In wat beleggen ?
TIP
In wat beleggen ?
Hallo Iedereen,
Ik ben 20 jaar.
Ik ga nog naar school, dus vast werk heb ik niet( alleen studentenjob
)
Ik ben een goede spaarder , en heb al reeds veel in mijn bezit voor mijn leeftijd.
Maar een 10 000 staat op NIBC maar aangezien het er al een jaar op staat bijna zou ik graag een deel beleggen en een deel houden ( voor mijn auto onder andere.)
Wat zouden jullie doen?
Ik ben 20 jaar.
Ik ga nog naar school, dus vast werk heb ik niet( alleen studentenjob

Ik ben een goede spaarder , en heb al reeds veel in mijn bezit voor mijn leeftijd.
Maar een 10 000 staat op NIBC maar aangezien het er al een jaar op staat bijna zou ik graag een deel beleggen en een deel houden ( voor mijn auto onder andere.)
Wat zouden jullie doen?
Laatst gewijzigd door phineke17 op 28 december 2013, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: In wat beleggen ?
20 jaar & al 45.000 euro bezitten?!?
Mijn tip: Econocom

Mijn tip: Econocom
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Houden zo, 20 jaar ben je. Dus normaal zal het niet zo lang meer duren voor je op eigen benen zal staan. Mogelijke kosten binnen dit en enkele jaren. Huwelijk, inrichten huurhuis. aankoop grond of huis, enz.
Je bent op goede weg. Ga zo verder.
Ja ik spaar goed.Nakal schreef:Houden zo, 20 jaar ben je. Dus normaal zal het niet zo lang meer duren voor je op eigen benen zal staan. Mogelijke kosten binnen dit en enkele jaren. Huwelijk, inrichten huurhuis. aankoop grond of huis, enz.
Maar ik sta deels op mijn eigen benen voor mijn kosten, maar mijn ouders geven ook veel.
En ik wil zo veel mogelijk sparen voor mijn toekomst,kinderen, etc
Een huis of huwelijk zal bij mij niet van de partij zijn want wij krijgen dit cadeau. (Mijn oudste zus heeft al een huis gekregen)

-
- VIP member
- Contacteer:
Ik hoop dat je de bruiloft cadeau krijgt en niet verplicht wordt met iemand te huwenphineke17 schreef:Een huis of huwelijk zal bij mij niet van de partij zijn want wij krijgen dit cadeau.

Aangezien je al niet hoeft te sparen voor een huis en (ik veronderstel) de bruiloft zou ik alles schoon op spaarboekjes laten staan. Of termijnrekeningen in vreemde valuta als je iets meer risico wilt nemen.
De beurs raad ik af, zou zonde zijn van het geld mocht het mislopen.
Sebastiaan1985 schreef:Ik hoop dat je de bruiloft cadeau krijgt en niet verplicht wordt met iemand te huwenphineke17 schreef:Een huis of huwelijk zal bij mij niet van de partij zijn want wij krijgen dit cadeau.![]()
Aangezien je al niet hoeft te sparen voor een huis en (ik veronderstel) de bruiloft zou ik alles schoon op spaarboekjes laten staan. Of termijnrekeningen in vreemde valuta als je iets meer risico wilt nemen.
De beurs raad ik af, zou zonde zijn van het geld mocht het mislopen.
Neen hoor ! Misschien trouw ik niet. Eigen keuze.
Ik spaar voor mijn toekomst dat ik het later goed heb, je weet nooit wat er zal komen!
En neen op spaarboekje laat ik dat ook niet staan.
Of misschien een deel van de 10 000€
Maar ben op zoek toch naar een goede belegging.

In niks beleggen. Dat is gokken.phineke17 schreef:Hallo Iedereen,
Ik ben 20 jaar.
Ik ga nog naar school, dus vast werk heb ik niet( alleen studentenjob)
Wat zouden jullie doen?
Wat je nu zeker kunt doen is pensioensparen voor een maximaal fiscaal bedrag elk jaar want dit geld zal je zeker nodig hebben vanaf 65 - 70 jaar om je basisbedrag pensioen aan te vullen. Later een huis of appartement kopen zodat je geen huishuur meer moet betalen op je oude leeftijd. Aandelen, obligaties, tak21, goud enz. pas in beleggen als laatste stap met geld dat je niet nodig hebt ( 10 of meer jaren).
Aangezien phineke17 nog naar school gaat is pensioensparen niet voordelig voor hem of haar want er is geen aftrek mogelijk in de belastingaangifte. En dat is juist het grote en enige voordeel van pensioensparen. Zonder die aftrek kun je beter in een fonds naar eigen keuze beleggen.
pol schreef:In niks beleggen. Dat is gokken.phineke17 schreef:Hallo Iedereen,
Ik ben 20 jaar.
Ik ga nog naar school, dus vast werk heb ik niet( alleen studentenjob)
Wat zouden jullie doen?
Das geen optie.
Want ik laat niet alle op een spaarboekje staan.
Je hebt goede ook maar je moet ze vinden

luc1961 schreef:Wat je nu zeker kunt doen is pensioensparen voor een maximaal fiscaal bedrag elk jaar want dit geld zal je zeker nodig hebben vanaf 65 - 70 jaar om je basisbedrag pensioen aan te vullen. Later een huis of appartement kopen zodat je geen huishuur meer moet betalen op je oude leeftijd. Aandelen, obligaties, tak21, goud enz. pas in beleggen als laatste stap met geld dat je niet nodig hebt ( 10 of meer jaren).
Met pensioen sparen begin ik nog niet mee.
Aangezien ik geen vast werk heb.
Voor de rest qua huis helpen mijn ouders wel.
Idderdaad! Das de reden waarom ik er nog niet aan beginYaris schreef:Aangezien phineke17 nog naar school gaat is pensioensparen niet voordelig voor hem of haar want er is geen aftrek mogelijk in de belastingaangifte. En dat is juist het grote en enige voordeel van pensioensparen. Zonder die aftrek kun je beter in een fonds naar eigen keuze beleggen.

als ik een deel van 10.000 EUR zou beleggen, zou ik overwegen:
- spaarrekening (<5 jaar)
- tak21 (8 jaar horizon)
- een degelijk mixfonds: carmignac, ethna, blackrock (5-10 jaar horizon)
- een degelijk aandelenfonds: skagen, aberdeen, carmignac (>10 jaar horizon)
ik vermoed dat instapkosten ook overwogen moeten worden voor "kleinere" bedragen
offtopic: met huidige pensioenspaarregeling lijkt het me niet interessant om op jonge leeftijd te beginnen (zelfs ingeval het fiscaal aftrekbaar is)
succes!
- tak21 (8 jaar horizon)
ik vermoed dat instapkosten ook overwogen moeten worden voor "kleinere" bedragen
offtopic: met huidige pensioenspaarregeling lijkt het me niet interessant om op jonge leeftijd te beginnen (zelfs ingeval het fiscaal aftrekbaar is)
succes!
Sanakoev schreef:als ik een deel van 10.000 EUR zou beleggen, zou ik overwegen:
- tak21 (8 jaar horizon)
succes!
Tak 21 heb ik al.
Carminac heb ik ook. ( maar voor 3 jaar)
En aberdeen heb ik ook al.
Ik ben momenteel Ethna aan het volgen ( ook al ken ik het niet)
Ik zal skagen en Blackrock ook eens in het oog houden!
Ik doe al mijn beleggingen via Keytrade.
Ben er heel tevreden van en de instapkosten vallen soms mee

Bedankt!
Every portfolio benefits from bonds; they provide a cushion when the stock market hits a rough patch. But avoiding stocks completely could mean your investment won't grow any faster than the rate of inflation.
Suze Orman
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.