Index ETF s&p500 dividend
TIP
-
AzzeKing96
- Newbie

- Berichten: 9
- Lid geworden op: 02 mei 2020
- Contacteer:
Index ETF s&p500 dividend
Dag Allemaal
Ik ben al enkele dagen op zoek naar een antwoord op onderstaande vraag maar helaas nergens te vinden.
Bij de Ishares UCITS core s&p500 ETF die je koopt op de Amsterdamse beurs in EUR zou er een kapitaliserend dividend zijn. Dit vind ik zo terug op de website van Ishares. Als ik deze ETF op bolero bekijk vind ik nergens iets terug van een dividend/dividendrendement.
Ik hoorde ergens iets waaien van een nieuwe regel MIFID2 waardoor je geen dividend meer kan krijgen op Amerikaanse ETF's?
Kan iemand dit uitklaren voor mij?
Alvast bedankt!
Ik ben al enkele dagen op zoek naar een antwoord op onderstaande vraag maar helaas nergens te vinden.
Bij de Ishares UCITS core s&p500 ETF die je koopt op de Amsterdamse beurs in EUR zou er een kapitaliserend dividend zijn. Dit vind ik zo terug op de website van Ishares. Als ik deze ETF op bolero bekijk vind ik nergens iets terug van een dividend/dividendrendement.
Ik hoorde ergens iets waaien van een nieuwe regel MIFID2 waardoor je geen dividend meer kan krijgen op Amerikaanse ETF's?
Kan iemand dit uitklaren voor mij?
Alvast bedankt!
-
anonymous9
Re: Index ETF s&p500 dividend
Als er een kapialiserend dividend is wordt dat toch in de waarde van de ETF verrekend? Of vergis ik mij? Zo'n dividend wordt dan ook geleidelijk daarin verrekend, en niet dat de koers van de ETF plots zou stijgen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Index ETF s&p500 dividend
iShares site toont 1.71% Uitkeringsrendement voor de SP500 distribuerende variant. https://www.ishares.com/nl/particuliere ... ionsDialogAzzeKing96 schreef: ↑2 mei 2020, 15:56 Dag Allemaal
Ik ben al enkele dagen op zoek naar een antwoord op onderstaande vraag maar helaas nergens te vinden.
Bij de Ishares UCITS core s&p500 ETF die je koopt op de Amsterdamse beurs in EUR zou er een kapitaliserend dividend zijn. Dit vind ik zo terug op de website van Ishares. Als ik deze ETF op bolero bekijk vind ik nergens iets terug van een dividend/dividendrendement.
Ik hoorde ergens iets waaien van een nieuwe regel MIFID2 waardoor je geen dividend meer kan krijgen op Amerikaanse ETF's?
Kan iemand dit uitklaren voor mij?
Alvast bedankt!
Een fonds dat de dividenden herinvesteert zoals Ishares UCITS core s&p500 ETF keert natuurlijk geen dividend uit :-). 30%RV gespaard :-) letterlijk :-)!
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Re: Index ETF s&p500 dividend
In België steeds voor kapitaliserende etfs kiezen. Geen 30% RV te betalen.
Daarnaast ook slechts 0,12% tax bij aankoop van cspx.
Daarnaast ook slechts 0,12% tax bij aankoop van cspx.
-
AzzeKing96
- Newbie

- Berichten: 9
- Lid geworden op: 02 mei 2020
- Contacteer:
Re: Index ETF s&p500 dividend
Het was inderdaad het plan om voor een niet uitkerende ETF te kiezen. Dat zou dus deze moeten zijn
iShares Core S&P 500 UCITS ETF USD (Acc) (EUR) Staat normaal genoteerd op de AEX.
2 vragen
- Waar kan ik nu zien wat het dividend rendement is dat deze ETF bezit? maw hoeveel % telt hij elke jaar/elk kwartaal bij de koers bij? Hier vind ik namelijk niets van terug.
- Klopt het dat is om het rendement in het verleden te bekijken ik naar de GROSS return moet kijken? Het rendement incl dividend zonder RV?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
iShares Core S&P 500 UCITS ETF USD (Acc) (EUR) Staat normaal genoteerd op de AEX.
2 vragen
- Waar kan ik nu zien wat het dividend rendement is dat deze ETF bezit? maw hoeveel % telt hij elke jaar/elk kwartaal bij de koers bij? Hier vind ik namelijk niets van terug.
- Klopt het dat is om het rendement in het verleden te bekijken ik naar de GROSS return moet kijken? Het rendement incl dividend zonder RV?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Re: Index ETF s&p500 dividend
Waarom wil je dat weten? De dividend yield van de S&P500 is ongeveer 2%: https://www.multpl.com/s-p-500-dividend-yieldAzzeKing96 schreef: ↑3 mei 2020, 10:42 2 vragen
- Waar kan ik nu zien wat het dividend rendement is dat deze ETF bezit? maw hoeveel % telt hij elke jaar/elk kwartaal bij de koers bij? Hier vind ik namelijk niets van terug.
Ja.AzzeKing96 schreef: ↑3 mei 2020, 10:42 - Klopt het dat is om het rendement in het verleden te bekijken ik naar de GROSS return moet kijken? Het rendement incl dividend zonder RV?
