In welke coöperatieven heeft u geïnvesteerd?
TIP
Re: In welke coöperatieven heeft u geïnvesteerd?
Test aankoop is zeer positief over Alterfin :
"We raden aan te beleggen in Alterfin, zeker als u ethisch beleggen niet ongenegen bent, maar wijzen er u op dat uw kapitaal niet is gegarandeerd. De coöperatieve is evenwel al geruime tijd winstgevend, heeft heel wat ervaring in microfinanciering en het ondersteunen van landbouwcoöperaties. U belegt met andere woorden in een organisatie die al gesmeerd loopt. Bovendien heeft het een zeer gediversifieerde portefeuille zowel geografisch, op het vlak van producten als wat het aantal partners betreft. Niet onbelangrijk gezien het landenrisico (politiek onstabiele landen), waarvoor Alterfin trouwens provisies heeft aangelegd, en debiteurenrisico (af en toe komt een partner zijn betalingsverplichtingen niet na). Die diversificatie zal in de toekomst enkel toenemen."
"We raden aan te beleggen in Alterfin, zeker als u ethisch beleggen niet ongenegen bent, maar wijzen er u op dat uw kapitaal niet is gegarandeerd. De coöperatieve is evenwel al geruime tijd winstgevend, heeft heel wat ervaring in microfinanciering en het ondersteunen van landbouwcoöperaties. U belegt met andere woorden in een organisatie die al gesmeerd loopt. Bovendien heeft het een zeer gediversifieerde portefeuille zowel geografisch, op het vlak van producten als wat het aantal partners betreft. Niet onbelangrijk gezien het landenrisico (politiek onstabiele landen), waarvoor Alterfin trouwens provisies heeft aangelegd, en debiteurenrisico (af en toe komt een partner zijn betalingsverplichtingen niet na). Die diversificatie zal in de toekomst enkel toenemen."
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
iemand ervring met onze Waalse vrienden ? VB emissions-zero ? Hoeveel bracht dit op ? vlotte werking ?
Ik ben bij Emissions--zéro, maar hun dividend is ook ZERO. Niets gehad sinds 3 jaar...Hebben interne ruzie gehad. Heb 2 weken geleden een mail gestuurd waarom er geen dividend is betaald. Nog geen antwoord gehad. Komt door de vakantie misschien?
check link ivm Emissions-Zéro
dit levert minder op dan de slechtste spaarboekje
emissions-zero-iemand-al-dividend-gehad-t10889.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dit levert minder op dan de slechtste spaarboekje
emissions-zero-iemand-al-dividend-gehad-t10889.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
En andere Waalse cooperatieven ? Wat is daar de ervaring; kwestie van spreiding.
Ik heb in maart 2012 aandelen Beauvent gekocht maar wanneer krijg ik nu mijn eerste dividend ?
Is dit in maart 2013 of hebben zij ook een vast tijdstip zoals bij de andere vennootschappen ?
Is dit in maart 2013 of hebben zij ook een vast tijdstip zoals bij de andere vennootschappen ?
Hou er rekening mee dat u geen Staatswaarborg hebt,
bij failliet, bent u uw centen kwijt.
Een vast tijdstip, ik meen dat dit vorig jaar ergens in juni was.karine schreef:Ik heb in maart 2012 aandelen Beauvent gekocht maar wanneer krijg ik nu mijn eerste dividend ?
Probeer dit eens uit te leggen aan de mensen met Arcopar-cooperatieve-aandelen.patrick1 schreef:Hou er rekening mee dat u geen Staatswaarborg hebt,
Pool, voor sommige coöperatieven is er wel degelijk staatswaarborg indien ze aan bepaalde voorwaarde voldoet zoals gelinkt aan bankproducten en vooralsnog valt Arcopar daar onder maar daar gaat het hier niet over.
Maar idd CV als Beauvent, Ecopower en Alterfin vallen daar zeker niet onder en hebben dus geen waarborg. Heb ook zo'n aandelen maar die koop ik ook uit mijn eigen overtuiging en niet enkel voor een mooi dividend al is dat mooi meegenomen.
Maar idd CV als Beauvent, Ecopower en Alterfin vallen daar zeker niet onder en hebben dus geen waarborg. Heb ook zo'n aandelen maar die koop ik ook uit mijn eigen overtuiging en niet enkel voor een mooi dividend al is dat mooi meegenomen.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Beauvent lanceert een nieuwe oproep waarbij enkel aandeelhouders die nog maar minder dan 10 aandelen in hun bezit hebben, bijkomende aandelen (max. 5) kunnen aankopen. Nieuwe vennoten kunnen eveneens intekenen, dit 1 aandeel nieuwe vennoot + max. 5 bijkomende andelen uit de nieuwe oproep:
http://www.beauvent.be/index.php/vennoo ... roep-12-12" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.beauvent.be/index.php/vennoo ... roep-12-12" onclick="window.open(this.href);return false;
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Nieuws:
http://nl.lampiriscoop.be/" onclick="window.open(this.href);return false; gaat van start op 14 jan
Bestaande alterfin aandeelhouders kunnen bij-intekenen voor 2013 en krijgen hiervoor aankoop-bonnen van de wereldwinkel.
http://nl.lampiriscoop.be/" onclick="window.open(this.href);return false; gaat van start op 14 jan
Bestaande alterfin aandeelhouders kunnen bij-intekenen voor 2013 en krijgen hiervoor aankoop-bonnen van de wereldwinkel.
Ik ben benieuwd wat er in de prospectus gaat staan van Lampiriscoop. Vroeger had je als coöperatieve aandeelhouder ook echt een deel van het energiebedrijf in handen, nu enkel nog een aandeel van een financieringsmaatschappij (zie Limburg wind cvba, Aspiravi Samen cvba, ...). Het zijn ook deze financieringsmaatschappijen die de laatste jaren als paddenstoelen uit de grond schieten, een nieuwe bubbel in aanmaak?
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Pompa,
Er zijn evenveel cooperatieven op de te noemen waarin je direct kunt investeren; ecopower, beauvent, 2030...
Maar het is toch goed dat je hier de aandacht trekt op het werken met financieringsmaatschappijen. En in bepaalde gevallen is je kapitaal dan ook achtergesteld .....
Er zijn evenveel cooperatieven op de te noemen waarin je direct kunt investeren; ecopower, beauvent, 2030...
Maar het is toch goed dat je hier de aandacht trekt op het werken met financieringsmaatschappijen. En in bepaalde gevallen is je kapitaal dan ook achtergesteld .....