Impact faillissement Electrawinds op Groenkracht ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Impact faillissement Electrawinds op Groenkracht ?
Heeft iemand een idee welke impact een faillissement van Electrawinds op groenkracht zou hebben ?
Re: Impact faillissement Electrawinds op Groenkracht ?
Wat denk je zelf, Karine?Wat is een achtergestelde lening ?
Een achtergestelde lening is een krediet waarbij de schuldeiser (Groenkracht) in geval van faillissement door de schuldenaar wordt achtergesteld. De achtergestelde schuldeiser komt in de volgorde van de schuldeisers dus achter de gewone schuldeisers.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dit was eigenlijk niet mijn vraag.jens_dev schreef:Wat denk je zelf, Karine?Wat is een achtergestelde lening ?
Een achtergestelde lening is een krediet waarbij de schuldeiser (Groenkracht) in geval van faillissement door de schuldenaar wordt achtergesteld. De achtergestelde schuldeiser komt in de volgorde van de schuldeisers dus achter de gewone schuldeisers.
De laatste jaarrekening van Groenkracht zag er trouwens nog goed uit.
Ik stel me alleen de vraag hoe groot de impact is wanneer Electrawinds zou wegvallen. Hoeveel % hebben ze hierin zitten ?
Ze investeren in veel meer dan Electrawinds alleen.(Biomassa, Solar, afvalzuivering, wind(grootste deel Electrawinds)
Voor zover ik weet is Electrawinds nog niet in gebreke gebleven bij het terugbetalen van hun leningen. Zowel Groenkracht als de andere schuldeisers hebben geen 'coupon' misgelopen. Ik denk niet dat Groenkracht er belang bij heeft om het faillissement van Electrawinds als deze in gebreke zou blijven.
Groenkracht heeft voldoende reserves om te blijven draaien. Ik verwacht wel dat ze het uittreden van vennoten in 2014 statutair gaan tegenhouden als er geen zicht op beterschap is in de solvabiliteits- en liquiditeitsproblemen van Electrawinds.
In een slecht scenario ga je enkele decennia moeten wachten voor je terug een dividend kan verwachten van Groenkracht. Mogelijk wordt ook een optie aangeboden om uit te treden uit het kapitaal onder de nominale waarde.
Windmolens die in brand vliegen, windmolenuitbaters die overwegen om windmolens na 10 jaar uit productie te nemen en gascentrales die worden stilgelegd zijn geen goed nieuws voor de waarde van de activa waar Groenkracht geld voor uitleent.
Groenkracht heeft voldoende reserves om te blijven draaien. Ik verwacht wel dat ze het uittreden van vennoten in 2014 statutair gaan tegenhouden als er geen zicht op beterschap is in de solvabiliteits- en liquiditeitsproblemen van Electrawinds.
In een slecht scenario ga je enkele decennia moeten wachten voor je terug een dividend kan verwachten van Groenkracht. Mogelijk wordt ook een optie aangeboden om uit te treden uit het kapitaal onder de nominale waarde.
Windmolens die in brand vliegen, windmolenuitbaters die overwegen om windmolens na 10 jaar uit productie te nemen en gascentrales die worden stilgelegd zijn geen goed nieuws voor de waarde van de activa waar Groenkracht geld voor uitleent.
Windmolens versus zonnepanellen : wàt is het beste? In het éne geval heb je weinig plaats nodig, in het andere geval veel plaats. Dus is het een moeilijke evenwigtsoefening tussen beide. Ik persoonlijk pleit voor zonnepanellen. Waarom? Omdat dat het minste effect heeft op het milieuw. Voor hyet plaatsen van wintturbines heb je ongelooflijk veel voorafgaande energie en materiaal nodig om deze te verwezenlijken. Daarom kies ik onvoorwaardelijk voor zonneerngie. Ook biomassainstallaties verkiezen mijn voorkeur, maar, weet je, bij de biomassainstallaties heb je kweet ni hoeveel grond nodig, alwaar ze evengoed pattaten kunnen zetten. Honger in de derde wereld weet je wel.
Uw goed recht, maar uw motivatie is wel foutief. Zonnecellen produceren is véél vervuilender dan windmolens maken. Silicium groeit niet aan de bomen, hé.neuro schreef:Windmolens versus zonnepanellen : wàt is het beste? Voor hyet plaatsen van wintturbines heb je ongelooflijk veel voorafgaande energie en materiaal nodig om deze te verwezenlijken. Daarom kies ik onvoorwaardelijk voor zonneerngie.
Algemeen wordt aangenomen dat windmolens na 20 jaar 'winst' opleveren voor het milieu.
Voor zonnepanelen ligt dat op 30 jaar! Jaja! Dertig jaar. Zo groen zijn die dingen dus niet.
Een zonnepaneel dat geen 30 jaar meegaat, is dus nooit "groen". Een zonnepaneel dat 35 jaar meegaat, is welgeteld 5 jaar groen, de rest van de tijd dient om ongedaan te maken wat er aan vervuiling veroorzaakt is tijdens de productie.
Het grote probleem met al die groene energie is dat je eerst gigantisch moet vervuilen, om nadien te beginnen 'besparen'.
De enige écht groene kilowatt is diegene die je niet verbruikt.
Edit: nog even een link er bovenop: http://huis-en-tuin.infonu.nl/producten ... ergie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Omwille van
1) Groenkracht is een achtergestelde lening aan Elektrawinds
2) Elektrawinds bezwijkt onder de schulden en is dringend op zoek naar nieuw geld.
3) De 'slimmerik' die dit bedrijf zuiver op de poef heeft 'groot' gemaakt wordt via zijn vriend Johan Vandelanotte een mooie kans geboden om dit zinkend schip te verlaten = Jo Cornu wordt NMBS baas.
4) Zowat alle huidige aandeelhouders in Elektrawinds willen er geen euro extra meer insteken.
heb ik deze week mijn aandelen voor uittreding per 01/01/2014 aan Groenkracht aangeboden.
1) Groenkracht is een achtergestelde lening aan Elektrawinds
2) Elektrawinds bezwijkt onder de schulden en is dringend op zoek naar nieuw geld.
3) De 'slimmerik' die dit bedrijf zuiver op de poef heeft 'groot' gemaakt wordt via zijn vriend Johan Vandelanotte een mooie kans geboden om dit zinkend schip te verlaten = Jo Cornu wordt NMBS baas.
4) Zowat alle huidige aandeelhouders in Elektrawinds willen er geen euro extra meer insteken.
heb ik deze week mijn aandelen voor uittreding per 01/01/2014 aan Groenkracht aangeboden.
Idem hierArkimedes schreef:heb ik deze week mijn aandelen voor uittreding per 01/01/2014 aan Groenkracht aangeboden.

en hoe gaat dat dan?
formulier?
aangetekend schrijven?
formulier?
aangetekend schrijven?
Aangetekend schrijven. Dan krijg je een formulier toegestuurd. Invullen en opsturen, samen met de originele aandelen.Jhn schreef:en hoe gaat dat dan?
formulier?
aangetekend schrijven?
Dat jullie het dividend niet meer afwachten ?
Zo snel mogelijk mijn geld terug... Electrawinds is zo goed als failliet, dus met wat (on)geluk komt er geen dividend meer...karine schreef:Dat jullie het dividend niet meer afwachten ?
Wie in 2014 uitstapt krijgt nog div van 2013.
Graag post ik hier nog even deze oog-opener.
1) Jurgen Ackaert, huidig statutair zaakvoerder van Groenkracht, was in het verleden eerst financial controller en nadien Finance Director van Elektrawinds. Zie o.a. http://www.zoominfo.com/p/Jurgen-Ackaert/1437035946" onclick="window.open(this.href);return false;
2) Dit fraai stukje onderzoeksjournalistiek http://www.scribd.com/doc/179839042/Ver ... ectrawinds" onclick="window.open(this.href);return false; toont aan dat Jurgen Ackaert een vrouw heeft (daar is op zich uiteraard niets mis mee) die een schoonheidssalon http://www.merveilleux.be" onclick="window.open(this.href);return false; uitbaat, met rechtspersoonlijkheid MERV C bvba.
3) MERV C bvba is gebruikt om massaal aandelen Elektrawinds te kopen (aan pakweg 9 euro/stuk, de huidige koers is pakweg 1 euro/stuk). Jurgen Ackaert hoopte daarbij waarschijnlijk uit het zicht van de FSMA te blijven, kwestie van geen 'voorkennis' aangesmeerd te kunnen krijgen.
Kortom, Jurgen Ackaert - als verpersoonlijking van Groenkracht en discipel van Elektrawinds - lijkt me niet zo ethisch bezig ...
1) Jurgen Ackaert, huidig statutair zaakvoerder van Groenkracht, was in het verleden eerst financial controller en nadien Finance Director van Elektrawinds. Zie o.a. http://www.zoominfo.com/p/Jurgen-Ackaert/1437035946" onclick="window.open(this.href);return false;
2) Dit fraai stukje onderzoeksjournalistiek http://www.scribd.com/doc/179839042/Ver ... ectrawinds" onclick="window.open(this.href);return false; toont aan dat Jurgen Ackaert een vrouw heeft (daar is op zich uiteraard niets mis mee) die een schoonheidssalon http://www.merveilleux.be" onclick="window.open(this.href);return false; uitbaat, met rechtspersoonlijkheid MERV C bvba.
3) MERV C bvba is gebruikt om massaal aandelen Elektrawinds te kopen (aan pakweg 9 euro/stuk, de huidige koers is pakweg 1 euro/stuk). Jurgen Ackaert hoopte daarbij waarschijnlijk uit het zicht van de FSMA te blijven, kwestie van geen 'voorkennis' aangesmeerd te kunnen krijgen.
Kortom, Jurgen Ackaert - als verpersoonlijking van Groenkracht en discipel van Elektrawinds - lijkt me niet zo ethisch bezig ...
Ha. Als die aandelen van 9 naar 1€ gezakt zijn, zal het toch bijzonder moeilijk worden om Jurgen Ackaert van 'handelen met voorkennis' te beschuldigen.
Trouwens goeie link. Op scribd nog enkele stukjes van dezelfde journalist.
Prettige lectuur voor een regenachtige zondagmiddag !
Trouwens goeie link. Op scribd nog enkele stukjes van dezelfde journalist.
Prettige lectuur voor een regenachtige zondagmiddag !