Immo Moury
TIP
Immo Moury
Heeft iemand een mening/analyse over Immor Moury?
Ik heb ze een aantal jaren geleden gekocht, met als hoofdreden om wat meer in immo te gaan, en dan met name in gewone woningen en om mee te profiteren van een stijging van de prijs van woningen. Immo Moury is/was bij mijn weten de enige Belgische GVV die een redelijk groot deel in gewone huizen/appartementen heeft.
Ik heb er nog weinig plezier aan gehad. Koers zo'n 20% gedaald (ondanks de stijging van de prijzen van woningen) en dividendrendement ook maar zo-zo, zeker voor een GVV. Ze hebben zo'n 20% korting op de waarde van hun portefeuille.
Het is natuurlijk ook maar een mini-GVV'tje, totale waarde nog geen 20 miljoen. Bepaalde vaste kosten zul je altijd hebben en wegen natuurlijk zwaarder door bij een kleine GVV.
Ik zit dus te overwegen om eruit te gaan. Zijn er, buiten koers/rendement, nog redenen om dat nu juist wel of niet te doen? (relatie met Moury Construct? Relatie met de familie Moury? Verlies van GVV status? Kans op een uitkoopscenario? Iets anders?)
Ik heb ze een aantal jaren geleden gekocht, met als hoofdreden om wat meer in immo te gaan, en dan met name in gewone woningen en om mee te profiteren van een stijging van de prijs van woningen. Immo Moury is/was bij mijn weten de enige Belgische GVV die een redelijk groot deel in gewone huizen/appartementen heeft.
Ik heb er nog weinig plezier aan gehad. Koers zo'n 20% gedaald (ondanks de stijging van de prijzen van woningen) en dividendrendement ook maar zo-zo, zeker voor een GVV. Ze hebben zo'n 20% korting op de waarde van hun portefeuille.
Het is natuurlijk ook maar een mini-GVV'tje, totale waarde nog geen 20 miljoen. Bepaalde vaste kosten zul je altijd hebben en wegen natuurlijk zwaarder door bij een kleine GVV.
Ik zit dus te overwegen om eruit te gaan. Zijn er, buiten koers/rendement, nog redenen om dat nu juist wel of niet te doen? (relatie met Moury Construct? Relatie met de familie Moury? Verlies van GVV status? Kans op een uitkoopscenario? Iets anders?)
Re: Immo Moury
Immo Moury is extreem illiquie door zijn lage beurscap. Verkopen is minstens even moeilijk als kopen. Het is een spin-off van Moury Construct om geld vrij te maken voor de bouwactiviteiten. De kans is bijzonder klein dat Moury Construct zijn vastgoed-dochter zal terugkopen. In datzelfde segment heb je bvb ook Home Invest Belgium. Persoonlijk vind ik dat een betere keuze. Zeker aan de koersen onder €20 tot een goede week geleden, was een instap te verantwoorden. (Nu opnieuw onder €20, maar wel ex-slotdividend.)
De koersen van alle GVV'n zijn afgekalfd door de rentestijging en premies hebben doorgaans plaats gemaakt voor disconto's. Immo Moury is dus geen alleenstaand geval. Overigens heeft Immo-Moury ook rechtstreekse participaties in o.a. Cofinimmo (als ik mij goed herinner). Hun eigen portefeuille is inderdaad zeer beperkt.
De koersen van alle GVV'n zijn afgekalfd door de rentestijging en premies hebben doorgaans plaats gemaakt voor disconto's. Immo Moury is dus geen alleenstaand geval. Overigens heeft Immo-Moury ook rechtstreekse participaties in o.a. Cofinimmo (als ik mij goed herinner). Hun eigen portefeuille is inderdaad zeer beperkt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Immo Moury
Ik was idd Home Invest Belgium vergeten. In mijn kop zaten die in zorgvastgoed, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.Zwygymor schreef: ↑10 mei 2023, 11:51 Immo Moury is extreem illiquie door zijn lage beurscap. Verkopen is minstens even moeilijk als kopen. Het is een spin-off van Moury Construct om geld vrij te maken voor de bouwactiviteiten. De kans is bijzonder klein dat Moury Construct zijn vastgoed-dochter zal terugkopen. In datzelfde segment heb je bvb ook Home Invest Belgium. Persoonlijk vind ik dat een betere keuze. Zeker aan de koersen onder €20 tot een goede week geleden, was een instap te verantwoorden. (Nu opnieuw onder €20, maar wel ex-slotdividend.)
Immo Moury is inmiddels al verkocht. Ik kreeg meer er meer de indruk dat dat bedrijfje bestond om een paar familieleden een baan te geven en af en toe eens een opdracht aan Moury construct te geven. Verlies genomen, blik naar de toekomst.
Zit nog wel in Xior... over koersen afgekalfen gesproken, in een jaar van boven de 50 naar onder de 30€! Maar goed, nu is het dividendrendement 7% of zo, da's dan ook wel weer interessant.