IJslandse Kronen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
IJslandse Kronen
Betreft reis naar IJsland (weet niet of dit de geschikte plaats is om dit te vragen
)
De IJslandse Kroon staat momenteel op een laag pitje en door het feit dat de economie hier en daar weer positieve signalen uitzend kwam de gedachte bij me op om NU al een hoopje Ijslandse Kronen in huis te halen.
Door de (oplevende) economie kan het zijn dat de wisselkoers zich een beetje hersteld en dat
wij in juli de Kronen vééééééééél duurder betalen dan nu.
Of is dit een heel slecht idee
Alvast bedankt,

De IJslandse Kroon staat momenteel op een laag pitje en door het feit dat de economie hier en daar weer positieve signalen uitzend kwam de gedachte bij me op om NU al een hoopje Ijslandse Kronen in huis te halen.
Door de (oplevende) economie kan het zijn dat de wisselkoers zich een beetje hersteld en dat
wij in juli de Kronen vééééééééél duurder betalen dan nu.
Of is dit een heel slecht idee

Alvast bedankt,
Re: IJslandse Kronen
Wisselkoersen zijn nog meer onvoorspelbaar als het weer of de beurs, vooral van landen die feitelijk failliet zijn. Het kan dus alle kanten op.
Ik zou niet gokken, en gewoon je kroontjes kopen op het ogenblik dat je ze nodig hebt.
Tenzij je van een gokje houdt ?
Ik zou niet gokken, en gewoon je kroontjes kopen op het ogenblik dat je ze nodig hebt.
Tenzij je van een gokje houdt ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb afgelopen zomer toch een pak bespaard door mijn Zweedse Kronen te kopen als ze laag stonden. Over de Ijslandse Kronen weet ik echter weinig tot niets...
Zweden is dan ook niet failliet terwijl de IJslandse kroon zelfs niet meer verhandelbaar is. De IJslandse regering heeft draconische maatregelen opgelegd ivm de IJslandse kroon. Ik zou hier zeker vanaf blijven, IJsland is zo goed als failliet. De Noorse en Zweedse kroon daarentegen zijn sterke en betrouwbare munten.Steekel schreef:Ik heb afgelopen zomer toch een pak bespaard door mijn Zweedse Kronen te kopen als ze laag stonden. Over de Ijslandse Kronen weet ik echter weinig tot niets...
Waar kan ik best ijslandse kronen kopen of er een rekening voor openen.
De koers ervan is toch met 2/3 in waard vermindert en hij lijkt wat te appreciëren.
Zijn er nog ijslandse banken actief in België?
De koers ervan is toch met 2/3 in waard vermindert en hij lijkt wat te appreciëren.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik weet niet waar jij die info haalt maar er is op de website van de ECB geen EUR/ISK koers meer sinds december 2008hansvdc schreef:Waar kan ik best ijslandse kronen kopen of er een rekening voor openen.

Inderdaad opletten met de IJslandse Kroon.
Net voor het ineenklappen van de IJslandse economie heb ik via Dexia een bescheiden bedrag in IJslandse Kroon belegd via een kortlopende termijnrekening (minder dan 1 jaar). Op dit ogenblik kan ik die IJslandse Kroon echter niet naar Euro omzetten omdat de ECB en de IJslandse centrale bank niet tot overeenstemming komen over de wisselkoers. Het enige dat ik kan doen is de IJslandse Kroon aanhouden op een termijnrekening bij Dexia, aan een rendement dat momenteel niet veel voorstelt. Verder is het wachten hoe vlot de toetredingsgesprekken verlopen die IJsland binnen de EU dienen te brengen (gestart in juli 2010). Waarschijnlijk zal dit samengaan met de introductie van de Euro in IJsland. Aan welke koers is koffiedik kijken.
Net voor het ineenklappen van de IJslandse economie heb ik via Dexia een bescheiden bedrag in IJslandse Kroon belegd via een kortlopende termijnrekening (minder dan 1 jaar). Op dit ogenblik kan ik die IJslandse Kroon echter niet naar Euro omzetten omdat de ECB en de IJslandse centrale bank niet tot overeenstemming komen over de wisselkoers. Het enige dat ik kan doen is de IJslandse Kroon aanhouden op een termijnrekening bij Dexia, aan een rendement dat momenteel niet veel voorstelt. Verder is het wachten hoe vlot de toetredingsgesprekken verlopen die IJsland binnen de EU dienen te brengen (gestart in juli 2010). Waarschijnlijk zal dit samengaan met de introductie van de Euro in IJsland. Aan welke koers is koffiedik kijken.
Heb het inderdaad verkeerd begrepen.
Op de volgende site staat de isk onder de rubriek wahrungen weergeven onder de periode van 10 jaar en daar is inzinkung(appreicatie) weer te vinden...
http://rdg.ttweb.net/_frm/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finanzen.net/devisen/euro-is ... krone-kurs" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de volgende site staat de isk onder de rubriek wahrungen weergeven onder de periode van 10 jaar en daar is inzinkung(appreicatie) weer te vinden...
http://rdg.ttweb.net/_frm/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finanzen.net/devisen/euro-is ... krone-kurs" onclick="window.open(this.href);return false;