Ik wil een auto kopen... Koop ik of leen ik?
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Ik wil een auto kopen... Koop ik of leen ik?
Op het internet staat een enquete waarbij je kunt kijken of je voor een auto het liefst wil sparen of wil lenen. Ik merk zelf dat er best wel haken en ogen zijn om te sparen als je toch een auto nodig hebt maar door omstandigheden niet zomaar kan aanschaffen.
Vroeger kochten we van ons eigen geld een oude auto en op laatst wilde je een veiliger auto die ook langere reizen kon maken. Dus: beetje lenen etc. Nu heb ik geen lening lopen voor een auto maar ik kan wel heel goed begrijpen hoe anderen daar tegenover staan.
Misschien helpt het als je die link volgt en die bekijkt.
Deze is: url verwijderd door webmaster
Vroeger kochten we van ons eigen geld een oude auto en op laatst wilde je een veiliger auto die ook langere reizen kon maken. Dus: beetje lenen etc. Nu heb ik geen lening lopen voor een auto maar ik kan wel heel goed begrijpen hoe anderen daar tegenover staan.
Misschien helpt het als je die link volgt en die bekijkt.
Deze is: url verwijderd door webmaster
Re: Ik wil een auto kopen... Koop ik of leen ik?
Voor een auto zou ik nooit lenen. Eerst sparen, dan kopen. Enkel wanneer een lening mij fiscaal voordeel oplevert, overweeg ik een lening (vb een woonlening die belastingsaftrek oplevert). Een auto is sowieso een slechte investering. Zodra je de parking van de dealer verlaat is hij al 15 % minder waard en daar gaat elk jaar nog eens 10 % aan af. Vroeger kocht ik altijd tweedehands, laat een ander maar de waardedaling van een nieuwe auto slikken... Nu er mooie kortingen zijn voor milieuvriendelijke wagens in combinatie met crisiskortingen bij dealers overweeg ik wel de aanschaf van een nieuwe.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Met het kopen van die milieuvriendelijke wagens waar je nu kortingen en premies voor krijgt, zou je best niet te lang wachten dan. Eens iedereen die gaat willen, zal het rap gedaan zijn met de voordelen en gaan de prijzen de hoogte in gaan. Dan worden de klassiekers waarschijnlijk weer goedkoper om er van af te geraken.
Indien particulier zou ik steeds kopen met eigen centen. Indien je een vennootschap hebt kan het interessant zijn die vraag eens te stellen aan je boekhouder. Soms is lenen dan wel "fiscaal" interessant.
Bij een vennootschap blijft je wagen dan wel eigenaar van je vennootschap en heb je ook jaarlijks een bijdrage te betalen voor "gereden privé kms", ik denk dat dit nu 5000 km forfait is.
Bij een vennootschap blijft je wagen dan wel eigenaar van je vennootschap en heb je ook jaarlijks een bijdrage te betalen voor "gereden privé kms", ik denk dat dit nu 5000 km forfait is.