassing op het ogenblik van storting, die blijft dezelfde totdat deze verworven is. Op het moment dat de volgende 'getrouwheidsperiode' begint te lopen, neemt men terug de premie die op dat moment van toepassing is.