Indexbeleggen of ETF i.p.v. Pensioensparen
TIP
Indexbeleggen of ETF i.p.v. Pensioensparen
Zoals de titel aangeeft wil ik voor PS een beter alternatief.
Mijn kennis is niet denderend maar ik opteer voor S&P 500
Dan open ik mijn app (Saxobank) om deze te zoeken maar je krijgt er heel veel te zien.
Kan iemand wat verduidelijken hoe men een S&P 500 kiest uit de lijst?
Mijn kennis is niet denderend maar ik opteer voor S&P 500
Dan open ik mijn app (Saxobank) om deze te zoeken maar je krijgt er heel veel te zien.
Kan iemand wat verduidelijken hoe men een S&P 500 kiest uit de lijst?
Re: Indexbeleggen of ETF i.p.v. Pensioensparen
CSPX op de beurs van Amsterdam bijvoorbeeld, lage kosten, fysiek replicerend, domicilie in Ierland, accumulerende dividenden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ooit eens zelf een snelle berekening gemaakt rekening houdende met kosten, fiscaal voordeel, rendement,…
Ik kwam uit dat je tot je 42ste best in ETF’s belegt, erna via en pensioenspaarfonds omdat het fiscaal voordeel dan begint door te wegen.
Pensioensparen heeft ook zijn voordelen als je jong bent. Je kan er niet aan (zonder 30% boete) om domme dingen mee te kopen. En als je dan je belastingsvoordeel in een ETF steekt ben je dubbel goed bezig.
Ik kwam uit dat je tot je 42ste best in ETF’s belegt, erna via en pensioenspaarfonds omdat het fiscaal voordeel dan begint door te wegen.
Pensioensparen heeft ook zijn voordelen als je jong bent. Je kan er niet aan (zonder 30% boete) om domme dingen mee te kopen. En als je dan je belastingsvoordeel in een ETF steekt ben je dubbel goed bezig.
CSPX vind ik niet terug in de Saxo-app.
Wel ishares Core S&P 500 UCITS ETF USD op de beurs van Amsterdam.
Hoe beoordeel je als leek zoiets?
Wel ishares Core S&P 500 UCITS ETF USD op de beurs van Amsterdam.
Hoe beoordeel je als leek zoiets?
Hoe ik dit beoordeel …. Dat je interpretatie van zoekresultaat niet evident is voor jou
Dit is toch gewoon de volledige naam van de ETF die noteert op de beurs van Amsterdam.

De Ishares core s&p 500 etf (ISIN: IE00B5BMR087) is fysiek replicerend, accumulerend kan je niets verkeerd doen.
Je kunt het ontleden via justetf.com
Niet weten welk risico aan verbonden.
Willen lopen en nog niet kunnen stappen.
Stel u zelf de vraag hoe zoiets te starten zonder internet.
Dus op naar de bib en lezen maar.
Zo deed ik het vroeger (het web bestond nog niet)
En lees dit niet als geen goed idee.
Estate Guru believer.
Platin er zijn nog mensen die lezen....
Vandaag (17/11/2022) in De Standaard, op bladzijde 27 heb ik een artikel gelezen van Gert Peersman (hoogleraar Economie RUG) met als titel "Pensioensparen levert niets op". De conclusie van zijn artikel ligt in de titel, beter te beleggen in een passief (goedkoop) fonds dan het fiscaal pensioensparen, waarbij men, in dit laatste geval, vooral de banken en de fiscus sponsert.