In wat beleggen ?
TIP
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Re: In wat beleggen ?
Bij onderhandelingen vraagt men natuurlijk veel meer dan men hoopt te krijgen. Sedert 2 juli is er 25% meerwaardebelasting bij verkoop van obligatiefondsen (hallo VLD ?). Zal dit het cijfer worden ? Tussen haakjes: in hetzelfde artikel stond dat de kandidaat-premier van de PS niet Di Rupo maar Geens zou zijn. Reden: de programma van de PS laten uitvoeren zonder (kleine) toegevingen te moeten doen zoals nu.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Duitsland heeft alvast 'n noodwet klaarliggen die belast op het VOLLEDIGE vermogen van de Duitser. (Spaarrekeningen, termijnrekeningen, kasbons, effectenrekeningen, bedrijfsrekeningen, ... JA, zelfs vastgoed!)evita schreef:Spruit, bedoel je die 10% ? Alleen op de spaarrekeningen ? Dit kunnen ze toch niet maken hé ? Dit moet dan toch gelden voor gans het vermogen ??!!Spruitekop schreef:De vlucht voor het IMF? Het is natuurlijk de vraag of de maatregelen zouden beperkt zijn tot spaarrekeningen alleen.
Nederland heeft zo'n soortgelijke wet al (met een niet verder bepaald percentage) van in de jaren '70 van vorige eeuw. Bij ons zat het waarschijnlijk in het mapje van Leterme.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Het vermogensregister van de NBB gaat momenteel zo ver nog niet (bevat enkel de banken waar men klant is). Belasting op het totale vermogen kan er natuurlijk nog komen. Voor Belgie zie ik dat echter niet zitten, want dan zouden ook de zeer rijken (overwegend Franstalig) er aan geloven. Het is de (overwegend Vl) middenklasse die men viseert.
Laatst gewijzigd door Leemans-broertje op 7 januari 2014, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Men hoeft daarvoor geen vermogenskadaster te hebben als het op ALLES is.
Geef de opdracht aan de banken om van alle rekeningen 10% af te houden, de overheid hoeft niet te weten van WIE het geld komt.
Ook in Cyprus werd er geen onderscheid gemaakt: Cyprioot, Rus, Brit, ... allemaal onder de tandeuse.
In deze fase wordt niemand gespaard, de schuldgraad is de laatste 200 jaar nog nooit zo hoog geweest.
Geef de opdracht aan de banken om van alle rekeningen 10% af te houden, de overheid hoeft niet te weten van WIE het geld komt.
Ook in Cyprus werd er geen onderscheid gemaakt: Cyprioot, Rus, Brit, ... allemaal onder de tandeuse.
In deze fase wordt niemand gespaard, de schuldgraad is de laatste 200 jaar nog nooit zo hoog geweest.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Een echte aftopping van de vermogens ('haircut') kan natuurlijk, maar kan m.i. enkel bij een crisis (zie D plan) door de strot van de burgers geduwd worden (een ineenstorting van het financiele systeem bv).
Maar het is dàt niet wat de PS en de Walen willen, die willen gewoon Vlaams geld via normale belastingen en een normale begroting.
Maar het is dàt niet wat de PS en de Walen willen, die willen gewoon Vlaams geld via normale belastingen en een normale begroting.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
De problemen in het financieel systeem liggen niet federaal maar Europees en zelfs globaal. Het zal dan ook op die niveaus zijn dat de beslissingen zullen genomen worden. De uitvoering ervan kan op federaal niveau gebeuren.
Haircut kan perfect volgens hetzelfde systeem als bij de aangifte van de successierechten. Schat uw vastgoed zelf, zit ge d'er onder dan krijg je d'er nog 'n fikse boete bovenop.
Ik zie geen andere reden waarom het spaargeld nu plots verminderd is, zoeken en verschuiven.
Haircut kan perfect volgens hetzelfde systeem als bij de aangifte van de successierechten. Schat uw vastgoed zelf, zit ge d'er onder dan krijg je d'er nog 'n fikse boete bovenop.
Ik zie geen andere reden waarom het spaargeld nu plots verminderd is, zoeken en verschuiven.
Ja Spruit, wat ben je met schuiven en zoeken als er toch geen uitgang is ??
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
m.i. worden hier 2 gevallen met elkaar verward:
a) een Europese of wereldwijde financiele crisis. In dat geval is 'alles' mogelijk, ook de verdwijning van de euro. Vluchten kan niet meer. Een 'Meltdown'. Ik verwacht deze ook. Sommigen gaan zelfs zo ver te denken dat de machten achter de schermen (Trilaterale commissie, Bilderberg & Co) hem opzettelijk uitlokken. NWO weet je wel. MAAR: haircut komt Belgie NIET ten goede maar verdwijnt in de bodemloze putten van het wereldkapitalisme.
b) de Belgische plannen voor kapitaalbelasting (in een of andere vorm maar softer dan geval a)). De opbrengst komt Belgie (zeg maar Wallonië) WEL ten goede.
De afroming van de spaarrekeningen (remember: het IMF bond de kat de bel aan) maakt vandaag alleszins geen deel uit van de plannen van de B regering. Als B in Europa cavalier-seul zou spelen, dan zouden de partijen hiermee harakiri plegen.
Terloops: volgens sommigen zou de euro wel degelijk moeten verdwijnen, door op te gaan in een wereldmunt (ook goed voor de VS: gedaan met hun hopeloze Dollar). Een wereldwijde crisis zou hierbij zeer welkom zijn. De nieuwe wereld-centrale bank zou de BIB in Bazel worden.
a) een Europese of wereldwijde financiele crisis. In dat geval is 'alles' mogelijk, ook de verdwijning van de euro. Vluchten kan niet meer. Een 'Meltdown'. Ik verwacht deze ook. Sommigen gaan zelfs zo ver te denken dat de machten achter de schermen (Trilaterale commissie, Bilderberg & Co) hem opzettelijk uitlokken. NWO weet je wel. MAAR: haircut komt Belgie NIET ten goede maar verdwijnt in de bodemloze putten van het wereldkapitalisme.
b) de Belgische plannen voor kapitaalbelasting (in een of andere vorm maar softer dan geval a)). De opbrengst komt Belgie (zeg maar Wallonië) WEL ten goede.
De afroming van de spaarrekeningen (remember: het IMF bond de kat de bel aan) maakt vandaag alleszins geen deel uit van de plannen van de B regering. Als B in Europa cavalier-seul zou spelen, dan zouden de partijen hiermee harakiri plegen.
Terloops: volgens sommigen zou de euro wel degelijk moeten verdwijnen, door op te gaan in een wereldmunt (ook goed voor de VS: gedaan met hun hopeloze Dollar). Een wereldwijde crisis zou hierbij zeer welkom zijn. De nieuwe wereld-centrale bank zou de BIB in Bazel worden.
-
witte merel
- Sr. Member

- Contacteer:
In november een half miljard weg van de spaarboekjes, dat komen we twee maanden later te weten. Niemand die specifiek kan zeggen waar naar toe en hoeveel telkens naar waar ! En niemand die het je ooit ook zal zeggen, zeker de banken niet. Het liefst laat men je in de waan dat dit allemaal naar aandelen is gegaan. Als ik veel mensen hoor, dan geloven weinigen van die plots aantrekkende economie en zorgen de meesten nog voor een defensieve herschikking, onzeker voor wat België of Europa hen nog wil afromen.
bedrijfsobligaties kopen op de secundaire markt is interessant
vb rickmers obligatie (scheepvaart)
komt boven uit een diep dal (zie saverys die investeert in euronav)
rendement 8,875%!!
risico : berekend : hebben 100 schepen in eigen bezit en samenwerkingsakkoord met Maersk (zie oblis.be)
andere gezonde bedrijven : ucb, bekaert, renault-obligatie maar minder interessant op de secundaire markt
vb rickmers obligatie (scheepvaart)
komt boven uit een diep dal (zie saverys die investeert in euronav)
rendement 8,875%!!
risico : berekend : hebben 100 schepen in eigen bezit en samenwerkingsakkoord met Maersk (zie oblis.be)
andere gezonde bedrijven : ucb, bekaert, renault-obligatie maar minder interessant op de secundaire markt
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
- Waar is het geld naar toe gegaan: Ik heb me die vraag ook al gesteld. Op dit forum moet men het toch kunnen zeggen ?witte merel schreef:In november een half miljard weg van de spaarboekjes, dat komen we twee maanden later te weten. Niemand die specifiek kan zeggen waar naar toe en hoeveel telkens naar waar ! En niemand die het je ooit ook zal zeggen, zeker de banken niet. Het liefst laat men je in de waan dat dit allemaal naar aandelen is gegaan. Als ik veel mensen hoor, dan geloven weinigen van die plots aantrekkende economie en zorgen de meesten nog voor een defensieve herschikking, onzeker voor wat België of Europa hen nog wil afromen.
- Wat bedoelt u met 'een defensieve herschikking' ?
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Komt er niet. Dat is een heilig huisje van rechts.. Juist zoals de werkloosheid nooit in de tijd gaat beperkt worden en aan de sociale zekerheid er niet geraakt wordtnicknamesucks schreef:50 pct op de meerwaarde stond in nota Di Ruppo.
Trouwens, als VLD zoiets ooit goedkeurt, flirt de NVA met de absolute meerderheid in Vlaanderen vrees ik
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Wat ik rond mij hoor (en wat ik hier ook vaak lees): vervroegd de hypotheek afbetalen en/of deels schulden herschikken.Leemans-broertje schreef:- Waar is het geld naar toe gegaan: Ik heb me die vraag ook al gesteld. Op dit forum moet men het toch kunnen zeggen ?
Iemand met 'n hypotheek én wat spaarcenten kort in crisisperiodes z'n hypotheek in, verlaagt het uitstaand bedrag of zorgt dat z'n maandelijks af te korten bedrag daalt. In mijn ogen één van de weinige mogelijkheden.
Minder bloot staan aan de IMF 10%-regel, lage intrestvoeten, bankgarantie die een lege doos is, ... Just my 2cts.
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
Wat denken jullie over het vorgende idee :
Aankoop aandelen : 0 beurstax
Verkoop : 0,75 tax op voorwaarde dat er minstens 1 pct winst is ?
Ik denk dat het de miliseconde trading wat zou kunnen kalmeren.
Er is niet meer de onrechtvaardigheid van op voorhand reeds tax te betalen.
Het is toch niet te hoog om de markt ineen te doen storten. (denkik :-) )
Ipv te zeggen we verkopen bij 0, zeggen we : we verkopen bij nog slechts 1pct winst(indien dalende koers) en betalen die 0,75 pct.
Verkoop met verlies: geen tax.
Er is een vermogenswinstbelasting, en vele kleintjes tesamen maken groot voor de overheid.
Ipv te zeggen we verkopen bij 0, zeggen we : we verkopen bij nog slechts 1pct winst(indien dalende koers) en betalen die 0,75 pct.
Er is een vermogenswinstbelasting, en vele kleintjes tesamen maken groot voor de overheid.
-
anonymous9
Hoe ga je de winst bepalen? Want bvb bij een stockdividend zakt de gemiddelde aankoopprijs van het totale aantal aandelen, ook al heb je al je bevrijdende voorheffing betaald....nicknamesucks schreef:Wat denken jullie over het vorgende idee :